نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طراحی سیستم سه بعدی ساز نوری و ساخت اجسام واقعی

دسته بندی :مقالات مهندسی برق 9 بهمن 1396 نواندیشان 1834
سیستم سه بعدی ساز نوری

در این مطلب به صورت کاربردی و پروژه محور به آموزش طراحی سیستم سه بعدی ساز نوری پرداخته می شود که همراه با تصاویر و توضیحات کامل ارائه می گردد.

طراحی سیستم سه بعدی ساز نوری

کره های قرمز آبی سبز به منزله اتم هایی هستند که با استفاده از دستوری که از مغز ما می گیرد تولید رنگ کرده و در فضا حرکت کرده تولید تصویر و صدا می کند. چطور با استفاده از تغییر فرکانسی امواج الکترومغناطیسی یعنی با استفاده از تغییر پرش میدانهای نوری الکترومغناطیسی می توانیم تولید تصویر و صوت کنیم.

در این سیستم دقیقا مثل رنگین کمان الکترونها را طوری مرتب می کنیم که تولید رنگ و صوت کند در رنگین کمان ما بوسیله شکست نوری باعث تولید رنگ در فضا می شویم و با استفاده از این سیستم می توانیم در کاکپیت جنگنده سیستم نمایشگر سه بعدی داشته باشیم.

۱- استفاده از شکست نور بوسیله مولکولهای هوا

در این سیستم با استفاده از شکست نور در مولکولهای هوا باعث تولید نمایشگر سه بعدی خواهیم شد بصورت کنترل شده مولکول ها را ابتدا گرم کرده و سپس سرد می کنیم در اینصورت مولکول های هوا بالا و پایین خواهند رفت و تولید صدا و تصویر می کنیم.

۲- استفاده از پرینت سه بعدی بوسیله لیزر در فضا

۳- استفاده از تغییر الکترونهای اتمهای فضا

۴- استفاده از تغییر فرکانسی و تولید رنگ و صوت نانو رباتها در جایگیری و تولید سه بعدی ساز نوری در فضا

سیستم سه بعدی ساز نوری-۱

سیستم سه بعدی ساز نوری-۲

سیستم سه بعدی ساز نوری-۳

سیستم سه بعدی ساز نوری-۴

در این طرح شما هوش مصنوعی را در نانو ربات ها به یک کلونی ارتقاء می دهید. در واقع در هر نانو ربات یک کار می دهید. یعنی هر نانو ربات یک فضا را اشغال می کند. هولوگرام و چاپگر سه بعدی نوری که به تازگی طراحی شده اند یک مشکل دارند و آن این است که هر دو مورد از تاباندن امواج نوری لیزر استفاده می کنند. در حالیکه سیستم مورد نظر ما بر اساس چاپگر سه بعدی در فضا نیست بلکه بر اساس حرکت الکترونها در فضا بصورت سه بعدی است.

ما هر به هر اتم دستور می دهیم که در یک جا قرار گرفته، در سه بعد و یک یا چند رنگ را ارائه دهد. ما به اتم ها دستور می دهیم که تولید تصویر کند، یعنی در سه بعد ابتدا حرکت کرده و سپس براساس طیف رنگی نورافشانی کند. در سیستم چاپگر سه بعدی نوری و هولوگرام باریکه لیزر به صورت پیوسته کار می کند و ناپایدار است ولی در سیستم ما هر اتم در فواصل نانو حرکت کرده و موجب ایجاد نور می گردد و هر اتم وظیفه تولید رنگ در سه بعد دارد.

سیستم سه بعدی ساز نوری-۵

سیستم سه بعدی ساز نوری-۶

سیستم سه بعدی ساز نوری-۷

سیستم سه بعدی ساز نوری-۸

در صورتیکه دشمن از این تکنولوژی چاپ سه بعدی نوری برای فریب سامانه راداری کشور استفاده کرد، باید از دوربین های حرکت سریع کند شونده استفاده کنید. زیرا نور زیر مجموعه ای از حالت های پیوسته است یعنی واقعیت مجازی گول زننده ای که مثلا یک تانک را در ذهن هلیکوپتر کبری AH-1 ایجاد کند یا اینکه یک هواپیمای جنگنده بمب افکن را در آسمان ایران تولید سیستم سه بعدی کند، شما می توانید از دوربین های سرعت بالا برای تشخیص هواپیمای سه بعدی یا هواپیمای واقعی استفاده کنید و … .

سیستم سه بعدی ساز نوری-۹

سیستم سه بعدی ساز نوری

سیستم سه بعدی ساز نوری-۱۰

سیستم سه بعدی ساز نوری-۱۱

در تصویر پایین، عکس گرفته شده نشان می دهد که آیا این یک تصویر است یا یک جسم. تصویر پایین عکس ناقص یک پروانه است که با استفاده از چاپگر سه بعدی نور در فضا ایجاد شده است.کشورهای متخاصم می توانند با استفاده از این تکنیک در فضای کشور ایجاد نا امنی کنند، ولی با استفاده از این تکنولوژی می توانیم این حربه را خنثی کنیم. همچنین در این سیستم می توان براحتی محل و منبع نمایشگر را پیدا نمود ولی در سیستم سه بعدی در جنگ نمی توان منبع نمایش دهنده را پیدا کرد.

سیستم سه بعدی ساز نوری-۱۲

در این طرح شما به اتم ها دستور می دهید، ولی در سیستم لیزری دستوری در کار نیست، بلکه فقط رنگ را در فضا پرینت می کنید. در سیستم ما، به امواج الکترومغناطیس دستور نورافشانی می دهیم که ایجاد نمایش سه بعدی شوند ولی در سیستم لیزری نیاز به محیط مادی دارد و می توان بوسیله پرینتر سه بعدی لیزری بر روی امواج الکترومغناطیسی تولید تصاویر سه بعدی کرد. در این سیستم می توان در فضا و خلاء تولید تصویر سه بعدی کرد. در سیستم ما، به امواج دستور می دهیم که با استفاده از پرش الکترون ها بوسیله الکتروستاتیک فضایی و بوسیله دستور به چگونگی قرارگیری امواج، تولید تصویر سه بعدی کنند. بطوریکه در قطبین این سیستم را مشاهده می کنیم یعنی با پرش الکترون از یک مدار به مدار دیگر.

نویسنده و ارسال کننده: مجتبی فرخی

منبع : نواندیشان

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0