نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش راه اندازی سایت – هدف گذاری به عنوان گام اول

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 9 اسفند 1396 نواندیشان 1418
آموزش راه اندازی سایت

با توجه به تصمیم قبلی که همراه با دوستان در انجمن نواندیشان گرفتیم، به صورت گام به گام به آموزش راه اندازی سایت و مدیریت آن به زبانی می پردازیم. اولین قدم در راه اندازی سایت ، هدف گذاری مناسب برای آن است.

یک سایت می تواند ایده ای جدید بوده یا در راستای تقویت ایده های قبلی باشد یا به معرفی سازمان، شرکت، خدمات، اشخاص و … بپردازد که به نوعی دلیل به وجود آمدن سایت می باشد. اگر به دنبال ایده های جدید یا تقویت ایده های قبلی در راه اندازی سایت هستید، دیدن نمونه های ایرانی و خارجی مرتبط می تواند تأثیر بسیار خوبی در تصمیم گیری و هدف گذاری و برنامه ریزی برای آن داشته باشد.

گام اول در آموزش راه اندازی سایت : هدف گذاری

بررسی خودمان و مخاطبانمان:

برای تعیین هدف می بایست خودمان و توانایی های خودمان و شرایط جامعه را در نظر گرفته و مخاطب هایمان را بشناسیم. اینکه سایت قرار است چه چیزی را ارائه دهد و چه گروه هایی می توانند جز مخاطبانش باشند.

برآورد هزینه:

لازم است میزان بودجه خودمان و میزان سرمایه ای که قصد داریم در شروع کار هزینه کنیم را بررسی کرده و برآوردی تقریبی از هزینه ها داشته باشیم. هرچقدر امکانات بیشتری را بخواهیم داشته باشیم، هزینه بیشتری باید بکنیم. بسیاری از سایت ها اواسط کار به دلیل بالا رفتن هزینه ها، نیمه کاره رها شدند.

بررسی و مدیریت زمان:

توجه به زمانی که قصد داریم صرف مدیریت سایت کنیم، ضروری است. با توجه به نوع سایت، میزان زمان متفاوتی جهت مدیریت آن نیاز است. توجه به این مسئله می تواند ما را در هدف گذاری بهتر کمک کند.

برنامه ریزی:

با توجه به موارد فوق و داده هایی که داریم می بایست هدف خودمان را بسط داده و به هدف های ریزتر تقسیم کنیم و شروع به برنامه ریزی مناسبی برای رسیدن به آن اهداف کنیم. قطعاً برآورد مالی و زمانی برای رسیدن به هریک از اهداف ریزشده لازم است. هرچند با گذشت زمان و پیشرفت کار ممکن است این اهداف و برنامه ها دچار تغییراتی شوند ولی مسیر حرکت به طور کامل عوض نخواهد شد.

در کل یک شبه هدف گذاری و تصمیم گیری نکنید.

به عنوان مثال جرقه و هدف اولیه ای که برای راه اندازی نواندیشان زده شد، نوپا بودن رشته شهرسازی و نبود سایت و تالار گفتگوی تخصصی این رشته در اواسط سال ۱۳۸۷ بود که ایده اولیه راه اندازی تالار گفتگوی تخصصی شهرسازی شکل گرفت. در این زمینه تالارهای گفتگوی مختلفی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در نتیجه مخاطبین سایت، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته شهرسازی می شدند که تعدادشان خیلی زیاد نبود.

با برآورد زمان و هزینه و در نظر گرفتن درآمدزایی سایت جهت پاسخگویی به هزینه ها، تصمیم گرفته شد تالار گفتگوی تخصصی ویژه چندین رشته مهندسی راه اندازی شود تا با افزایش بازدید، زمان رسیدن به درآمد کاهش و درصد موفقیت افزایش پیدا کند که البته نیاز به صرف زمان بیشتری برای مدیریت سایت بود. با توجه به موقعیت و توانایی که وجود داشت، مشکلی از این نظر وجود نداشت.

مجدد مراحل قبلی طی شد. در مرحله بررسی سایت های مختلف، سایت های مشابهی در این زمینه وجود داشت. پس نیاز به ارائه خدمات و امکانات جدیدتر و قوی تر حس شد تا درواقع ایده های قبلی تقویت گردند. یک سایت و بانک اطلاعات علمی همه جانبه و قوی با اختلاط علم و عمل با یکدیگر که فضای مجازی علمی را با خارج آن و با عمل ارتباط دهد. سایت نواندیشان با این هدف اواسط سال ۱۳۸۸ راه اندازی شد.

این هدف بازتر و ریزتر شد و برنامه های راهبردی برای رسیدن به آن تعیین شد و با البته گذشت زمان، دچار تغییراتی هم شد.

پکیج آموزش طراحی وب سایت در قالب ۹ دی وی دی شامل آموزش تصویری مولتی مدیا به مدت ۱۱۶ ساعت و با زبان فارسی می باشد که از لینک زیر می توانید تهیه کنید:

آموزش تصویری طراحی وبسایت

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0