نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جزوه روانشناسی رشد (تحولی) دانشگاه تهران

دسته بندی :روانشناسی و علوم تربیتی 27 بهمن 1396 نواندیشان 5600
جزوه روانشناسی رشد

جزوه روانشناسی رشد یا تحولی (Developmental Psychology) دکتر رضا پورحسین که در دانشگاه تهران تدریس میشه و در سال ۱۳۹۳ تهیه شده، به صورت PDF در ۱۵۹ صفحه از لینک داده شده می توانید دانلود کنید.

جزوه روانشناسی رشد

روانشناسی رشد (تحولی) شاخه ای از روانشناسی است که به مطالعه پدیدآیی، تحول و سرانجام فرایندهای روانی درطول عمر می پردازد. روانشناس تحولی دراین بخش از روانشناسی به دنبال این است که بفهمد: فرایندهای روانی و توانایی های شناختی، عاطفی و هیجانی چگونه پدیدار می شوند ، چگونه متحول می شوند و سرانجام این فرایندها به کجا منتهی می شوند. پاسخ به این سه سوال اساسی، یافته ها و قوانینی را به روانشناس می دهد که درقلمرو روانشناسی تحولی توحید می یابند. در این روانشناسی، روانشناس تحولی درپی تبیین چگونگی تهیه و استقرار توانایی های ذهنی و روانی و تعیین سن اکتساب آنها می باشد.

همچنین بخوانید:  روانشناسی رشد چیست؟

درعمده نظام های تحولی، مبنای رشد زیستی است و محرک ها و تعامل های اجتماعی صرفا تحول را تسریع می بخشند و درصورت کمبود و فقر امکانات محیطی، این تحول با تاخیر مواجه می شود، اما اصل رشد اتفاق می افتد. براین اساس نمی توان تحول را یادگیری یکی دانست. بلکه تحول زمینه یادگیری مطلوب را فراهم می کند. براساس دیدگاه تحولی، اگر یادگیری منطبق بر تحول و ویژگی های سنی فرد نباشد، طوطی وار و شکننده خواهد بود. به عبارت دیگر هرگونه یادگیری و آموزش، مبتنی برصلاحیت زیستی به ثمر می نشیند. این نگاه که تحول انسان مبنای زیستی دارد و هرگونه آموزش و یادگیری باید مبتنی بر ویژگی های سنی و صلاحیت های زیستی فرد باشد، یک نگاه و نگرش تحولی است. براساس نگرش تحولی، طراحی تربیتی، برنامه ریزی آموزشی و برخوردهای رفتاری درحوزه تعلیم و تربیت، مبتنی بر “سطح تحول” فرد اتفاق می افتد. دراین صورت، تحول درمسیر عادی و بهنجار طی خواهد شد.

نام فایل:جزوه روانشناسی رشد (تحولی) دانشگاه تهران

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0