نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقالات مدیریت

دسته بندی :مدیریت و حسابداری 22 آبان 1390 spow 1717
مقالات مدیریت

جدیدترین وکاربردی ترین مقالات مدیریت را دانلود نمایید

توسعه یک مدل بهینه سازی چندهدفه چرخش کار بمنظور حداقل سازی آسیب های شغلی در واحدهای صنعتی

کار در کارگاه های صنعتی پرسر و صدا و انجام فعالیت های سنگین بر کارایی کارگران تاثیر داشته و هزینه هایی را به لحاظ آسیب های شغلی برای تولیدکنندگان به همراه دارد. از آنجا که در یک واحد صنعتی کارگاه های متفاوتی به لحاظ آلودگی و نیز سختی کار وجود دارد، می توان با ایجاد یک برنامه چرخش کار، آسیب های شغلی را کاهش داد. در این مقاله مدلی برای تعیین الگوی چرخش کار ارایه می شود. این مدل یک مدل برنامه ریزی دوهدفه با اهداف حداقل سازی شاخص الودگی صوتی برای کارکنان و روزهای کاری از دست رفته ناشی از سختی کار می باشد. در این مقاله، با توجه به ناسازگار بودن اهداف، از تابع Lp-metric برای ادغام توابع هدف و رسیدن به یک مدل تک هدفه استفاده شده است. در نهایت نتایج بکارگیری مدل در مثالهای مختلف ارایه شده که نشاندهنده مطلوبیت مدل چند هدفه نسبت به مدل های تک هدفه موجود است

حل ابتکاری و کران پایین برای مساله مکان یابی- مسیریابی دو رده ای

در طول سه دهه اخیر، رویکرد بهینه سازی یکپارچه به سیستم های لجستیک به یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی زنجیره تامین تبدیل شده است. این رویکرد به بررسی همزمان وابستگی های میان مکان تسهیلات، تخصیص تامین کنندگان/ مشتریان به تسهیلات، ساختار مسیرهای حمل و نقل، و برنامه ریزی و کنترل موجودی ها می پردازد. یکی از مهم ترین مسایل مکان یابی برای در نظرگیری این رویکرد، مساله مکان یابی- مسیریابی است. در این مساله، تعداد و مکان تهسیلات، اندازه ناوگان حمل و نقل، و ساختار مسیرها با توجه به مکان و خصوصیات تامین کنندگان و مشتریان تعین می شود. در این تحقیق، یک مدل ریاضی، روش حل ابتکاری کارا و سریع، روش فراابتکاری کارا مبتنی بر الگوریتم تبرید شبیه سازی شده، و کران پایین جدید برای مسایل مکان یابی- مسیریابی دو رده ای با در نظرگیری محدودیت های ظرفیت وسایل نقلیه و حداکثر طول مسیر ارایه شده است. در پایان، نتایج محاسباتی نشان دهنده کارایی روش های حل پیشنهادی با استفاده از کران پایین پیشنهادی است.

یه مقاله با نام ACTIVITY-BASED COSTING AND CUSTOMER PROFITABILITY “هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سودآوری مشتری ” که در سال ۲۰۰۷ تهیه شده برای دانلود اماده کرده ام.
ترجمه این مقاله را آقای مسعود کاظمی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بین الملل امام خمینی انجام داده اند.

این مقاله به جستجوی فرصت هایی به منظور بررسی سودآوری مشتری در هزینه یابی بر مبنای فعالیت در مطالعه ای موردی برای پیاده سازی یک ABC واقعی در یک شرکت کوچک تجاری می پردازد.
اگرچه ABC به طور گسترده ای در شرکت های سرتاسر جهان پیاده سازی شده است ولی اکثر گزارشات که پیاده سازی های ABC را مورد توجه قرار داده اند در مورد اینکه چگونه رویکرد ABC می تواند برای تجزیه و تحلیل سود آوری مشتری مورد استفاده قرار گیرد، حرفی به میان نیاورده اند. نه تمامی مشتریان، مشتریان خوبی هستند و نه تمامی درآمدها، درآمدهایی خوب. بهترین مشتری شرکت می تواند عملاً مشتری ای باشد که بیشترین ضرر را ایجاد می کند، هنگامی که یک مشتری با شرح حال ضعیف ممکن است یک منبع قوی پول نقد(سود سهام) شرکت باشد.

سلام امروز ۵ تا مقاله از سومین کنفرانس مدیریت کیفیت آماده کرده ام.مقاله اول با نام “نقش مدیریت کیفیت در ایجاد مزیت رقابتی در عرصه اقتصاد نوین جهانی” است که دکتر فرج اله رهنورد،مرکز آموزش مدیریت دولتی تهیه کرده اند.

Modeling a four-layer location-routing problem
Author: Mohsen Hamidi ; Kambiz Farahmand ; Seyed Reza Sajjadi
Abstract: Distribution is an indispensable component of logistics and supply chain management. Location-Routing Problem (LRP) is an NP-hard problem that simultaneously takes into consideration location, allocation, and vehicle routing decisions to design an optimal distribution network. Multi-layer and multi-product LRP is even more complex as it deals with the decisions at multiple layers of a distribution network where multiple products are transported within and between layers of the network. This paper focuses on modeling a complicated four-layer and multi-product LRP which has not been tackled yet. The distribution network consists of plants, central depots, regional depots, and customers. In this study, the structure, assumptions, and limitations of the distribution network are defined and the mathematical optimization programming model that can be used to obtain the optimal solution is developed. Presented by a mixed-integer programming model, the LRP considers the location problem at two layers, the allocation problem at three layers, the vehicle routing problem at three layers, and a transshipment problem. The mathematical model locates central and regional depots, allocates customers to plants, central depots, and regional depots, constructs tours from each plant or open depot to customers, and constructs transshipment paths from plants to depots and from depots to other depots. Considering realistic assumptions and limitations such as producing multiple products, limited production capacity, limited depot and vehicle capacity, and limited traveling distances enables the user to capture the real world situations

تبلیغات به وسیله موبایل

احسان خاتونی داریان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده
پیشرفت سریع تکنولوژی خصوصاً در حیطه فن آوری اطلاعات باعث ادغام آن در بازرگانی و تجارت شده است و آن نیزباعث به وجود آمدن علم تجارت الکترونیک شده است، تجارت سیار یکی از شاخه های تجارت الکترونیک می باشد و تبلیغات موبایلی یکی از شاخه های تجارت سیار می باشد. تبلیغات موبایلی به سرعت توسعه پیدا کرده است و انواع مختلف آن پدیدار شده اند. شرکتها می توانند مخاطبانی خاص را مورد هدف قرار دهند و دسترسی دائم به مصرف کنندگان برای آن ها مقدور است چرا که افراد موبایل را همانند کیف پول دائما به همراه خود دارند همچنین بازخور فوری می توان کسب کرد که آیا مخاطب جذب شده است یا نه. علارغم مزایای آن تبلیغات موبایلی موانع زیادی هم پیش رو دارد، از این چالشها و موانعی که پیش روی آن قرار دارد می توان به حق و حقوق مصرف کنندگان در مورد وارد شدن به حوزه خصوصیشان نام برد، چون موبایل حوزه خصوصی افراد می باشد و دراین زمینه باید دقت کرد. در این مقاله سعی می شود که تعریف، اجزاء، چارچوب، اهداف، مزایا و معایب وچشم انداز آینده آن طی ارائه مدلی بیان شود.
واژگان کلیدی: تبلیغات موبایلی، بازاریابی موبایلی، تبلیغات

مقدمه
اولین مبادلات تجاری از طریق شبکه های کامپیوتری و ارتباطی در سال ۱۹۸۹ صورت گرفت و پنج سال بعد تعداد کامپیوترهای متصل به اینترنت به طور فزاینده ای افزایش یافت تا جایی که شرکت ها و مشتریان توانستند در محیط دیجیتالی تجارت به سودهای قابل ملاحظه ای دست یابند. اکنون با گسترش روزافزون دستگاه های موبایل، تجارت و بازاریابی الکترونیکی از فضای اینترنت و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و بر روی گوشی های موبایل نمود پیدا کرده است. درحال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان مشترک موبایل هستند و در هر مکان و زمانی به دستگاه های موبایل دسترسی دارند، بنابراین شرکت ها با شناخت صحیح بازار هدف خود می تواند از این فرصت فوق العاده استفاده کرده و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند. طبق آمار موسسه سینویت۱، کشور آمریکا در حال حاضر ۲۷۰ میلیون کاربر تلفن همراه دارد که ۸۲ درصد این تعداد، هیچ گاه محل سکونت خود را بدون همراه داشتن موبایل شان ترک نمی کنند. بنابراین کافی است شرکت ها اندکی در زمینه بازاریابی موبایل هوشمندانه عمل کرده و با ارسال آگهی های موردعلاقه مشتریان، آنها را به خرید ترغیب کنند. در سال های اخیر، رستوران ها در سراسر آمریکا – بخصوص پیتزا فروشی ها – خرده فروشان با استفاده از فناوری های موبایل دست به بازاریابی همراه زده اند. برای مثال در ساده ترین روش، شرکت ها می توانند با اضافه کردن پیامک های تعاملی به مشتریان برنامه های تبلیغاتی خود را گسترده تر و مفیدتر کنند. به این ترتیب، تبلیغات محصولات هدفمند شده و به مصرف کنندگان واقعی ارسال می شود. همچنین کاربران می توانند از طریق موبایل از برنامه های حراجی و تخفیف مطلع شده و کالای مورد علاقه خود را سفارش دهند.
تعریف
“تبلیغات موبایلی” توزیع پیامهای تبلیغاتی به دستگاه های فرستنده و گیرنده جامعه هدف به شکلهای موزیک، نوشته ویا صدا به منظور رسیدن به اهداف تبلیغاتی همچنین جمع آوری بازخور مصرف کنندگان می باشد. (Lee & et al, 2006, 1) درتعریف دیگر”بازاریابی موبایلی” استفاده از موبایل برای ارائه اطلاعات شخصی شده (همخوان شده) به مشتری بر اساس زمان و مکان وی، درجهت ارتقاء و ترفیع کالا، خدمات و ایده ها و در نتیجه سود بردن تمام ذینفعان. (Scharl & et al, 2004, 165) انجمن تبلیغات بی سیم۲ تعریف کرده است که تبلیغات بی سیمی ارسال پیامهای تبلیغاتی است به ابزارهای متحرک به عنوان مثال تلفن های همراه یا “پی دی اِی۳″ ها سرتاسر شبکه بی سیم. (Tsang & et al, 2004, 65)
طبقه بندی انواع تبلیغات موبایلی
تبلیغات موبایلی بر اساس شکل تحویل به دسته بندی های مختلفی تقسیم شده است از قبیل: تبلیغات مبتنی برمحتوا، تعاملی، پاسخ و تبلیغات مبتنی بر موقعیت. همچنین از سال ۲۰۰۰ به بعد استراتژی های تبلیغاتی جدیدتری هم مانند: تبلیغات مبتنی برزمان، مکان ورابطه ای ایجاد شده اند. ویژگی های هر کدام از آنها را در جدول زیر مشاهده می کنید: (Lee & et al, 2006, 2)

مقالات مدیریت را ازلینک زیر دانلود نمایید

نام فایل: مقالات مدیریت

دانلود فایل: لینک از تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
spow

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0