رفتن به مطلب

رییس سازمان جنگل ها:


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]برای حفاظت از منابع طبیعی، ملاحظات را کنار می گذاریم!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی کشور ملاحظات را کنار می گذاریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- خداکرم جلالی روز یک شنبه در جمع معاونین حفاظت و امور اراضی ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور گفت: حفاظت استراتژی اصلی سازمان جنگل هاست و همه فعالیت ها و اقدامات این سازمان در راستای حفاظت از آب، خاک و پوشش گیاهی است.

 

مهندس جلالی مدیریت پسماند و انباشت زباله در جنگل های شمال را معضلی بزرگ و مشکل آفرین برای حفاظت از منابع طبیعی خواند و افزود: زخم هایی که از این بابت به طبیعت وارد شده هنوز التیام پیدا نکرده و علیرغم شکایت های صورت گرفته از سوی منابع طبیعی در ستاد و اسنان ها سطح قابل توجه ای از جنگل ها آلوده به زباله است.

 

برای دفاع از منابع طبیعی کوتاهی نمی کنیم

جلالی اجرای برخی از طرح های عمرانی و معدنی در کشور را غیر اصولی خواند و گفت: مشاور و پیمانکاران این پروژه ها در اجرای طرح های خود آسان ترین و نزدیک ترین روش های ممکن که عبور از دل جنگل هاست را انتخاب می کنند و هیچ مهم نیست که در این مسیر چه تعداد درخت و جنگل تخریب و نابود می شود.

مسئول اول منابع طبیعی کشور در ادامه به انجام یک پروژه اجرایی در کشور اشاره کرد و گفت: به عینه دیده ام یک پیمانکار لوله گاز برای عبور از یک مسیر بیش از 15 تا 20 متر خاک را برداشت کرده و گمان برده می شد که می خواهند اتوبان احداث کنند.

وی با بیان اینکه بارها به کارفرمایان و مجریان اعتراض کردیم که این کارهای غیرعلمی چه توجیه ای می تواند داشته باشد؟! خطاب به مسئولین حفاظت استان ها گفت: برای دفاع از منابع طبیعی به هیچ وجه کوتاهی نشان ندهید. این روزها هرکس در باره جنگل ها آمار می دهد!

 

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آمارهای نادرست از سوی برخی افراد در رسانه ها اشاره کرد و گفت: این روزها هرکس به زعم خود در باره نابودی و تخریب جنگل ها و مراتع کشور آمار و اطلاعات ارائه می کند که بعضاً معلوم نیست منبع و ماخذ اصلی این اطلاعات کجا بوده است.

رییس سازمان جنگل ها همچنین اظهار داشت: یک میلیون و 400هزار هکتار از اراضی مورد اختلافی در سال گذشته در کمیسیون ماده واحده مورد رسیدگی قرار گرفته که بخشی از آن جزو مستنثیات بوده و در اختیار مردم قرار گرفته و بخشی دیگرنیز به منابع طبیعی برگردانده شده است.

آقای جلالی وظایف حافظان انفال و منابع طبیعی را در استان ها بسیار سخت و پرمسئولیت خواهد و خاطر نشان ساخت: هیچ مسئولی در نظام جمهوری اسلامی راضی نیست یک متر از زمین مردم جزو منابع طبیعی اعلام شود و ازسوی دیگر در انجام وظایف خود نباید بگذاریم یک متر از منابع طبیعی وارد زمین مردم شود چون در این صورت کار اشکال شرعی پیدا می کند.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...