نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش Session State و پیکربندی و کاربرد آن

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 29 فروردین 1400 نواندیشان 1910
آموزش Session State

در این مقاله که توسط یونس کابلی و زیرنظر مهندس مالدار به صورت فایل Word تهیه شده است به آموزش Session State و نحوه استفاده از آن و پیکربندی Session پرداخته شده است.

در مدت زمان حيات يك برنامه به مواردی برخورد می‌كنيم كه لازم است جهت ذخيره‌سازی اطلاعات از امكانات پيشرفته‌تری استفاده گردد. به عنوان مثال، يك برنامه ممكن است به ذخيره اطلاعات پيچيده‌ای نظير اشياء سفارشی داده و استفاده از آنها در ساير صفحات نياز داشته باشد. ارسال اينگونه اطلاعات از طريق كوكی و يا يك query string مشكل و يا غيرممكن است . علاوه بر اين، در برخی موارد ملاحظات امنيتی در رابطه با داده وجود دارد و نمی‌توان اطلاعات مربوط به يك سرويس گيرنده را در view state و يا كوكی ذخيره كرد. در چنين مواردی می‌توان از امكانات از قبل تعبيه شده session state در ASP.NET استفاده كرد.

مديريت session state يكی از ويژگی‌های برجسته ASP.NET است كه به كمك آن می‌توان هر نوع داده‌ای را در حافظه سرويس دهنده ذخيره كرد. بدين ترتيب، يك سطح حفاظتی مطلوب در خصوص داده ايجاد خواهد شد چراكه اطلاعات برای سرويس گيرنده ارسال نخواهند شد و برای هر جلسه كاری منحصربفرد می‌باشند. با استفاده از session state می توان اطلاعات مورد نظر را از طريق يك صفحه ذخيره و در ساير صفحات از آنها استفاده كرد.

با اين كه session state بسياری از مشكلات در ارتباط با ساير روش‌های مديريت state را برطرف نموده است ولی خود نيز دارای چالش‌های مختص به خود است. به عنوان مثال، با بكارگيری روش فوق در برنامه‌های وب، سرويس دهنده وب ملزم به ذخيره اطلاعات بيشتری در حافظه سرويس دهنده خواهد شد. اين موضوع می‌تواند همزمان با افزايش كاربران يك برنامه بر روی كارایی آن تاثير بگذارد. بنابراين، لازم است استفاده از session state با دقت و بررسی تمامی جوانب كار صورت پذيريد.

فهرست مطالب آموزش Session State :

  • مفاهيم و چالش‌ها
  • معماری session
  • استفاده از session state
  • State Management در ASP. NET 2.0
  • Timeout
  • Mode
  • رويدادهای Application
  • در ASP. NET 2.0
  • حفاظت فايل‌ها توسط ASP.NET

نام فایل: آموزش Session State و پیکربندی و کاربرد آن

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

آموزش تصویری ASP.NET به زبان فارسی و به مدت 26 ساعت را همراه با حل تمرین و پروژه های کاربردی از لینک زیر می توانید دانلود نمایید

آموزش تصویری َASP.NET

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0