رفتن به مطلب

14 روش برای تقویت سلامت و شادی شما


ارسال های توصیه شده

07879.JPG

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

 

مراقبت بهتر از بدنتان سلامت و شادی شما را به سرعت افزایش می‌دهد. ورزش و تغذیه مناسب تقریباً مزایایی فوری دارند، و به بدن و ذهن کمک می‌کنند که مشکلات مختلفی از جمله اضطراب و افسردگی را مدیریت کنند.

علاوه بر تغذیه مناسب و شرکت در فعالیت‌های فیزیکی‌ای که از آن‌ها لذت می‌برید، راه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند سلامت روان شما را بهبود ببخشند. سلامت با تعادل، درک، پذیرش و رشد دائمی در ارتباط است. در اینجا 14 روش برای کمک به شکوفایی، شادی و تقویت سلامت شما ارائه می‌شود.

 

1. احساسات خود را بپذیرید.

برخی معتقدند که بسیاری از مشکلات روانی و فیزیکی از ناتوانی ما در ابراز احساسات ناشی می‌شوند. ما بیشتر اوقات خشم، ناراحتی و ترس خود را پنهان می‌کنیم، توجیه می‌کنیم، فرافکنی می‌کنیم یا با خوردن، خوابیدن و استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر سعی می‌کنیم آن‌ها را از خاطر برده و فراموش کنیم.

برخی از افراد انرژی بسیاری را صرف اجتناب از احساسات خود می‌کنند، در حدی که اگر با آن احساسات مواجه می‌شدند، این مقدار انرژی صرف نمی‌شد؛ بنابراین مهم است که به خودتان اجازه دهید که عواطفتان را بی‌قید و شرط حس کنید. هنگامی که شما به اندازه کافی احساس امنیت کردید، چه به تنهایی و چه با کسی که مورد اعتماد شما است می‌توانید بر وضعیت موجود تمرکز کنید، عواطف خود را به طور کامل تجربه کنید، آنگاه است که ممکن است بتوانید بهتر درک کنید چرا این احساسات به شما آسیب می‌رسانند و چه می‌توان در مورد آن‌ها انجام داد.

نوشتن در مورد افکار منفی نیز می‌تواند مفید باشد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند کسانی که احساسات عمیق خویش را می‌نویسند کمتر از زمانی که این کار را نمی‌کردند افسرده می‌شوند و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی دارند.

2. روزانه ریسک کنید.

 

ساختارها و عادات روزانه اهمیت دارند، اما ممکن است باعث شوند شما در روزمرگی غرق شوید و این به معنی رشد نکردن است. گاهی ریسک کردن می‌تواند کاری سالم و ارزشمند باشد.

هر روز خود را برای ریسک کردن به چالش بکشید، این ریسک می‌تواند صحبت کردن با فردی جدید باشد، اعتماد کردن به کسی باشد، رقصیدن، تعیین یک هدف ورزشی دشوار، و یا هر کاری که شما را از منطقه امن خود بیرون بکشاند.

3. در زمان حال زندگی کنید.

 

هنگامی که ما در آنچه قبلاً اتفاق افتاده است و رفتاری که دیگران قبلاً با ما داشته‌اند گیر می‌کنیم، سلامت روان ما به چالش کشیده می‌شود. به جای آن باید مسئولیت آنچه را که امروز و در همین لحظه انجام داده و ساخته ایم، بپذیریم. بهتر است در اکنون زندگی کنیم و بیش از اندازه بر آینده یا گذشته تمرکز نداشته باشیم.

4. درون‌نگر باشید.

 

بدون ارزیابی خودتان، در زندگی غرق نشوید. به عنوان مثال از خود سؤالاتی مانند این بپرسید "آیا من چیزی را در زندگی خویش انکار کرده‌ام و یا در برابر چیزی مقاومت کرده‌ام؟"

پیشنهاد می‌شود بی‌طرفانه بیندیشید که افکار، احساسات و رفتارتان از کجا ناشی می‌شود. شما می توانید از خود بپرسید: آیا این فکر مفید است؟ آیا این رفتار لازم است؟ آیا گزینه بهتری وجود دارد؟

5. بخندید.

 

گاهی اوقات، ما زندگی را بیش از حد جدی می‌گیریم. دلیلی برای اثبات این مسئله نیاز دارید؟ تحقیقات نشان دادند که بچه‌ها در حدود 200 بار در روز می‌خندند. بزرگ‌سالان به طور متوسط 15 بار در روز می‌خندند. هر کاری که شما را به خنده می‌اندازد انجام دهید از دیدن یک فیلم خنده‌دار گرفته تا بازی‌های کودکانه.

6. ارزش‌های شخصی خود را مشخص کرده و از آن‌ها پیروی کنید.

 

ارزش‌های شما می‌توانند به عنوان یک سیستم ردیاب داخلی برای شما عمل کنند و شما را در زندگی هدایت کرده و به شما کمک کنند تصمیمات درستی بگیرید و شما را در مسیر صحیح نگه دارند. دانستن ارزش‌های خود و پیروی از آن‌ها در زندگی حس تعادل، اعتماد به نفس و رضایت را با خود به همراه خواهد آورد.

7. نقاط قوت منحصر به فرد خود را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

 

استفاده از نقاط قوت تان به شما کمک می‌کند که احساس انرژی و قدرت پیدا کنید.

8. حواستان به افکار خود باشد.

 

بدون اینکه حتی بدانید، شما ممکن است در یک چرخه معیوب از افکار منفی گرفتار شوید که به سرعت رشد می‌کند. این افکار نه تنها خلق‌وخوی ما را بد می‌کنند؛ بلکه ممکن است به تدریج آن‌ها را به عنوان حقایق انکارناپذیر قبول کنیم. خوشبختانه، ما می‌توانیم بر روی این افکار کار کنیم و بفهمیم که چگونه هستند: نادرست و قابل تغییر.

پیشنهاد می‌شود بر افکار خود نظارت کنید و آن‌هایی را که منفی هستند به چالش کشیده و جایگزین کنید.

9. قدردانی را تمرین کنید.

 

اگر با دیدگاهی قدردان به زندگی نگاه کنید، چشم‌انداز کاملاً متفاوتی خواهید داشت. پیشنهاد می‌شود هر روز صبح سه چیزی که برای آن‌ها شاکر هستید را به یاد بیاورید.

توصیه دیگر این است که حداقل 10 دلیل در مورد اینکه چرا برای شغل خود سپاسگزار هستید را مرور کنید. چیزهای خوشایند را به خود یادآوری کنید، مثلاً: پنجره دفتر من رو به آفتاب باز می‌شود و یا اینکه همکاران خوبی دارم که می‌توانم با آن‌ها ناهار بخورم.

10. علایق خود را کشف و یا بازشناسی کنید.

 

برای شناسایی علایق خود زمانی اختصاص دهید. به عنوان مثال، نقاشی را امتحان کنید.

11. آنچه باعث خوشحالی شما می‌شود را انجام دهید.

 

گاهی اوقات احساس می‌کنید دارید به طور خودکار روزهایتان را می‌گذرانید. این می‌تواند باعث خستگی و افسردگی شما شود. هر روز یک کار لذت‌بخش انجام دهید.

12. خود را با بوها و صداهای مثبت و انرژی‌بخش احاطه کنید.

 

محیط اطراف ما می‌تواند بر سلامت و شادی ما تأثیر بگذارد. شما می‌توانید در خانه با بوی لیمو، نعنا و یا دیگر چیزها احساس مثبتی به وجود آورید. می‌توانید موسیقی‌های مختلفی را برحسب علاقه و حال و هوایتان گوش دهید.

13. الهام بگیرید.

 

می‌توانید روزانه، نقل‌قول‌هایی از بزرگان را بخوانید و یا در مسیر رفتن سر کار به کتاب‌های صوتی گوش دهید، مجلاتی را بخوانید که در آن‌ها ایده‌های جالبی مطرح شده است.

14. برای تفکر و مدیتیشن زمان بگذارید.

 

هر روز لحظاتی را به نشستن، ریلکسیشن و تنفس اختصاص دهید. مردم فکر می‌کنند که مدیتیشن کاری پیچیده است، اما لازم نیست زمان یا تلاش زیادی را صرف مدیتیشن کنید و پس از انجام آن در خواهید یافت که این کار تا چه حد آرامش‌بخش است.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...