رفتن به مطلب

اختلالات خواب در اقلیت‌های قومی و نژادی شایع‌تر است


ارسال های توصیه شده

تحقیقات دانشمندان با همکاری شاهرخ جواهری، دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استاد دانشگاه سینسناتی آمریکا نشان داد اختلالات خواب و آپنه خواب در میان میانسالان و بزرگسالان آمریکایی شایع بوده و در میان اقلیت‌های قومی و نژادی بیشتر دیده می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش ایسنا، شرکت‌کنندگان حاضر در این تحقیق از شش شهر آمریکا و شامل 2230 زن و مرد از اقوام و نژادهای متنوع در سنین 54 تا 93 سال بودند. داده‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های 2010 و 2013 به دست آمده بودند.

 

نتایج بررسی‌های دانشمندان به رهبری دکتر «شیائولی چن» از دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، 34 درصد شرکت‌کنندگان دارای اختلال شدید یا ملایم تنفسی حین خواب بودند. همچنین 31 درصد مبتلا به کم‌خوابی با کمتر از شش ساعت در شب بودند.

 

علاوه بر این، پرسشنامه‌های ارزیابی‌شده نشان دادند که 23 درصد از شرکت‌کنندگان از بی‌خوابی رنج می‌بردند و 14 درصد نیز خواب‌آلودگی بیش از حد را در طول روز گزارش کردند. فقط 9 درصد از شرکت‌کنندگان توسط پزشک تشخیص داده شده بود که مبتلا به آپنه خواب هستند.

 

پس از بررسی جنسیت، سن و مکان پژوهش، مشخص شد سیاهپوست‌ها بیش از همه به کم‌خوابی با کمتر از شش ساعت مبتلا هستند و آن‌ها بیشتر از سفیدپوست‌ها احتمال دارد که به سندروم آپنه خواب، کیفیت خواب پایین و خواب‌آلودگی در طول روز مبتلا باشند. مکزیکی‌ها و چینی‌ها هم بیشتر از سفیدپوست‌ها احتمال دارد که مبتلا به اختلال تنفسی حین خواب و همچنین کم‌خوابی باشند و چینی‌ها هم کمتر از همه از بی‌خوابی رنج می‌بردند.

 

این نخستین تحقیقی است که ارزیابی‌های عینی و ارزیابی‌شده جامعی از آپنه خواب، کم‌خوابی، خواب کم‌کیفیت و همچنین ارزیابی‌های ذهنی از خرناس، بی‌خوابی و خواب‌آلودگی‌های روزانه در میان جمعیتی قومی-نژادی آمریکا را بررسی کرده است.

 

نتایج نشان می‌دهد اختلالات خواب می‌تواند در ناهنجاری‌های سلامتی در میان بزرگسالان آمریکایی دخیل باشد.

 

آپنه خواب، به عنوان عامل خطری برای بیماری قلبی-عروقی، سکته، دیابت و مرگ است و یافته‌های جدید نیاز به توجه به آپنه خواب تشخیص داده‌نشده در میانسالان و بزرگسالان را نشان می‌دهد.

 

جزئیات این پژوهش در مجله Sleep ارائه شد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...