رفتن به مطلب

کتابی که می‌تواند آب را به میزان 99.9 درصد تصفیه نماید + تصاویر


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کتابی که می‌تواند آب را به میزان 99.9 درصد تصفیه نماید + تصاویر[/h]

یک دانشجوی فوق دکتری کتابی را طراحی کرده که می‌تواند آب های آلوده را تا میزان 99.9 درصد تصفیه نماید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای مردم کشورهای در حال توسعه و افرادی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند دسترسی به آب آشامیدنی به زودی به آسانی باز کردن یک کتاب خواهد بود. این ایده‌ای است که پشتیبان طرح Drinkable Book (کتاب قابل آشامیدن)، می‌باشد و به وسیله Theresa Dankovich دانشجوی فوق دکتری Carnegie Mellon University پیشنهاد شده است.

 

 

3485660_406.jpg

 

 

هر برگ این کتاب از یک ورقه تقریبا قطور کاغذ که با نقره مس و قطعات نانو آغشته شده است ساخته شده که می‌تواند 99.9 از میکروب‌های موجود در آب را با استفاده از فیلتر‌هایی که در آن وجود دارد، از بین ببرد.

 

 

3485655_320.jpg

 

 

Dankovich کار خود را بر روی این تکنولوژی زمانی که دانشجوی دکتری دانشگاه McGill بود شروع کرد. و هم اکنون یک موسسه غیر انتفاعی را تشکیل داده است و pAge Drinking Paper به مرحله تولید و پخش رسیده است.

 

 

هر برگ این کتاب از دو فیلتر تشکیل شده و هر کدام از این فیلتر‌ها به نوبه خود می‌تواند 100 لیتر آب را تصفیه نماید و در مجموع گزارش داده است که یک جلد کتاب می‌تواند آب آشامیدنی مورد نیاز یک نفر را برای مدت 4 سال تامین نماید.

 

 

و در انتها بعد از جدا کردن فیلتر از صفحات کتاب این فیلتر‌ها داخل یک گالن قرار می‌گیرد و این فیلترها می توانند حدود 5 گالن آمریکایی آب را تصفیه نمایند.

 

 

در این زمینه آزمایشاتی در آفریقای جنوبی، غنا، هائیتی و کنیا انجام شده است که نتایج نشان داد 99.9 درصد خلوص آب با استفاده از این فیلتر‌ها بدست آمده است.

 

 

در حالی که مقداری نقره و مس هم در آب تصفیه شده وجود دارد با این‌حال Dankovich گزارش داده است که این مقدار کمتر از سطحی است که آژانس حفاظت از محیط زیست و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...