نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری ایران

دسته بندی :سایر مطالب 3 مرداد 1400 نواندیشان 1539
بهترین جاذبه های گردشگری ایران

کشور ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خود از گذشته تاکنون و همچنین طبیعت بسیار متنوع، پر از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی است و اگر کسی قصد سفر کند، انتخاب مقصد گاه برایش دشوار می شود پس اگر قصد سفر دارید و نمی‌دانید کدام شهر زیبای این سرزمین را به عنوان مقصد انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری ایران را بیشتر بشناسید.

اگر شما فردی ایرانی هستید یا در کشور ایران مدتی زندگی کرده‌اید و یا حتی در مورد آن اطلاعاتی دارید، مسلما در جریان هستید که این کشور تمامی چهار فصل را دارا بوده و هر گوشه و کنار آن سرشار از جاذبه‌های گردشگری است؛ به‌طوری‌که به هر شهر و دیاری که برویم، می‌توانیم این آثار گردشگری را مشاهده کنیم. آثاری که تمامی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، ملی و غیره را در برگرفته و تقریبا نیاز هر گردشگری را با سلایق و علایق مختلف برآورده می‌کند.

آثار و جاذبه‌های زیبای گردشگری ایران به قدری تعدادشان زیاد است که امکان معرفی تمامی آن‌ها در این مقاله ممکن نمی‌باشد و ما تنها به معرفی سه شهر از شهرهای کشور زیبای ایران پرداخته‌ایم ولی در سایت «ایران لاور / دوستداران ایران» تمامی این اطلاعات به تفصیل و تفکیک برای شما عزیزان جمع‌آوری شده است تا با خیالی آسوده و به دور از صرف زحمت و زمان زیاد، تمامی آن‌ها را به راحتی در اختیار خود داشته باشید.

بهترین جاذبه های گردشگری ایران

بهترین جاذبه های گردشگری ایران :

۱. جاذبه های گردشگری تهران

شهر زیبای تهران که در دامنه و دشت هموار رشته کوه‌های البرز قرار دارد، از نظر پیشینه زندگی به دوران نوسنگی بازمی‌گردد؛ به‌طوری‌که کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در این شهر منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ ساله انسان و ابزارهای سنگی شده است. شهر تهران در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت.

امروزه شهر تهران علاوه بر داشتن اهمیت به عنوان پایتخت و نهاد سیاسی – اداری کشور، دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلف نیز بوده و همیشه مورد توجه ساکنان شهرهای دیگر می‌باشد. پس اگر شما هم با هر هدفی به این شهر سفر کردید از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن غافل نشوید زیرا گردشگری تهران بسیار متنوع بوده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف را دربربگیرد.

بافت مرکزی تهران پر از جاذبه‌های تاریخی و زیبا است و می‌توانیم با قدم زدن در کوچه پس کوچه مرکز تهران از این آثار تاریخی لذت ببریم.جنوب تهران و در منطقه شهر ری نیز جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد. اگر مایل به دیدن آثار طبیعی هستید، می توانید در شمال تهران از ارتفاعات رشته کوه البرز بهره‌مند شده و از کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در دربند، درکه، فرحزاد، لواسان، فشم، جاده امامزاده داوود، کن و حتی اسکی در فصل زمستان لذت ببرید. همچنین از دیدن آثار تاریخی شمال تهران مانند کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران نیز غافل نشوید.

پل طبیعت تهران

۲. مکان های گردشگری اصفهان

شهر زیبای اصفهان نصف جهان نیز به‌دلیل داشتن رودخانه زاینده‌رود و شرایط طبیعی مناسبی که از گذشته تا کنون داشته است پیشینه‌ای طولانی و قدیمی دارد به‌طوری‌که احتمالاً از نیمه دوم هزاره چهار قرن میلادی شاهد شکل‌گیری آبادی‌های بسیاری بوده‌است. همچنین نام شهر اصفهان از روزگاران قدیم تاکنون با اسامی مختلفی مانند جی، گی، رشورجی، دارالمومنین، سپانه، شهرستان، صفاهان، صفاهون، گابا، گابیان، گابیه، گبی، اِسپادانا، سپاهان، اسپهان و اصفهان نامیده ‌شده است.

شهر اصفهان در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به‌ویژه در سده شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان، پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعدد و با معماری زیبای ایرانی همچون پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و سبب شده‌اند تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد.

همانطور که اشاره شد، گردشگری اصفهان آنقدر زیبا و متنوع است که یکی از مقاصد اکثر گردشگران خارجی از سراسر دنیا است. حتی اکثر ایرانی‌ها نیز یکبار هم که شده از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. پس اگر به عنوان یک ایرانی به این شهر سفر نکرده‌اید، حتما در آینده نزدیک این کار را انجام دهید و از زیبایی‌های اصفهان لذت ببرید. البته فراموش نکنید قبل از سفر به سایت دوستداران ایران مراجعه کنید و ضمن شناخت دیدنی های اصفهان و دیدن تصاویر آن ها، بهترین برنامه را برای سفر خود طرح ریزی کنید.

نقش جهان اصفهان

3. مناطق گردشگری شیراز

شهر شیراز که در استان فارس قرار دارد، یکی از شهرهای ایران است که تقریبا در تمامی ماه های سال پذیرای گردشگران بسیاری است. در خصوص پیشینه شیراز چندان اطلاعی در دست نیست؛ اما گفته می‌شود این شهر بعد از تخریب شهر کهن اصطخر در نزدیکی مرودشت امروزی ساخته شده است. شهری که در سده‌های چهارم و پنجم قمری بر سر زبان‌ها افتاد و به پایتختی سلسله آل‌بویه رسید. گردشگری شیراز بسیار متنوع است و اگر به این شهر سفر کردید از آثار تاریخی و طبیعی بی شمار آن دیدن کنید و لذت ببرید.

شهر مرودشت که در نزدیکی شیراز قرار دارد، آثاری همچون تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب را در خود جای داده است که علاوه بر بازدید ایرانیان، بسیاری از گردشگران خارجی نیز ار آن بازدید می کنند. اردیبهشت شیراز نیز به دلیل طبیعت بکر و بوی بهار نارنج در سطح شهر معروف است و قطعا می تواند قدم زدن در باغاتی مانند نارنجستان قوام، عفیف آباد، دلگشا و … را برای شما خاطره انگیز کند. همچنین آرامگاه سعدی و حافظ، که معمولا محل قرار زوج های عاشق است، نیز در این شهر جای دارد که منظره آن در شب بی نظیر است.

البته زیبایی ها و جذابیت های شیراز به همین جا خلاصه نمی شود. این شهر پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی است و شاید برای آنکه بتوان همه این جاذبه ها را مشاهده کرد، زمان زیادی لازم باشد. البته در دوستداران ایران این قابلیت فراهم است که شما بتوانید این جاذبه ها را ببیند و در خصوص آنها شناخت کافی پیدا کنید.

تخت جمشید

4. جمع بندی

همانطور که اشاره شد کشور ایران از از جاذبه های گردشگری است. در این مقاله سعی شد سه شهر پر جاذبه ایران معرفی شود اما به خاطر داشته باشید که تمامی شهرهای ایران پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی هستند و که می تواند انبوهی از گردشگران را به سوی جلب کند. پس هر زمانی که قصد سفر کردید، می بایست در ابتدا برنامه ریزی کنید و سپس بار سفر ببندید. برای این کار بهتر استاز متخصصین حوزه گردشگری مانند ” دوستداران ایران – معرفی جاذبه های گردشگری ایران ” کمک بگیرید تا بتوانید سفری خوش و لذت بخش داشته باشید.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0