نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ماهی پیرانا

دسته بندی :زیست شناسی 10 اردیبهشت 1390 M.delnavaz 2772
ماهی پیرانا

ماهی های پیرانا یکی از خطرناک ترین ماهی های جهان هستند که در آبهای رود آمازون زندگی می کنند . اگر چه دارای ابعادی به اندازه کف دست انسانند ولی با داشتن مجموعه ای از دندانهای بسیار تیز و برنده قادرند یک بز کوچک را در زمانی کمتر از پنج دقیقه ناپدید کنند . این ماهیان بصورت گروهی و با حمله های برق آسا شکار می کنند و دارای گونه های مختلفی هستند که معروف ترین آنها عبارتند از : پیرانای سیاه ، پیرانای الماسی ، پیرانای هلندی ، پیرانای طلائی .
پیراناها بومی آمریکای جنوبی و رودخانه آمازون هستن . تیره پیرانا جزو ماهی های خطرناک و گوشتخوار به حساب میاد که نگهداری اون سلیقه ای هست و فقط افرادی که به این ماهی ها علاقه دارن اونها رونگهداری میکنن . پیرانا از خانواده Serrasalmidae و با نام علمی Serrasalmus nattereri مشهوره .

دندانهای اره ای و به هم پیوسته و فک بسیار قوی ای داره و به همین دلیل جزو ماهی های خطرناک به حساب میاد و به راحتی میتونه هر نوع گوشتی رو پاره کنه . دسته های بزرگ ماهی های پیرانا در طبیعت به هر جانداری حمله میکنن از جمله گاومیش ها و تمساح ها و حتا مواردی هم از حمله اونها به انسان گزارش شده . ورود بعضی از انواع پیراناها به خیلی از کشورها ممنوعه . وجود خون در آب پیراناها رو شدیدن تحریک و هیجان زده میکنه و محرک بالایی برای درنگی اونهاست .

بعضی از انواع پیراناها از حرکت جانوران در آب به هیجان میان و به اونها حمله میکنن و دارای شنوایی بسیار قوی ای هستن و با شنیدن کوچکترین صدایی به سر قربانی میریزن و در مدت کوتاهی چیزی ازش باقی نمیذارن . برای پیراناها نیاز به آکواریومی بزرگ و دراز با دکوری از کنده های درخت و یا گیاهان بزرگ پلاستیکی داریم . یک دسته پیرانا نیاز به ۴۰۰ لیتر آب یا بیشتر داره . ماسه های درشت و *****اسیون بسیار قوی و آب زلال و کمی اسیدی و گرم و نوری ضعیف رو میپسندن . پیراناها بیشتر از ماهی های ریز زنده تغذیه میکنن . میتونید بهشون دل و میگوی چرخ شده هم بدین و یا تکه های ماهی کیلکای یخ زده . رشد خیلی سریعی دارن و بطور کلی فقط با بعضی انواع ماهی های گوشتخوار نگهداری می شوند.

با اینکه ماهی ای هست که بصورت گروهی زندگی میکنه اما در محیط آکواریوم فقط باید دو یا یک عدد از اونها رو نگهداری کرد مگر اینکه کل آکواریوم رو به پیرانا اختصاص بدین که در اونصورت یک دسته ۶ تایی کافی هست و جلوه خاصی داره ! نور متوسط و ضعیف برای اونها لازمه و دمای آب باید ۲۶ تا ۳۰ درحه باشه . pH مورد نیاز ۶ – ۷٫۵ هست و dH آب ۱۵ – ۲۰ درجه مورد نیازه . پیراناها ماهی های خیلی مقاومی هستن و از هر نوع غذای منجمد و زنده گوشتی تغذیه میکنن . آرواره های قوی ای دارن که روی اون دندانهای تیغ مانند قرار داره و باید خیلی با احتیاط اونها رو گرفت و با دست بهشون غذا نداد و از پنس بزرگ استفاده کرد . آکواریومیست ها فقط دو نوع سینه سرخ و نقره ای اون رو نگهداری میکنن بخاطر زیبایی و باقی تیره های پیرانا مخصوصن پیرانای سیاه یا ببری بخاطر خطرناک بودن ورودش به بیشتر کشورها ممنوعه و فقط در بازار سیاه حیوانات پیدا میشه و معمولن خیلی کم در آکواریوم نگهداری میشود.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
M.delnavaz

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0