نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

10 راهکار جذب درآمد ده رقمی برای معماران

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 24 فروردین 1401 نواندیشان 1268
راهکارهای جذب درآمد معماران

راهکارهای مختلفی برای جذب درآمد در رشته معماری وجود دارد. در این مطلب که توسط منا تراشی تهیه شده است، 10 راهکار جذب درآمد ده رقمی برای معماران بیان شده است.

حقوق معماران یکی از مسئله‌هایی است که زیاد در محافل معماری درباره آن صحبت می‌شود. از جذاب‌ترین حوزه‌هایی که اکثر معماران هم به آن علاقه دارند جذب پول و افزایش درآمد است. البته طبیعی است. به عنوان یک معمار اگر دستمزد مناسبی از حرفه معماری نداشته باشید، مسلما نمی‌توانید زمان کافی برای طراحی معماری صرف کنید. اما این موضوع چیزی است که در دانشگاه معماری به ما یاد نمی‌دهند. در واقع معماران افراد خلاقی هستند. و همین خلاقیت باعث می‌شود که از دیگران متمایز باشند و بتوانند طراحی‌های خاصی برای هر پروژه داشته باشند. افراد خلاق کاملی که به اندازه کافی جاه‌طلب هستند. آنها کار دائمی شبانه را یک امر نرمال می‌دانند. اما اکثرا ارزش مالی مهارت‌های خود را نادیده می‌گیرند. معماران از فقدان چشم‌اندازهای شغلی و کارهای مرتبط با معماری شکایت می‌کنند.

جنبه مالی و پولی و بازاریابی حرفه معماری آنقدر مهم است که اگر دانش کافی نسبت به آن نداشته باشید، در مدت کوتاه دیگر پروژه‌ای برای انجام دادن نخواهید داشت. وقتی پروژه‌های مناسب برای انجام دادن نداشته باشید و یا نتوانید کارفرمای دلخواه خود را انتخاب کنید، مجبور به انجام هر نوع پروژه‌ای خواهید شد و این به معنای از دست رفتن ایده‌ها و استعداد شماست.

مهمترین کاری که برای موفقیت مالی باید انجام دهید، کار کردن روی بیزینس شماست. بیزینس معماری مجموعه از استراتژی‌هاست که به موفقیت مالی شما از حرفه معماری منجر می‌شود. چیزهای زیادی در افزایش درآمد شما از حرفه معماری موثر است. اما در این مطلب درباره حوزه‌ای صحبت خواهیم کرد که بیشترین بازگشت سرمایه و وقت را برای معماران دارد.

راه های افزایش درآمد

ده راهکار جذب درآمد ده رقمی برای معماران :

چگونه می‌توانیم در یکسال درآمد ده رقمی از معماری داشته باشیم؟ شاید به نظر شما این مسئله غیرممکن باشد. چون فکر می کنید که معماری یک هنر است و نباید از آن توقع درآمد بالا داشته باشید.

  • اما به یاد داشته باشید اگر رضایت شغلی نداشته باشید …
  • اگر نتوانید از حرفه اصلی خود درآمد کافی تولید کنید …
  • اگر تعداد زیادی کارفرما نداشته باشید که بتوانید انتخاب کنید کدام پروژه برای شما مناسب‌تر است …

هنر شما نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

1- از همین لحظه شروع کنید

درست است که اگر همین امروز کار حرفه‌ای خود را به عنوان معمار شروع کنید نباید درآمد بالایی داشته باشید. اما این یک نقطه شروع مهم است.حرفه معماری تا حد زیادی بر مبنای تجربه است. اما هرچه زودتر درباره راهکارهای کسب درآمد بیشتر اطلاعات کسب کنید شانس بالاتری دارید برای اینکه در آینده موقعیت بهتری داشته باشید و درآمد بیشتری طلب کنید.

2- مهارت‌های خود را بهبود ببخشید

تعریف جنون یا دیوانگی انجام یک کار برای چندین مرتبه متوالی و توقع گرفتن نتیجه متفاوت است. وقتی یک کار را همیشه به یک شکل انجام می‌دهید نباید توقع داشته باشید دستمزد شما افزایش پیدا کند. امروز چه کاری می‌توانید انجام دهید که در آینده برای شما ایجاد ارزش کند؟ بهتر کردن مهارت‌های شما اولین راهکار ساده است. مهارت‌هایی که شما نیاز دارید:

  • مهارت طراحی
  • دانستن نرم‌افزارها
  • دانش نسبت به صنعت
  • مهارت طراحی با دست
  • مهارت آنالیز داده‌ها و اطلاعات
  • مدارک لازم
  • دانستن زبان‌های خارجی

در اصطلاح به این مهارت‌ها hard skills گفته می‌شود.

افزایش مهارت معماری

اما بعضی از مهارت‌ها نیز هستند که به آنها soft skills گفته می‌شود. این مهارت‌ها مانند:

  • مهارت‌های ارتباطی
  • مهارت رهبری
  • انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری
  • مهارت حل مسئله
  • خلاقیت
  • مهارت کار تیمی
  • مهارت مدیریت زمان
  • تمایل به یادگیری

این مهارت‌ها نیاز به زمان بیشتری برای یادگیری دارد. هر روز بر روی یک موضوع تمرکز کنید و سعی کنید مهارت‌های خود را در آن زمینه بهتر کنید.

3- شغل خود را تغییر دهید

با شروع یک شغل جدید معمولا درآمد یک کارمند بین ده تا بیست درصد افزایش پیدا می‌کند. در حالیکه درخواست افزایش حقوق از رییس شما ممکن است بین 3 تا 5 درصد حقوق شما را افزایش دهد. بنابراین تغییر شغل استراتژیک می‌تواند به افزایش حقوق شما منجر شود.

4- استرس دیگران را کم کنید

یکی از کلیدهای موفقیت شما می‌تواند کم کردن استرس همکارانتان باشد. سعی کنید در هنگام کار به شکل‌های مختلف استرس دیگران را کم کنید. این باعث می‌شود افراد بهتر به شما جذب شوند. این کار باعث می‌شود شما به عنوان رهبر گروه فعالیت کنید و همکاران شما بیشتر تمایل به کار کردن با شما داشته باشند.

5- بهترین باشید

بدون شک داشتن یک تخصص ویژه به افزایش درآمد به شکل قابل‌توجهی منجر می‌شود. به عبارت دیگر چه کاری وجود دارد که شما بهتر از دیگران انجام می دهید؟ این می‌تواند تخصص در کار کردن با یک نرم‌افزار خاص باشد. در بازار کار معماری افرادی که دارای تخصص ویژه هستند دست کم سه برابر سایرین حقوق دریافت می‌کنند. برای مثال معماری که دارای ده سال سابقه کار است و در پروژه‌های از مقیاس متوسط تا بزرگ فعالیت داشته است و توانایی رهبری یک تیم را دارد درآمدی بسیار بیشتر از یک معمار معمولی را دارد.

البته در نظر داشته باشد که صرفا مقدار تجربه کاری ملاک نیست. بلکه دانستن یک تکنیک خاص یا تکنولوژی می‌تواند یک معمار را نسبت به سایرین برجسته کند. برای مثال معماری که توانایی کار کردن با متودهای طراحی پارامتریک یا محاسباتی را دارد و با پلاگین گرسهاپر آشناست. یا معماری که در پرزانته و شیت‌بندی حرفه‌ای عمل می‌کند و توانایی ترسیم‌های خیره‌کننده با نرم‌افزار ایلوستریتور را دارد.

راهکارهای افزایش درآمد معماری

6- مسئولیت‌پذیر باشید

نمی‌توانید توقع داشته باشید که هیچ مسئولیتی نداشته باشید و پیشرفت کنید. پیشرفت همیشه با مسئولیت‌پذیری و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های بزرگ‌تر حاصل می‌شود. و در نهایت به درآمد بیشتر منجر می‌شود. این به معنای کار کردن برای ساعات طولانی نیست. اما به معنی مفیدتر کار کردن است. در شروع حرفه خود از کارهای کوچک شروع کنید. بخش کوچکی از پروژه را بر عهده بگیرید و به تدریج مسئولیت‌های بیشتری بپذیرید.

7- عملکرد خود را به صورت منظم بررسی کنید

این یک فرصت برای شماست تا با رییس خود بحث کنید و بدانید عملکرد شما در ارتباط با دفتر شما تا چه حد رضایت‌بخش بوده است. از او درباره خود نظر بخواهید! چه چیزهایی برای حرکت بهتر به سمت جلو نیاز دارید؟ به این مسئله مانند یک مصاحبه مجدد استخدام نگاه کنید. به یاد داشته باشید صرفا کار کردن در یک دفتر به مدت یک سال باعث رشد شما نمی‌شود.

8- مدرک خود را بگیرید.

به عنوان یک معمار اگر از سوی ارگان‌های ذی‌صلاح تایید شده باشید. و در سیستم ایرانی دارای مهر نظام مهندسی باشید می‌توانید دستمزد بیشتری طلب کنید. البته این مسئله زمان‌بر است اما باعث پیشرفت شما در کار خواهد شد. پس مسیری که از قبل تست شده است و به موفقیت بیشتر منجر می‌شود بروید.

کسب مدرک معماری

9- به یک منطقه شهری نقل مکان کنید

شاید این بهترین راهکار برای همه افراد نباشد. اما از آنجایی که ما در حال بررسی همه راهکارها به سوی درآمد بیشتر هستیم، این هم می‌تواند یک راهکار سریع باشد. در شهرهای بزرگتر جا برای استعدادهای برتر بیشتر است. درآمد شما در شهرهای بزرگتر بیشتر است تا در یک شهر کوچک. و البته دلیل آن هزینه‌های بالاتر زندگی در شهرهای بزرگتر است. با وجود این، اگر تصمیم بگیرید که در یک خانه متوسط زندگی کنید، کار کردن در شهر بزرگتر از نظر اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود. و سطح درآمد شما را افزایش خواهد داد.

10- راه‌های مختلف برای کسب درآمد ایجاد کنید

ممکن است این موضوع تا حدی خارج از بحث فوق باشد. اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنم که چندین منبع درآمد داشته باشید. بدترین و خطرناک ترین شرایط این است که دفتر شما تنها راه کسب درآمد شما باشد. چون شما مجبور خواهید شد به دلیل انگیزه‌های مالی پروژه‌هایی را انتخاب کنید که علاقه‌ای به آنها ندارید. بنابراین به مهارت‌های خود فکر کنید و سعی کنید راهکارهای دوم و سوم برای تولید درآمد اضافه داشته باشید.

صدها راه‌حل برای تولید درآمدهای اضافه وابسته به حرفه معماری وجود دارد. حتی ممکن است کار جنبی شما در طولانی مدت از نظر درآمد بهتر از کار اصلی شما شود. ساخت ماکت‌های معماری یا خدمات رندرینگ؟ این کارها نه تنها در کوتاه مدت به کسب درآمد برای شما منجر می‌شود بلکه به ایجاد ارتباط با افراد مختلف می‌انجامد. بنابراین می‌تواند در آینده فرصت‌های شغلی بیشتری برای شما ایجاد کند.

امیدواریم که این مطلب برای افزایش درآمد شما از حرفه معماری مفید بوده باشد. اگر از نظرتان راهکارهای دیگری برای افزایش درآمد معماران وجود دارد، در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.

نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0