نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی نیروگاه کارون ۳

نیروگاه کارون ۳

نیروگاه کارون ۳ که در واقع نیروگاه آبی می باشد بر روی سد رودخانه کارون نصب شده است که در این فایل PDF در ۳۵ صفحه به معرفی کامل این نیروگاه پرداخته شده است.

نیروگاه کارون ۳ دارای ژنراتور سنکرون با محور عمودی است. بخش قظعات مورد نیاز این پروژه توسط شرکت های داخلی مانند ماشین سازی اراک و پارس ژنراتور و هدکو تحت نظارت و پشتیبانی شرکت اتریشی ساخته شده است که بیشر ۹۰ درصد قطعات ساخته شده ساخت داخل بوده که ۱۰ درصد باقی مانده به دلیل تکنیک در مراحل ساخت از اتریش وارد شده است.

ژنراتور خود دارای دو بخش عمده و اساسی می باشد یکی روتور و دیگری استاتور قطر روتور در این نیروگاه ۲/۹ متر بوده و قطر استاتور ۱۳ متر بوده است که به طور کلی ارتفاع کلی ۸/۷ متر می باشد. میدان مغناطیسی در روتور ایجاد شده و در شین های استاتور القا می شود و از طریق باسداکت ها به ترانسفورماتور منتقل می شود.

مشخصه های ژنراتور در نیروگاه کارون ۳ :

  • قدرت خروجی کل ژنراتورها : ۲۶۰ MVA
  • ولتاژ خروجی نامی آن ها : ۷۵/۱۵ KV
  • فرکانس نامی : ۵۰ Hz
  • سرعت نامی : ۱۸۷/۵ RPM
  • وزن کل ژنراتور : ۹۸۰ تن
  • وزن روتور : ۵۷۰ تن
  • وزن استاتور : ۲۷۰ تن

محور رابط ارتباط بین رانر توربین و روتور را بر عهده دارد عمل تثبیت موقعیت توسط یاتاقان اصلی صورت می گیرد که روغن ریزی اصطحکاک بین سطوح و سطح را کاهش می دهد این روغن ها بوسیله رادیاتور های خنک کننده توسط آب خنک میشود به دلیل اندازه بزرگ و وزن زیاد عمل مونتاژ در خود نیروگاه انجام می گیرد.

اسکلت اصلی روتور یک قطعه بزرگ است که به ان روتور اسپایدر گفته می شود که محور فولادی روتور را احاطه کرده است که پس از مونتاژ در کارخانه به کارگاه منتقل می شود در مرحله بعد هسته چینی روتور آغاز می شود این مرحله یکی از حساس ترین مرحله هاست بعد از هسته چینی نصب رینگ بولت ها آغاز می شود و آچارکشی می شود سپس آزمایشات روتور روی آن انجام می شود عمل آزمایش های حرارتی برای اطمینان از میزان انبساط در روتور است. روتور به عنوان یک قطعه چرخنده در ژنراتور دو وظیفه اصلی را به عهده دارد.

نام فایل:معرفی نیروگاه کارون ۳

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0