نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش نرم افزار PLC ABB | Compact

ac800m

آموزش نرم افزار PLC ABB | Compact

نرم افزار Compact برای استفاده جهت ساده سازی منطق کنترل، کنترل تجهیز ، کنترل لوپ و مدیریت آلارم و ..را ارائه میدهد که در یک کتابخانه استاندارد گردآوری شده است.مواردی را که خود کاربر در دیگر پروژه ها نیز تعریف کرده میتواند به پروژه جاری اضافه گردد. برنامه نویسی در این نرم افزار به پنج زبان مختلف میتواند صورت گیرد که عبارتند از (FBD,ST,IL,LD,SFC) که بدین ترتیب استاندارد IEC61131-3 را پوشش میدهد.

بررسی اجمالی


این نرم افزار یک برنامه کاربردی کاملا یکپارچه بوده که در سیستم عاملهای Windows server 2003 , Windows XP professional قابلیت استفاده را دارد. این نرم افزار ابزاری برای برنامه نویسی و پیکره بندی سخت افزاری خانواده AC800M را فراهم آورده است .بهتر است نرم افزارهای جانبی شامل Microsoft word , Adobe acrobot نیز برروی سیستم نصب باشد که نرم افزار ورد برای ایجاد مدارک مربوط به پروژه و نرم افزار ادوب بمنظور مطالعه نشریات آنلاین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

Project Explorer

هسته اصلی رابط با این نرم افزار Project Explorer نامیده می شود که بمنظور ایجاد و ساخت پروژه مورد استفاده قرار میگیرد و یک پروژه حاوی کلیه پیکره بندیهایی است که براساس راه حلهایی کنترلی مبتنی بر AC800M بنا نهاده شده است که این پیکره بندیها شامل برنامه های کنترل و تنظیمات سخت افزاری است. Context منوها که با کلیک راست روی Object موردنظر باز می شوند میتوانند در پیکره بندی سخت افزاری و ارتباط دهی پارامترها مفید واقع شوند. هم برنامه کنترل(شامل برنامه،توابع و…)و هم سخت افزار ( اجزا سخت افزاری اتصال به PLC) در یک پروزه نمایش داده میشوند.

Project Explorer رابط کاربری اصلی در ابزار برنامه نویسی Control Builder است. این پنجره پروژه فعال در حال حاضر را نشان می دهد. فقط یک پروژه می تواند در همان زمان باز شود.Title Barنوار عنوان (Title Bar) نام پروژه را نشان می دهد.

Menu Barنوار منو حاوی منوهای کشویی: File، Edit، View، Tools، Window، Help است. هنگامی که آیتم های منو در منو ها به رنگ خاکستری بیفتند، نمی توانند دسترسی پیدا کنند (عملکرد در متن فعلی مجاز نیست).

Tool Bar: نوار ابزار حاوی آیکون هایی است که به عنوان کلید های میانبر برای رایج ترین توابع Control Builder، مانند کمک آنلاین و دانلود می باشد.

کتابخانه ها

هنگامی که یک پروژه ایجاد می شود، پوشه Libraries شامل پوشه System (شامل توابع نرم افزار است که می تواند در تمام برنامه های کاربردی استفاده شود) و کتابخانه های Basic و Icon (دو کتابخانه که همیشه به پروژه متصل هستند) است. علاوه بر این سه، پوشه کتابخانه ها همچنین شامل یک پوشه سخت افزاری با زیر پوشه ای حاوی نوع سخت افزار (BasicHWLib) می باشد. هنگامی که پروژه ایجاد می شود، هر دو کتابخانه های استاندارد و کتابخانه های خود تعریف می توانند به پوشه های کتابخانه و سخت افزار اضافه شوند.

هنگامی که یک کتابخانه جدید ایجاد می شود، زیر پوشه ها – انواع داده ها، انواع ماژول کنترل، انواع تابع بلوک و انواع نمودار ها – زیر کتابخانه قابل مشاهده نیستند، زیرا آنها هیچ اشیایی ندارند. راست کلیک بر روی کتابخانه برای باز کردن منوی زمینه، و رفتن به New است که گزینه برای ایجاد انواع مختلف نشان می دهد. هنگامی که از گزینه ها انتخاب و ایجاد می شوند، تحت زیر پوشه های مربوطه در کتابخانه نمایش داده می شوند.

یک کتابخانه تنها می تواند به یک برنامه افزوده شود، اگر قبلا آن را به پوشه کتابخانه اضافه کرده اید. اگر یک کتابخانه سخت افزاری مربوطه به پوشه سخت افزاری اضافه شود، یک واحد سخت افزاری (Type) می تواند در یک پیکربندی کنترل کننده متصل شود.

Applications Folder

پوشه برنامه ها (Applications Folder) تمام کد هایی را که برای PLC (ها) دانلود می شوند را نگه می دارد. این کد را می توان به صورت برنامه ها، ماژول های کنترل، ماژول های کنترل واحد یا نمودارها ذخیره کرد. روش انتخاب شده بستگی به الزامات برنامه خاص دارد.

پوشه برنامه ها حاوی برنامه ها و پوشه های برنامه های دیگر است. برای ایجاد پوشه نرم افزار جدید تحت یک برنامه، روی برنامه کلیک راست کرده و پوشه جدید را انتخاب کنید. پوشه جدید برنامه ممکن است به نوبه خود شامل هر دو برنامه ها و پوشه های برنامه باشد.

به همین علت، می توان برنامه های Project Explorer را ساختاری یا گروه بندی کرد. همچنین می توان برنامه های کاربردی و پوشه های کاربردی را در ساختار پوشه با استفاده از عملیات کشیدن و رهاکردن حرکت داد.

پوشه Connected Libraries شامل تمام کتابخانه هایی است که به این برنامه خاص وصل شده اند. کتابخانه ها با کلیک راست بر روی این پوشه و انتخاب اتصال کتابخانه متصل می شوند. با این حال، تنها کتابخانه هایی که قبلا به این پروژه وارد شده اند می توانند به یک برنامه متصل شوند. برای دسترسی به انواع مختلف در داخل یک کتابخانه، باید به برنامه متصل شود. یک کتابخانه را به یک برنامه با کلیک راست بر روی آیکون Connected Libraries و انتخاب یک کتابخانه از منوی کشویی اتصال دهید.

عناوین اصلی کتاب

فصل اول- مقدمه

فصل دوم- نصب نرم افزار

فصل سوم- Compact Control Builder User Interface

فصل چهارم- MyDoors Project

فصل پنجم- Hardware Configuration

فصل ششم- Connecting the PLC and Go Online

ضمائم

میتوانید متن کامل این کتاب را در 80 صفحه از لینک زیر دانلود کنید.

نام فایل: آموزش نرم افزار PLC ABB | Compact

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0