نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کتاب نظریه های فساد و سلامت اداری

دسته بندی :مدیریت و حسابداری 26 آذر 1400 نواندیشان 1674
کتاب نظریه های فساد اداری

کتاب نظریه های فساد و سلامت اداری تهیه شده توسط حسن عابدی جعفری، داود حسینی هاشم‌زاده، حسن محدثی و محمد فاضلی که به صورت رایگان توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران منتشر شده است را با فرمت PDF از لینک زیر می‌توانید دانلود کنید.

مسئله فساد، در تمام ادوار، گریبان‌گیر دولت‌ها و دغدغه فکری بسیاری از دانشمندان و متفکران سیاسی بوده است. دانته در قرن چهاردهم در کتاب کمدی الهی به مسئله فساد توجه کرده و زشتی فساد را از نظر درجه‌بندی، در پایین‌ترین سطح اعماق جهنم قرار داده است. در طول تاریخ ایران و در زمان‌های قدیم در کشور پهناور ایران ارتشا به شدت رایج بود؛ فساد مالی و پرداخت رشوه به حدی شایع بود که حتی به خود پادشاه هم رشوه می‌دادند. در تاریخ معاصر ایران، در دوره قاجار فساد مالی در سطح دربار و کارمندان به شدت رایج بود.

کنت دوگوبینو نویسنده فرانسوی در کتاب سه سال در ایران به اخلاق و عادات و رسوم ایرانیان با نظری انتقادی نگریسته و می‌نویسد: یکی از عیوب؛ بلکه یکی از بلاهایی که در ایران ریشه دوانیده و قطع ریشه آن هم کاری بسیار مشکل و بلکه محال می‌باشد رشوه‌گیری است. این امر به قدری رایج است که از شاه تا آخرین مأمور جزء دولت رشوه می‌گیرد، محال است که شما در ایران با یکی از مأموران دولتی کاری داشته باشید و موفق شوید که بدون پرداخت رشوه کار خود را بگذرانید. در چنين شرايطي انگيزه فساد اداري ممکن بود از سوي مقامات اداري يا ديگر گروه‌هاي پرنفوذ در ارتباط با آنها پديد آيد. براي نمونه بزرگ‌مالکان و بازرگانان و ديگر گروه‌ها به مقامات اداري رشوه مي‌دادند. البته بزرگ‌مالکان خود برخي از مقامات اداري را در دست داشتند. پرداخت و دریافت رشوه در قراردادها نیز رایج بود.

فهرست مطالب کتاب نظریه های فساد و سلامت اداری :

  • پیشگفتار و معرفی کتاب
  • مفهوم‌شناسی فساد
  • نظریه‌های فساد
  • دلالت‌های مفهومی سلامت و تعاریف آن
  • نظریه‌های سلامت
  • روش‌ها و شاخص‌های سنجش فساد و سلامت

نام فایل: کتاب نظریه های فساد و سلامت اداری

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

نواندیشان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0