رفتن به مطلب

سیب را به این دلیل با پوست بخورید


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سیب را به این دلیل با پوست بخورید[/h]

خوردن سیب با پوست مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد که از جمله مهمترین آنها کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن است.

3481718_443.jpgعماد معصومی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: هر نوع میوه‌ای می‌تواند برای بدن مفید باشد و در مواردی مصرف میوه همراه با پوست برای بدن مفید‌تر و اثر بخش‌تر است.

 

 

وی گفت: اگرچه پوست بسیاری از میوه‌ها نظیر موز، پرتغال و نارنگی را نمی‌توان همراه با محتوای داخل آنها خورد، اما بهتر است میوه‌هایی نظیر سیب، خیار و گلابی با پوست خورده شوند.

 

 

معصومی تاکید کرد: خوردن سیب با پوست مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد از جمله مهمترین آنها کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن است.

 

 

وی با بیان اینکه براساس پژوهش مصرف سیب همراه با پوست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌هایی نظیر سرطان ریه را کاهش دهد، تصریح کرد، خوردن سیب با پوست علاوه بر کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها، می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و به ویژه سکته‌های قلبی را نیز کاهش دهد.

 

 

 

معصومی یادآور شد: پوست سیب علاوه بر اینکه حاوی فیبر بالایی است، دارای مواد شیمیایی گیاهی نیز است که بسیار مفید بوده و مصرف روزانه یک سیب می‌تواند اثرات آن را بهتر و بیشتر نمایان کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه براساس بسیاری از بررسی‌ها و پژوهش‌ها پوست سیب دارای خاصیت‌های ضد سرطانی خوبی است، خاطرنشان کرد: از جمله تاثیرات ضدسرطانی سیب و پوست آن شامل کاهش خطر سرطان‌های ریه و همچنین سرطان‌های کبد، سینه و روده بزرگ است.

 

 

معصومی گفت: در صورتیکه در کنار مصرف میوه‌هایی نظیر سیب سایر الگوهای غذایی و همچنین شیوه‌هایی زندگی اصلاح شود، در آن صورت شیوع بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن به کمترین میزان خواهد رسید.

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...