نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شاخص کیفیت زندگی (Qulality of Living)

دسته بندی :مقالات شهرسازی 24 فروردین 1400 نواندیشان 2529

شاخص کیفیت زندگی (Qulality of Living) هرساله توسط مؤسسه تحقیقاتی مرسر ارائه می‌شود که براساس آن به ارزیابی و رتبه‌بندی شهرها براساس کیفیت زندگی می‌پردازد.

مؤسسه تحقیقاتی مرسر هر سال شاخص کیفیـت زندگی را منتشر و شهرهایی را که بهترین کیفیت زندگی را دارند، معرفی می‌کند. مرسر بزرگ‌ترین مرکز مشاوره جهان در زمینه سرمایه‌گذاري، بازنشستگی و سلامت است. این مؤسسه در سال 2019 تعداد 450 شهر را ارزیابی کرده اما به رتبه‌بندي 231 شهر پرداخته است و در این میان، شهر تهران نیز بررسی شده است که رتبه 199 را بین 231 شهر کسب نمود.

مولفه‌های تشکیل‌دهنده شاخص کیفیت زندگی

مؤلفه‌هاي تشکیل‌دهنده رتبه‌بندي شاخص کیفیت زندگـی در تصوير زیر نمایش داده شده است. این مؤلفه‌ها متشکل از 38 نماگر عبارت‌اند از: محیط اقتصادي (2 نماگر)، محیط اجتماعی/ فرهنگی (2 نماگر)، ملاحظات پزشکی و سلامت (8 نماگر)، مدارس و آموزش‌وپرورش (1 نماگر)، خدمات عمومی و حمل‌ونقل (7 نماگر)، تفریح و سرگرمی (4 نماگر)، کالاهای مصرفی (5 نماگر)، مسکن (3 نماگر)، محیط سیاسی و اجتماعی (5 نماگر) و محیط طبیعی (2 نماگر).

مولفه‌های کیفیت زندگی

هدف ارزيابي و دفاتر نمايندگي مؤسسه

مقر اصلی این شرکت در نیویورک است. حدود 180 دفتر در دورترین نقاط جهان دارد که دفاتر خاورمیانه‌ای این شرکت شامل ریاض، دبی، ابوظبی است. از میان 231 شهر بررسی شده، تعداد زیادی شامل شهرهای آسیایی است که به طور خلاصه صد شهر برتر این فهرست شامل کوب، توکیو، یوکوهاما، اوزاکا، دبی، سئول، ابوظبی، تایپه، کوالالامپور و بوسان است. درخور یادآوری است که این شاخص تهران را نیز ارزیابی کرده است.

منبع: نشریه دانش شهر
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0