*pedram* 21266 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۴ چرا قیمت ماشین تو ایران انقد عجیب و غریب بوده و هست؟ امروز مطلع شدم که ماشین Mazzeratti grandsport که تو ایران قیمتش 2 میلیار تومنه تو کشور همسایمون امارات 360 میلیون تومنه!!!:w58: اینهمه اختلاف قیمت یعنی چییییییییییییی؟؟!؟!؟! چرا صحبت از گرون بودن انرژی در خارج میشه و انرژی رو گرون میکنن اما صحبتی از ارزون بودن ماشین و همینطور کیفیت راههای خارج نمیشه؟ آیا واقعا دغدغه سران تیغیدن ملت هست؟ رفاه ملت برای سران اصن کوچکترین اهمیتی داره؟؟؟ 9 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۴ چرا قیمت ماشین تو ایران انقد عجیب و غریب بوده و هست؟ امروز مطلع شدم که ماشین Mazzeratti grandsport که تو ایران قیمتش 2 میلیار تومنه تو کشور همسایمون امارات 360 میلیون تومنه!!!:w58: اینهمه اختلاف قیمت یعنی چییییییییییییی؟؟!؟!؟! چرا صحبت از گرون بودن انرژی در خارج میشه و انرژی رو گرون میکنن اما صحبتی از ارزون بودن ماشین و همینطور کیفیت راههای خارج نمیشه؟ آیا واقعا دغدغه سران تیغیدن ملت هست؟ رفاه ملت برای سران اصن کوچکترین اهمیتی داره؟؟؟ خب گل پسر این جوابش خیلی ساده هستش چون خر تو خره ایران ! (البته ببخشید) حالا دلیل که چرا این حرف رو میزنم بذار یک ماجرا رو برات بگم تا آخرش برو دو سه ماه پیش نیاز به یک قطعه خاص داشتم برای یک آزمایش تو ایران که هیچی اصلا نمیدونن اسمش چیه و مجبور بودم از یک کشور دیگه خرید کنم بگذریم که چه عذابی کشیدم برای اینکه بتونم یک مستر کارت بگیرم که اخرشم مجبور شدم دو روز برم آلمان کارت خودمو شارژ کنم برگردم با شرکت سازنده رفتیم تو گود و بعد از کلی چکو چونه و کل کل محموله رو خرید کردم و به جسابش واریز کردم بعد پرفرما رو گرفتمو رفتم گمرگ تهران !!! رفتمدیدم عه ؟ اینجا که جنگله !! با هزار داستانو وکالتو این حرفها مدارک پدرمو بردم با کارت بازرگانیش که فرایند ترخیص رو بررسی کنم که بدونم چقدر باید پیاده بشم بعد از 1 ساعت که هر کسی یک چیزی میپروند تازه فهمیدم کجا باید رفت و با کی حرف زد و قبلی ها الکی بودن و فقط وقت منو گرفته بودن !! رئیس درب خروج آقای فلانی رو ملاقات کردیمو خلاصه گفتم آقا جون این فاکتور و داستانهای مربوطه !! بگو ببینم طبق این کاغذ پاره ای که از اون گوشکوبه که اونجا نشسته گرفتم فلان درصد گمرکی بار منه و بقیه هم تو باید بگی !! تو جدولی که دست من بود 4 درصد بود!!! این رئیس درب خروج گرامی گفت ول کن آقا این حرفهارو !! فاکتورو داستاناتو بنداز دور فقط کارت بازرگانیتو بده !!! ببینم اصلا میتونی ترخیص کنی یا توقیف میشه . گفتم چرا ؟ اونم گفت چون چون کارشناس خود ما ارزش گذاری میکنه و اونه که باید تشخیص بده بار شما چقدر ارزش داره !! جالبش اینجا بود کارشناس رو خفت کردیم بعد از 2 ساعت توضیح دادن متوجه نشد اصلا این قطعه چی هست !! و تو کدوم گروه قرار میگیره از کوره در رفتم به اون رئیس میگم شما ها که اصلا نمیدونید این چیه چجوری ارزش بار رو تشخیص میدید آخه ؟ گفت ببین بذار رک باهات حرف بزنم که نه وقت تو گرفته بشه نه وقت من !! این جمله کاملا نشون داد کجا زندگی میکنیم برگشت گفت ببین میزان گمرکی و همه کوفت و زهرمارا تعرفه نداره و اون جداول هم الکیه هر دفعه ممکنه یک جور باشه باید بارت بیاد(که قشنگ دستم بره زیر گیوتین) بعد ما بگیم چقدره گفتم یعنی چی من باید ببینم این لامصب میصرفه بیارمش یا نه !! بعدشم هر دفعه نداره و کالای من جنبه تجاری نداره !!!! فقط یکبار قراره بیاد اونم برای کار شخصی و یک آزمایش !!! گفت مهم نیست جنبه تجاری داره یا نه و گمرکی هم بستگی به این داره حال اونروز مامور ترخیص و جناب رئیس درب خروج که خودش باشه چجوریه !! این عین جملش بود!!! بستگی به حال اونروز طرف داره و بعدشم انداخت به خنده که بعدش باید از دم درب تا لیفتراک چی شیرینی بدی گفت بارتو چند خریدی ؟ گفتم 17 هزار دلار گفت باشه بین 8 میلیون تا 70 میلیون که بستگی به حال یارو داره جالب بود که بین 8 تا 70 خیلی فاصله هستش و اصلا نمیشه برای خودت بر آورد کنی بالاخره این کالا چند تموم میشه بعدشم تو قیمت بارت با حمل و کوفت کارگوش به 60 تومن نرسیده بعد گمرکیش 70 تومنه در صورتی که طبق 4 درصد خودشون 2200 300 باید باشه از اونور دنیا 500 دلار هزینه حملش شد اینجا.......... خلاصه خر تو خری بود بعد گفت کی میرسه بارت ؟ میدونی ؟ گفتم شانس آوردم هنوز از مبدا حمل نشده چون شرکت فروشنده اعلام کرده بود 7 روز بعد از پرداخت ارسال میشه و منم اومدم ببینم کلا چقدر تموم میشه که بتونم کل آزمایش رو مدیریت کنم و عمرا با این شرایط نیارمش ایران !! یارو هم حالش گرفته شد چون سر صبحی فکر کرد بارم تو انبار گیر کرده و الان خوشکل ما رو خفت میکنه بعد اومدم بیرون تو دلم گفتم دارم برات یجوری بیارم فکت بیوفته جلوی درب گمرک هم ملت اسیر این آقایون بودنو مثل خر تو گل گیر کرده بودن حالا اینم همینه این بدبخت چند برابر قیمت این ماشین گمرکی داده و مالیات های خرکی حالا چرا تو امارات ارزونه ؟ به همون دلیلی که من با یک قیمت باور نکردنی محمولمو تهران تحویل گرفتم!!! اونجا قانون داره اینجا گمرکش نداره !! این دلیلشه وزن بار من 100 کیلو بود و دادم دی اچ ال به جای ایران برد استانبول و یکی از دوستامو که خونش اونجاست رفت تحویل گرفت و به پول ما (به صورت خیلی خنده دار و ارزون) نزدیک به 400 هزار تومن !!!!!!!! گمرک فرودگاه اونجا ازش گرفت !! باورم نمیشد مفت درصد حساب کرد و طبق تعرفه هم هست !! یعنی هر دفعه این مقدار گمرکیشه !!! بعد دوست من به واسطه آشنا بازی و............ که تو منطقه مرزی ماکو داره خیلی راحت و تو کمتر از نیم ساعت (که اونم تو صف بوده) و بدون اینکه گمرک اونجا حتی پلمپ بسته رو باز کنه ببینه این بار اصلا چی هست و یا هرچی با دو تا سلام و علیک و چطوریو کم پیدایی و 30 هزار تومن اجرت و شیرینی و به صورت کاملا قانونی محموله رو آورد اینور مرز و داد یک اتوبوس که فکر نمیکردم این وزنو بیاره آورد تهران و فرداشم ترمینال بارمو از تعاونی مربوطه گرفتم البته وقتی آزمایشمو کردم بازم خریدمش ولی دیگه ایران نیاوردم و فرستادم یک جا دیگه چون قصدم این بود پروژشو تو ایران بزنم ولی گفتم گور پدرتون (منظورم اون شرکتی بود که تو ایران میخواست براش بزنم) قربون همون اونوری ها من تو ایران غلط بکنم کاری بکنم میرم برای همونا میزنم این همه داستان نوشتم که بدونی چیه ماجرا و پول اضافه کجا پرداخت میشه!!!! و یک چیزی هم اشاره کردی که خندم گرفت چون تنها چیزی که مهم نیست رفاهه ملته و ملت هم اگر این خودرو 10 تومنم باشه باز میخرن منم باشم میگم ملت کیه بابا خودمو عشقه ملت که در هر صورت میخرن حال مامور گمرک مرزی یا منطقه آزاد اون روز خوب بود و 30 هزار تومن شیرینی گرفت فقط حتما قبل از واردات احوال مسئولین گمرک رو بررسی کنید نه تعرفه ها رو :ws28: حالا یکسری هم بار رو میدن چتر باز میاره که اون که دیگه راحت تره ولی خب مثلا غیر قانونیه چتر باز دفعه دوم بار رو فرستادم روسیه خودمم شخصا روز تحویلش با همکارای اونجا که شرایط دریافت رو دارن رفتم اصلا مامور گمرکش هیچ حرفی نزد و یک برگه داد دستش گفت بگرد ببین تو کدوم گروه قرار میگیره و روبه روش تعرفشو گفته برو جلوی انبار پرداخت کن قبضو بگیر بیار بار رو تحویل بگیر نه بحثی نه کل کلی فقط هم یک بیل بیلک گرفت از روش رد کرد که اگر اون بوق میزد درب بسته رو باز میکرد و اگر نمیزد اصلا کاری نداشت بارت چیه حالا روسیه که فازش میگیم عجیبه 2 لینک به دیدگاه
Mohammad-Ali 9729 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ ازبچکی دلم وی خواست یعنی آرزوداشتم یه کاری برای ایران کنم وایناکه میرفتندقابل درک برام نبود و...(میگفتم ایران مال ماست وبایداونومابسازیم ولی کم کم کم گفتم ای کاش منم بجای آرزومی رفتم (اگرچه نظافت چی می شدم) حالامی گم بریدنیاییدجای کارکنیدکه براتون ارزش قالندکم کم کم فهمیدم ایران مال من نیست من توکشور خودم غریبهم من حق حرف زدن ندارمو... منم با levrone موافقم . پنج شنبه که گذشت یه اتفاقی برام افتادکه حتی توانجمن هم که اومدم نمی فهمیدم دارم چی مینویسم (نه که حالاش می فهمم) بایه سپاهی کچل داشتم حرف میزدم می دونیدکه ایناهم یه ایدئولوژی خاصی دارند شروع کردمادین داریم مذهب داریم ازهمین چیزا..... گفتم درست ماپاکیم فرشته ایم ..اوناکافر نجس و...خب.ماالان کجایم پس چرااونا پیشرفته اند ؟جواب ندادزودحرف عوض کردگفت مامهدعلم بودیم علم ازایران صادرشده گفتم آقااینهاراولکن ماالان کجاییم آنهاکجایندمهدعلم الان کجای جهانه ؟ دیگه به این مهدعلم کسی احترام میزاره ؟ ....ریخت به هم یه توهینی کردباعجله فرارکردو اینبارمنم عصبانی شدم نزدیک بودکاربدم دست خودم . می دونیدازکجادارم میسوزم ایناادعای فرهنگ دارندهمین آدم می گه من دکترای علوم سیاسی دارم (جالبه رفیقم علوم سیاسی خونده یه چیزی بودگفت ازش بپرس ببین بلده،پرسیدم یه چرت وپرتی گفت بعدشم گفت یروزکتابشوبرات میارم اینجوری فایده نداره هنوزم نیاورده،به دوستم که گفتم گفت این بی سواده ) آخه بعضی وقتهاکه تو گوگل سرچ می کنه گوگل غلط املایی میگیره تعزیرات رفتین؟ اداره مالیات رفتین؟ چه خبره بیگیر بیگیره 3 لینک به دیدگاه
*pedram* 21266 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ ازبچکی دلم وی خواست یعنی آرزوداشتم یه کاری برای ایران کنم وایناکه میرفتندقابل درک برام نبود و...(میگفتم ایران مال ماست وبایداونومابسازیم ولی کم کم کم گفتم ای کاش منم بجای آرزومی رفتم (اگرچه نظافت چی می شدم) حالامی گم بریدنیاییدجای کارکنیدکه براتون ارزش قالندکم کم کم فهمیدم ایران مال من نیست من توکشور خودم غریبهم من حق حرف زدن ندارمو...منم با levrone موافقم . پنج شنبه که گذشت یه اتفاقی برام افتادکه حتی توانجمن هم که اومدم نمی فهمیدم دارم چی مینویسم (نه که حالاش می فهمم) بایه سپاهی کچل داشتم حرف میزدم می دونیدکه ایناهم یه ایدئولوژی خاصی دارند شروع کردمادین داریم مذهب داریم ازهمین چیزا..... گفتم درست ماپاکیم فرشته ایم ..اوناکافر نجس و...خب.ماالان کجایم پس چرااونا پیشرفته اند ؟جواب ندادزودحرف عوض کردگفت مامهدعلم بودیم علم ازایران صادرشده گفتم آقااینهاراولکن ماالان کجاییم آنهاکجایندمهدعلم الان کجای جهانه ؟ دیگه به این مهدعلم کسی احترام میزاره ؟ ....ریخت به هم یه توهینی کردباعجله فرارکردو اینبارمنم عصبانی شدم نزدیک بودکاربدم دست خودم . می دونیدازکجادارم میسوزم ایناادعای فرهنگ دارندهمین آدم می گه من دکترای علوم سیاسی دارم (جالبه رفیقم علوم سیاسی خونده یه چیزی بودگفت ازش بپرس ببین بلده،پرسیدم یه چرت وپرتی گفت بعدشم گفت یروزکتابشوبرات میارم اینجوری فایده نداره هنوزم نیاورده،به دوستم که گفتم گفت این بی سواده ) آخه بعضی وقتهاکه تو گوگل سرچ می کنه گوگل غلط املایی میگیره تعزیرات رفتین؟ اداره مالیات رفتین؟ چه خبره بیگیر بیگیره ای کاش فقط تعزیرات و مالیات اینجوری بود. تو ایران هرجا میری تمام دغدغه چگونگی بهتر تیغیدن طرف مقابل ارجحترین مسئله ست. مثلا شورای حل اختلاف 50 تا باجه داره هر باجه میری طرف یه امضا میکنه یا یه دکمه تو کیبورد میزنه میگه 3 هزار تومن بده. بعدم یه تابلوی بزرگ زدن که پیامبر گفته بهترین کارها حل مشکلات مردمه!! آخه این کاسبی ای که شما میکنین چه ارتباطی به گفته پیامبر داره؟!! مگه پیامبر گفته واسه هر کلمه حرفی که برای حل شدن مشکل مردم میزنید پول بگیرید؟ ملت رو نابود کردن انقد گقتن انرژی تو خارج گرونه و آخر بنزین رو گرون کردن. اما کوچکترین حرفی در مورد قیمت ماشین تو خارج زده نمیشه......حتی کلمه ای در مورد اختلاف سطح کیفی راههای ایران و خارج گفته نمیشه. 3 لینک به دیدگاه
Mohammad-Ali 9729 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ ای کاش فقط تعزیرات و مالیات اینجوری بود. تو ایران هرجا میری تمام دغدغه چگونگی بهتر تیغیدن طرف مقابل ارجحترین مسئله ست. مثلا شورای حل اختلاف 50 تا باجه داره هر باجه میری طرف یه امضا میکنه یا یه دکمه تو کیبورد میزنه میگه 3 هزار تومن بده. بعدم یه تابلوی بزرگ زدن که پیامبر گفته بهترین کارها حل مشکلات مردمه!! آخه این کاسبی ای که شما میکنین چه ارتباطی به گفته پیامبر داره؟!! مگه پیامبر گفته واسه هر کلمه حرفی که برای حل شدن مشکل مردم میزنید پول بگیرید؟ ملت رو نابود کردن انقد گقتن انرژی تو خارج گرونه و آخر بنزین رو گرون کردن. اما کوچکترین حرفی در مورد قیمت ماشین تو خارج زده نمیشه......حتی کلمه ای در مورد اختلاف سطح کیفی راههای ایران و خارج گفته نمیشه. یه بحث کردی به نام مذهب ..... خب یاددهست یه بحث بود(دین ازسیاست جداباشه یانباشه)این همونه . اعتراض کنی زودمیگن به امام پیامبر خدا قران توهین کردی بخاطرهمین جدانبودن دین ازسیاسته .... این عقیده منه همه چیزبایدجداباشد"آزادباشد"دین ازسیاست جدا دین اصلا ربطی به کارکردن ونکردن من ندارد وقتی جداباشد این اتفاقات کمترمی شود . به من چه که کسی دین داره یانداره هدف بایدبازده ونتیجه کارباشد. ولی الان جاهای میری جانمازش رومیزه اتاقش مثل جبه هست وقت نمازهیچی حالیش نیست فکرکن خدایت اول چی خواسته راه انداختن کارخلق یاعبادت او. .. انرژی همین هسته ای فرانسه ،آلمان،آمریکاتصمیم به خواموشی نیروگاه کردندومی خوان انرژی پاک جایگزین کنندولی ماهنوزمیگیم هسته مسته . برق،این ماشینیهاراحتما دیدین چقدربرق مفت میگیرند توقسمت ماچندتابودند مدادی روشن کرده بودند میدونیدکه ایناازتیرمی گیرندسیم روی سیم می اندازند اینی که می خواهم بگم می خواهم سطحی و...فکرکردن رابگم بعضی هامی گفتند زرنگه،بعضی هامی گفتند به ماچه برق ماکه نیست!،بعضیهام هیچی نمیگفتندولی خیلی دردداشت چون می دانم داشتندتودلشون مسخره می کردند خلاصه زنگ زدم 121 گفت باشه شب شددیدم بیشترشدند:icon_pf (34): دوباره زنگ زدم تاچنددفعه دیگه بااپراتورآشناشدیم ایندفعه که زنگ زدم گفت همونی گفتم بله گفت زنگ بزن 85121 اونجاهم دودفعه زنگ زدم نتیجه من کنف شدم،به خودم ثابت کردم برای باردیگراینا آدم نیستند،لامپ مدادیشون طی یک مدیریت تبدیل به لامپ 100 و 200 ولامپ کم مصرف شد آبم همینجور ،گازهم همینجور 4 لینک به دیدگاه
yanāl 2221 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ ای آقا....من خیلی وقته ایرانو بوسیدم گذاشتم کنار کم کم بارمو میبندم برم که کلا بذارمش کنار شما اومدین بحث کنید؟سرچی؟حتی بحث در مورد اینکه چی شد چی نشد هم ارزش نداره به مردم فلان کشورا پول غذا و غیره میفرستن به مردم کشور خودشون که میرسه حسابی دمار از روزگارشون در میارن از نون شب مردم میزنن جیب خودشونو پر پول کنن فک میکنی با اوصاف نمیان ماشین 400میلیونی رو 2میلیارد بفروشن؟ ایران از نظر نظامی بسیار قوی هست اما از نظر صنعت مکانیک و غیره به شدت ضعیفه به شدت ..... 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ ای آقا....من خیلی وقته ایرانو بوسیدم گذاشتم کنار کم کم بارمو میبندم برم که کلا بذارمش کنارشما اومدین بحث کنید؟سرچی؟حتی بحث در مورد اینکه چی شد چی نشد هم ارزش نداره به مردم فلان کشورا پول غذا و غیره میفرستن به مردم کشور خودشون که میرسه حسابی دمار از روزگارشون در میارن از نون شب مردم میزنن جیب خودشونو پر پول کنن فک میکنی با اوصاف نمیان ماشین 400میلیونی رو 2میلیارد بفروشن؟ ایران از نظر نظامی بسیار قوی هست اما از نظر صنعت مکانیک و غیره به شدت ضعیفه به شدت ..... ایران صنعت نداره اصلا که ضعیف باشه توضیحشم دارم اما صنعت یعنی آلمان یعنی لورگی ! یعنی لینده ! یعنی باسف ! یعنی اوده ! یعنی زیمنس و فستو یعنی بی ام دبلیو . یعنی مرسدس و...... صنعت و تکنولوژی محشر یعنی امریکا ! یعنی گرومن ! یعنی مک دانل داگلاس ! یعنی اکسون موبیل ! جنرال موتور و......... همون گرومن خودش یک دنیاس تا از نزدیک اینارو یا حداقل یکیشونو نبینی درک نمیکنی 3 لینک به دیدگاه
yanāl 2221 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ ایران صنعت نداره اصلا که ضعیف باشهتوضیحشم دارم اما صنعت یعنی آلمان یعنی لورگی ! یعنی لینده ! یعنی باسف ! یعنی اوده ! یعنی زیمنس و فستو یعنی بی ام دبلیو . یعنی مرسدس و...... صنعت و تکنولوژی محشر یعنی امریکا ! یعنی گرومن ! یعنی مک دانل داگلاس ! یعنی اکسون موبیل ! جنرال موتور و......... همون گرومن خودش یک دنیاس تا از نزدیک اینارو یا حداقل یکیشونو نبینی درک نمیکنی چرا درک میکنم چون لمس کردم این موضوع رو..... ما داریم جلو میریم اما فقط در بعد نظامی نه چیز دیگر 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ چرا درک میکنم چون لمس کردم این موضوع رو.....ما داریم جلو میریم اما فقط در بعد نظامی نه چیز دیگر دوست گلم تو بعد نظامی هم نه در همه ابعاد ما جت جنگنده نمیسازیم پیشرفتشون خوب بوده و بیشتر موشکی البته اکثر مردم هم بیشتر تمایل به دلالی دارن تا تولید تکنولوژی و عملیاتو فرایند که برسه به صنعت اون دسته افرادی هم که میخوان کاری کنن له میشن تو این هچل هفتی 2 لینک به دیدگاه
yanāl 2221 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۴ دوست گلم تو بعد نظامی هم نه در همه ابعادما جت جنگنده نمیسازیم پیشرفتشون خوب بوده و بیشتر موشکی البته اکثر مردم هم بیشتر تمایل به دلالی دارن تا تولید تکنولوژی و عملیاتو فرایند که برسه به صنعت اون دسته افرادی هم که میخوان کاری کنن له میشن تو این هچل هفتی نمیتونم تک تک زوایا رو بگم برای همین مجبورم کلیتشو بگم که میشه نظامی از این موضوع بگذریم...... مردم دسته بندی شدن یه عده در صدر قرار دارن که مسئولیتی هم به عهده گرفتن یه عده به عنوان دلال فعالیت میکنن که سودشم میبرن اما یه عده مردم عادی هستن که بیشترین ضربه رو میبینن و تعدادشونم کم نیست ما راحت داریم میگیم ایران هیچی نیست تو صنعت این تو حرف راحته اما واقعا فاجع هستش برا یه قطعه ی کوچیک دس رو دس میذاریم نگاه میکنیم قدرتشو نداریم خودمون بسازیم چرا چون ضعیفی هستیم چون ارزش نمیدن به این مباحث بخوای حرفی بزنی میزنن تو سرت که چیزی نگو 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۴ صنعت نداریم چون اقتصادمون ضعیفه...نیازی بهش احساس نشده که صنعت جون بگیره...وگرنه ما هیچیمون از بقیه کمتر نیست. همیشه شرایط اهداف رو تعیین میکنه 6 لینک به دیدگاه
*pedram* 21266 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۴ حالا به دور از تمامی بحث های مربوط به صنعت تعجب و شگفتی من از نحوه محاسبه قیمت ماشین تو ایرانه. مثلا ماشین مزراتی رو که کشور امارات تولید نمیکنه اونم مثل ما یه وارد کننده و مصرف کننده ست. سوال من اینه که چرا باید این ماشین تو امارات 360 میلیون تومن باشه اما تو ایران 2 میلیارد تومن؟ 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مرداد، ۱۳۹۴ حالا به دور از تمامی بحث های مربوط به صنعت تعجب و شگفتی من از نحوه محاسبه قیمت ماشین تو ایرانه. مثلا ماشین مزراتی رو که کشور امارات تولید نمیکنه اونم مثل ما یه وارد کننده و مصرف کننده ست. سوال من اینه که چرا باید این ماشین تو امارات 360 میلیون تومن باشه اما تو ایران 2 میلیارد تومن؟ در یک تاپیک دیگه هم با بچه ها در موردش صحبت کردیم...شرکت های خودرو سازی کارمند و کارگر زیاد داره...و توان رقابت رو در بازار نداره...تایید نمیکنم کار دولت رو ، ولی برای سرپا نگه داشتن آنها خودروهای خارجی رو محدود میکنه...مثل یک سیاست اشتباهی که شروع شده باشه و حالا خودشون هم موندن چیکار کنن. 6 لینک به دیدگاه
Ala Agrin 14476 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مرداد، ۱۳۹۴ خب بچه ها شما دو نکته رو اینجا نادیده گرفتین درصد مالیات مستقیم و درصدهای مالیاتی غیر مستقیم در کل 8 تا 10 درصد رو مالیات میبره که طبیعیه ولی خب درصدهایی که به حسابهای دیگه می ریزه نامتعارفن و هیچ توجیهی ندارن و واقعا چرا؟ 6 لینک به دیدگاه
NYC 20977 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مرداد، ۱۳۹۴ یه نکته ای رو من تو جایی خوندم براتون میفرستم. نه میتونم صحتش رو تایید کنم نه رد : لطفا برگه ای که خودروساز با عنوان "سند و فاکتور فروش خودرو" به شما داده است را ببینید. به عنوان مثال پژو 405 که در تاریخ 14 تیر 93 توسط ایران خودرو به مشتری فروخته شده در ذیل سند و فاکتور فروش آن نوشته اند: خالص بهای کارخانه: 223،372،297 ریال عوارض شهرداری: 6،031،052 ریال مالیات برارزش افزوده: 11،838،732 ریال بیمه شخص ثالث: 9،567،675 ریال مبلغ ثابت شماره گذاری: 400،000 ریال مالیات شماره گذاری: 6،701،169 ریال هزینه پست: 89،176 ریال تخفیف برای رندکردن: 101ریال جمع کل خالص پرداختی: 258،000،000 ریال هموطن فهیم وعزیز لطفا به مبلغ مالیات برارزش افزوده توجه کنید: 11،838،732ریال طبق تعریف وزارت امور اقتصادی و دارایی: "مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که با نرخ قانونی به آن بخش از قیمت کالا و خدمات که تفاضل قیمت فروش و قیمت تمام شده است یعنی "سود" است تعلق میگیرد" پس: 1- طبق اصول حسابداری: "ارزش افزوده = سود" 2- طبق مصوبه مجلس محترم نرخ مالیات بر ارزش افزوده درسال 93 برابر با 8 % می باشد. لطفا محاسبه کنید: 8 % چه عددی میشود 11،838،732 ریال؟ (یعنی ارزش افزوده ای که در فاکتور است) 11،838،732 * 100 = 8 * X X = 147,948,150 با یک تناسب ساده که محاسبه کنیم آن عدد 147,984,150 ریال میشود و در واقع مبلغ 147،984،150 ریال همان "ارزش افزوده یا سود" یکدستگاه پژو 405 است که در فاکتور، مالیات برارزش افزوده آن را 11،838،732 ریال درج کرده اند. پس تا اینجا داریم : 147،948،150 = سود و اگر مبلغ ارزش افزوده "سود" یعنی 147،984،150 ریال را از خالص بهای کارخانه مندرج در فاکتور ،یعنی 223،372،297 ریال کسر کنیم قیمت تمام شده یکدستگاه پژو 405 فروخته شده است. یعنی بهای تمام شده = سود - بهای کارخانه پس : 223،372،297 147،948،150 - 75،388،147 = پس نهایتا داریم : ⛔75،388،147 = بهای تمام شده پژو 405⛔ دقت کنید قیمت تمام شده یکدستگاه پژو 405 برای خودروساز، بر اساس اطلاعاتی که خودشان در فاکتور فروش درج کرده اند 75،388،147 ریال است که آنها آن را 258،000،000 ریال میفروشند!!! ⬅ کدام قانون به مالکان ایران خودرو اجازه داده کالایی را که هزینه واقعی تولیدآن 75،388،147 ریال است با سیاه نمایی اقتصادی در کشور به قیمت تمام شده 223،372،297 ریال یعنی با نرخ سود بیش از 196 % به مشتری بفروشد؟ حالا به دور از تمامی بحث های مربوط به صنعت تعجب و شگفتی من از نحوه محاسبه قیمت ماشین تو ایرانه. مثلا ماشین مزراتی رو که کشور امارات تولید نمیکنه اونم مثل ما یه وارد کننده و مصرف کننده ست. سوال من اینه که چرا باید این ماشین تو امارات 360 میلیون تومن باشه اما تو ایران 2 میلیارد تومن؟ البته یه نکته اینه که کشورهای حاشیه خلیج فارس تا جایی که من میدونم رو ماشین یارانه میدن. یه قسمت هزینه اش رو میدن که ماشین شیک و پیک سوارشن ملت. بعد بگید سوسمارخور و اینا.:icon_pf (34): 6 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مرداد، ۱۳۹۴ خب بچه ها شما دو نکته رو اینجا نادیده گرفتین درصد مالیات مستقیم و درصدهای مالیاتی غیر مستقیم در کل 8 تا 10 درصد رو مالیات میبره که طبیعیه ولی خب درصدهایی که به حسابهای دیگه می ریزه نامتعارفن و هیچ توجیهی ندارن و واقعا چرا؟ و مهم تر نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده. چون کلا باید به آخرین مرحله کالا این مالیات تعلق بگیره ولی در هر مرحله حساب میشه 5 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۴ خودروهای چینی قیمتشون خیلی اومده پایین شاسی بلندی که 115 تومن بود شده امروز 89.5 25.5 اومده پایین قیمتش حالا خودورسازهای ما که فروششون 60-70 درصد اموده پایین 200هزار تومن قیمت رو آوردن پایین (خیلی دست و دلبازند) الان 405 30.3 معامله میشه که دویست تومن اومده پایین اگه خودروسازها فکری به حال خودشون نکنند یه سونامی خطرناکی در راهه 4 لینک به دیدگاه
saba mn 20993 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۴ گزارش؛ [h=2]نخریدن خودرو تاثیری بر کاهش قیمت دارد؟[/h] در روزهای اخیر کمپین های ایجاد شده با اسامی مختلف در فضای مجازی جنجال فراوانی برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر به راه انداخته اند. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر جنجال های فراوانی در فضای مجازی مبنی بر تحریم خرید خودروهای صفر منتشر شده است. بر اساس این گزارش؛ گروه های متعددی با نام های "خودرو صفر ممنوع" و "خودرو نخرید تا ارزان شود" فعالیت خود را برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته دراین راه کاربران زیادی را با خود همراه کند. کمپین ایجاد شده جو روانی در بازار را تحت تاثیر قرار داده و به اعتقاد برخی از فروشندگان رکود در بازار خودرو صفر را به همراه داشته است. همچنین سبب شده تا علاوه بر همه مسائل و مشکلات پیش رو خودروسازان که مردم عامه از آن بی خبرند، با چالش های جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب ها و پیامدهای آن به دنبال راه حل باشند. اما با تمام این تفاسیر نباید از ثبت نام روزانه تعداد کثیری از مشتریان برای خرید خودروهای داخلی و صفر کیلومتر غافل شویم. اگر بخواهیم این موضوع را از ابتدا زیر ذره بین قرار دهیم به زمانی می رسیم که جمعبندی هستهای ایران و گروه 5+1 می رسیم که بحث کاهش قیمت خودرو در میان مردم قوت گرفت، اما نه تنها قیمتها کاهش نیافته، بلکه خودروسازان اصرار بر افزایش قیمت دارند تا جایی که مدیر عامل ایران خودرو آب پاکی را روی دست مردم ریخته و در نشست اخیر خود با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت خودرو خبر داده و با این کار روزنه امید باقی مانده در دل اعضای این کمپین را کور کرده است. این انتظار کاهش قیمت تنها به فضای مجازی ختم نمیشود واین روزها در بیشتر محافل صحبت از سرنوشت قیمت خودرو و تصمیم دولت و خودروسازان مبنی بر ارزان یا گران شدن قیمت است. این در حالی است که با پشت سر گذاشتن دوران تحریم و ورود هیئت های خودروساز خارجی به کشور، قیمت خودروهای داخلی تغییری نمی کند و تنها می تواند تهدیدی برای ورود خودروهای چینی به داخل محسوب شود. در همین خصوص عبدالله بابایی کارشناس خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این کمپین بر اساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته ایجاد شده است وتشکیل این کمپین ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد میکند و در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است. معاون فروش سابق ایران خودرو شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند. بابایی در توضیح تغییر قیمت خودرو در زمان پسا تحریم گفت:انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی با برداشته شدن تحریم ها امری منطقی نیست زیرا قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام میشود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز که از سال 90 اتفاق افتاده است نمی توان انتظار نزولی شدن قیمت ها را داشت. حال با توجه به شرایط به وجود آمده و غیر قابل پیش بینی بازار خودرو باید منتظر تصمیمات دولت و خودروسازان ماند و دید که آیا زور فضای مجازی و کمپین تشکیل شده بیشتر است یا خودروسازان؟ انتهای پیام/ 5 لینک به دیدگاه
saba mn 20993 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۴ بازار خودرو/ [h=2] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/h] قیمت خودرو کادنزا مدل 2014 در منطقه آزاد 137 میلیون تومان است. به گزارش برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، قیمت خودرو در منطقه آزاد به شرح جدول زیر است: [TABLE=class: MsoTableLightGridAccent2] [TR] [TD=width: 108] خودرو [/TD] [TD=width: 94] برند [/TD] [TD=width: 76] سال [/TD] [TD=width: 161] قیمت [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] اسپرت XTS [/TD] [TD=width: 94] Cadillac [/TD] [TD=width: 76] 2015 [/TD] [TD=width: 161] 293 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] دوج چارجر [/TD] [TD=width: 94] Dodge [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 153 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] کامارو [/TD] [TD=width: 94] chevrolet [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 233 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] S550 [/TD] [TD=width: 94] Mercedes [/TD] [TD=width: 76] 2015 [/TD] [TD=width: 161] 560 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] مزدا 6 [/TD] [TD=width: 94] Mazda [/TD] [TD=width: 76] 2015 [/TD] [TD=width: 161] 73 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] کادنزا [/TD] [TD=width: 94] KIA [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 137 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] گیبلی [/TD] [TD=width: 94] Maserati [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 252 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] سکویا [/TD] [TD=width: 94] Toyota [/TD] [TD=width: 76] 2015 [/TD] [TD=width: 161] 350 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] رجروور اووک [/TD] [TD=width: 94] LandRover [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 185 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] کاین [/TD] [TD=width: 94] Porsche [/TD] [TD=width: 76] 2015 [/TD] [TD=width: 161] 475 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] 550i [/TD] [TD=width: 94] BMW [/TD] [TD=width: 76] 2015 [/TD] [TD=width: 161] 310 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] اکسنت [/TD] [TD=width: 94] Hyundai [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 44 میلیون و 900 هزار تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] I20 [/TD] [TD=width: 94] Hyundai [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 45 میلیون و 400 هزار تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] سانتافه [/TD] [TD=width: 94] Hyundai [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 83 میلیون تومان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 108] یاریس هاچ بک [/TD] [TD=width: 94] Toyota [/TD] [TD=width: 76] 2014 [/TD] [TD=width: 161] 50 میلیون و 800 هزار تومان [/TD] [/TR] [/TABLE] انتهای پیام/ 5 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۴ بابایی در توضیح تغییر قیمت خودرو در زمان پسا تحریم گفت:انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی با برداشته شدن تحریم ها امری منطقی نیست زیرا قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام میشود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز که از سال 90 اتفاق افتاده است نمی توان انتظار نزولی شدن قیمت ها را داشت. اینو غ کرده مرد ناحسابی بقول یکی 1000 کیلو وزنش کیلویی چند مگه 30000 تومن مگه چه خبره ؟؟؟ میدونین هر مواد اولیه لی تو بازار یک دستمزدی داره همین تراکتور با اینهمه وسایل و تجهیزات زمخت و سنگین 4 تن وزنشه قیمتش 60 تومنه اونوقت یه خودروی در پیتی نازک نارنجی با کیفیت بوق قیمتش خدا تومنه مگه میشه همچین چیزی پرس میخرم کیلویی 4 تومن که پول موادش نیست تجهیزاتش کم حساس تر از خودرو نیست چه خبره مگه غ کردند انا خون مردم رو تو شیشه کردند این خودروسازها!!! 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده