دلایل افزایش تمایل مهندسان به مهاجرت و زندگی در استرالیا

بازدید: 22 بازدید
زمان مطالعه: 5 دقیقه
افزایش تمایل مهندسان به مهاجرت

بی‌جا نیست اگر بگوییم که استرالیا بهشت مهندسان است! هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان چمدان‌های خود را می‌بندند و راهی سرزمین سواحل طلایی با طبیعت بکر و زیبا می‌شوند.

اما واقعاً چه رازی در سرزمین کانگوروها وجود دارد که انقدر برای مهندسین محبوب است؟ آیا فقط به خاطر فرصت‌های شغلی است یا علت‌های دیگری نیز دخیل هستند؟

در این مقاله به بررسی دلایل افزایش تمایل مهندسان به مهاجرت و زندگی در استرالیا میپردازیم.

رشد مهاجرت مهندسین به استرالیا

در سال های اخیر مهاجرت مهندسین به کشور استرالیا رشد چشمگیری داشته از جمله مهندسین معماری، عمران و مکانیک و به یکی از مقاصد محبوب مهاجرین تبدیل شده است؛ اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که استرالیا واقعاً چقدر به مهندسان نیاز دارد و تقاضا چقدر است؟ جالب است بدانید که مهارت‌های مهندسی و کمبود نیروی کار استرالیا در بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته است و تقاضا برای مهارت‌های مهندسی از عرضه پیشی گرفته است.

همچنین یکی از نکات جالبی که وجود دارد این است که بیشتر مهندسین در استرالیا مهاجر هستند؛ به طور مثال 70 درصد از رشد نیروی کار مهندسی در استرالیا از سال 2016 تا 2021 مربوط به مهاجران است که رقم بالایی محسوب می‌شود.

به همین دلیل می توانیم نتیجه گیری کنیم که همچنان مشاغل مربوط به مهندسی در کشور استرالیا بسیار محبوب و مورد تقاضا هستند و به عنوان گزینه‌ای برای مهاجرت کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

دولت استرالیا نیز در سالهای اخیر شرایط مهاجرت سرمایه گذاری، توریستی و دانشجویی ایرانیان را دشوار کرده است اما تسهیلات و سهمیه مناسبی برای ویزای کار استرالیا و ویزای اسکیل ورکر ایجاد کرده است.

مهم‌ترین دلایل مهاجرت متخصصین مهندسی

حال باید دید که چرا تا این اندازه کشور استرالیا برای مهاجرت مهندسی محبوب است؟ برخی از مهم ترین دلایل را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

درآمد بالا

مهندسین در کشور استرالیا نسبت به کشورهای دیگر از درآمد بالاتری برخوردار هستند. جالب است بدانید که میانگین درآمد مهندسین مهاجر 110،000 دلار استرالیا در سال است. یکی از دلایل این موضوع این است که همیشه تقاضای بالایی برای مشاغل مهندسی وجود دارد و بسیاری نیز موفق به دریافت سیتیزن شیپ استرالیا میشوند.

ثبات شغلی بالا

معمولاً کسانی که در استرالیا در مشاغل مهندسی مشغول به فعالیت هستند ثبات شغلی بالایی دارند و همواره فرصت‌های مختلف شغلی برایشان وجود دارد.

هزینه معقول ویزای اسکیل ورکر استرالیا

از مهمترین مزایای ویزای کاری و اسکیل ورکر استرالیا داشتن هزینه منطقی برای دریافت ویزا نسبت به سایر ویزاهای استرالیا و حتی نسبت به ویزای اسکیل ورکر کشورهای دیگر است.

هزینه ویزای اسکیل ورکر استرالیا بسته به منطقه یا ایالتی که قصد پشتیبانی از شما را دارد(در سابکلاس‌های اسپانسر منطقه‌ای) متفاوت است ولی به طور کلی هزینه‌های ویزای استرالیا در ماه اکتبر 2024 به شرح زیر هستند:

هزینه درخواست کردن ویزا برای متقاضی اصلی4,240 دلار استرالیا
هزینه درخواست کردن ویزا برای فرزند بالای 18 سال و همسر2,120 دلار استرالیا
هزینه درخواست کردن ویزا برای فرزند زیر 18 سال1,060 دلار استرالیا
صادر کردن دعوت‌نامه از سوی ایالت یا قلمرو برای ویزاهای 190 و 491از 0 تا 400 دلار استرالیا (این مورد بسته به ایالت متفاوت است.)
گرفتن Skills Assessment300-1,500 دلار استرالیا (بسته به سازمان و شغل ارزیاب متفاوت است.)
تست پزشکی2 تا 3 میلیون تومان
انگشت‌نگاری جهت ویزای 49141 یورو
ترجمۀ کردن مدارک، مشاوره مهاجرتی، بلیط هواپیما، سفارت و …متفاوت و متغیر

برای اطلاعات بیشتر و بروز درباره هزینه‌ها و بررسی شرایط و صلاحیت شما، می‌توانید به سایت‌های مهاجرتی استرالیا مراجعه کنید.

محبوبیت ویزای کاری
محبوبیت ویزای کاری به دلیل سهولت شرایط و تعداد ویزا

کشور استرالیا به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و صنعتی بودن و همچنین رشد اقتصادی، نیازمند نیروی کار در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مهندسی، فناوری اطلاعات و سلامت است. به دلیل همین تقاضا دولت استرالیا نیز برنامه‌های مهاجرتی گسترده‌ای را برای جذب نیروی کار از کشورهای مختلف تدوین کرده است.

همچنین تنوع ویزاها در شغل‌های موردنیاز استرالیا از جمله مواردی است که افراد زیادی را برای مهاجرت به استرالیا تشویق می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف ویزاهای کاری، مناسب‌ترین را برای خودتان انتخاب کنید. همچنین سیستم امتیازبندی شفاف و سهولت شرایط نیز از دیگر دلایل محبوبیت ویزای کاری استرالیا هستند.

نکته: دقت داشته باشید که کسب حداقل امتیاز تضمینی برای پذیرفته شدن ویزای شما برای مهاجرت کاری نیست. به این دلیل که افراد زیادی با امتیازهای بالاتر از شما ممکن است درخواست دهند و طبیعتاً دولت استرالیا افراد با امتیازهای بالاتر را پذیرش می‌کند.

برتری کیفیت زندگی در استرالیا نسبت به سایر کشورها

یکی از ویژگی‌های کشور استرالیا کیفیت بالای زندگی و رفاه است. شما با مهاجرت به استرالیا می‌توانید از زندگی باکیفیت در یک کشور پیشرفته با طبیعت بسیار زیبا بهره‌مند شوید. ازجمله مواردی که باعث افزایش کیفیت زندگی در استرالیا می‌شوند موارد زیر هستند:

سیستم درمانی پیشرفته

کشور استرالیا دارای یک سیستم درمانی پیشرفته است که برای تمامی شهروندان در نظر گرفته‌شده. این سیستم توسط دولت حمایت می‌شود و باعث دسترسی عموم به خدمات بیمارستانی، پزشکی و داروها با قیمت پایین یا به صورت رایگان است.

آموزش باکیفیت طبق استانداردهای جهانی

سیستم آموزشی استرالیا بسیار باکیفیت بوده و شهرهای ملبورن و سیدنی دارای دانشگاه‌های رده‌بالا به‌خصوص مناسب برای دانشجویان بین‌المللی هستند. همچنین مدارس استرالیا نیز از استانداردهای بین المللی برای تدریس استفاده می کنند.

تعادل بین کار و زندگی

کشور استرالیا به کشوری که بین کار و زندگی می‌توانید تعادل برقرار کنید مشهور است. قوانین کاری استرالیا کاملاً به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی به تفریحات موردنیازتان بپردازید و همچنین در بسیاری از مشاغل ساعت کاری انعطاف‌پذیر است.

اما دلایل عمومی دیگری نیز وجود دارند که باعث انتخاب استرالیا به عنوان مقصدی برای مهاجرت متخصصین میشود مانند:

هوای سالم و پاکیزگی

یکی دیگر از مواردی که استرالیا به آن معروف است، هوای پاک و تازه است. دولت استرالیا برای حفظ محیط‌زیست و همچنین کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی قوانین سخت گیرانه‌ای دارد که همین موضوع باعث بهبود کیفیت زندگی شما خواهد بود.

امنیت سیاسی و اجتماعی
 یکی از امن‌ترین کشورها در جهان استرالیا است. به خاطر ثبات سیاسی و قوانین حمایتی قوی‌ای که در این کشور وجود دارد و همچنین پایین بودن نرخ جرم و جنایت، زندگی آرام و کم دغدغه‌ای را در این کشور تجربه میکنند.

طبیعت بسیار زیبا و تفریحات گوناگون

اگر به استرالیا مهاجرت کنید علاوه بر اینکه می‌توانید در سواحل آن‌که دورتادور استرالیا را احاطه کرده‌اند به تفریح بپردازید، جنگل‌ها، کوه‌ها و بیابان‌های بکری را نیز تجربه خواهید کرد. بسیاری از شهرهای استرالیا به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دسترسی به این مکان‌ها بسیار راحت است.

تنوع فرهنگی

وجود فرهنگ‌های مختلف، تعامل و احترام به آنها نیز یک از ویژگی‌های جذاب استرالیاست.

 امروزه که تمایل افراد به سایر کشورها به دلیل مشکلات پیش آمده کاهش یافته است، استرالیا به مقصد اول متخصصین و افرادی که دارای مهارت شغلی هستند تبدیل شده است که به مهمترین دلایل پرداختیم. در واقع استرالیا تنها آپشن مهاجرت به کشوری است که دارای مزایای بسیار است و شاید بزرگترین مشکل آن وجود تعداد زیادی عنکبوت و مار است.

نواندیشان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.

ادامه مطلب