نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله آشنایی با WSIS

دسته بندی :IT 27 مرداد 1400 مهدی عارف خیابانی 1001
wsis

WSIS چیست؟

مخفف عبارت Society World Summit on Information و به معني اجلاس جهاني جامعه اطلاعاتي است که در فاصله سالهاي 2003 تا 2005 در دو فاز اجلاس ژنو و تونس برگزار گرديد باني اصلي راه اندازي اين اجلاس مهم سازمان هاي بين المللي مهمي همچون سازمان ملل, اتحاديه جهاني مخابرات (ITU), دولت ها و جامعه مدني بودند اجلاس حول محورهاي مختلفي در زمينه افزايش کمي و کيفي زيرساخت هاي فناوري اطلاعات در تمامي کشور هاي جهان و تلاش براي حذف شکاف ديجيتالي و توسعه دانايي محور برگزار شدند و در نهايت اسناد و برنامه هاي عملي براي آنها تهيه و تصويب گرديد که استانداردهايي را براي توسعه فناوري اطلاعات در جوامع تعيين مي کرد. 

صندوق اتحاد دیجیتال

موضوع ایجاد صندوق اتحاد دیجیتال نخستین بار توسط رییس جمهور سنگال و در فاز اول اجلاس WSIS در ژنو مطرح شد و ایجاد آن نیز توسط رییس جمهور نیجریه که ریاست اتحادیه آفریقا را نیز بر عهده دارد در ۱۴ مارس سال ۲۰۰۵ انجام شد. موضوع حمایت و مشارکت جهانی در این صندوق از جمله موارد باقی مانده از فاز اول اجلاس بود که هم اکنون و در نشست فعلی در حال بحث و بررسی است. این صندوق یک مکانیزم مالی داوطلبانه و مکمل سایر روش های مالی و حمایتی است.

این صندوق در سوییس به ثبت رسیده است.اما منابع مالی این صندوق بر اساس توافقات اولیه صرف سرمایه گذاری های کلان در زیرساخت ها نخواهد شد و این منابع عمدتاً صرف پروژه های عمومی می شود.بر این اساس۶۰ در صدد بودجه صندوق به پروژه کشورهای کمتر توسعه يافته (آفریقایی)،۳۰ در صد به کشورهای در حال توسعه و ۱۰ درصد به کشورهای توسعه یافته آنهم در مواردی که آثاری از شکاف دیجیتال مشاهده شود اختصاص می یابد. هزینه های اداری این صندوق نیز فراتر از ۶ درصد کل موجودی صندوق نخواهد بود.

در مورد ایجاد این صندوق نیز بحث ها و مسایل متعددی وجود دارد . کشور غنا معتقد است که این یک راهکار آفریقایی برای مشکلات آفریقایی ها نیست ، بلکه یک راه کار جهانی برای مسایل جهانی است.اما در خصوص نحوه عملکرد این صندوق نیز تردید هایی وجود دارد.برای مثال کشورهای ونزوئلا ،کوبا و اندونزی این پرسش را مطرح می کنند که چرا تنها آفریقایی ها باید به بودجه صندوق دسترسی داشته باشند در این خصوص همچنین پرسش هایی در خصوص علت ثبت این صندوق تحت قوانین کشور سوییس مطرح است و برخی خواستار لحاظ شدن مکانیزم های و نهاد های بین المللی همچون سازمان ملل هستند.

فهرست مطالب
پیش زمینه های WSIS
موضوعات مطرح در خصوص جامعه اطلاعاتی
فعالیت های جهانی
ساختار اجلاسیه های WSIS
اقدامات انجام شده در ایران
دستاوردهای فاز اول
و….

میتوانید مقاله آشنایی با WSIS را در 27 صفحه از لین زیر دریافت کنید.

نام فایل: آشنایی با WSIS

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0