نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیگمنت های مغناطیسی

دسته بندی :مهندسی نساجی 29 فروردین 1390 نواندیشان 1453
پیگمنت های مغناطیسی

پیگمنت‌های اکسید آهن:
پیگمنت‌های اکسید آهن فرومگنت،‌ در سیستم‌های ذخیره اطلاعات مغناطیسی مانند نوارهای سمعی‌بصری، فلاپی‌دیسک‌ها و دیسک‌های سخت و نوارهای کامپیوتری به‌کار می‌روند. پیگمنت‌های اکسید آهن III بدون کبالت و پیگمنت‌های فاز مخلوط غیراستوکیومتری از آغاز ظهور تکنولوژی نوارهای مغناطیسی، مورداستفاده قرار گرفته‌اند. به‌تازگی γ-Fe2O3 و تااندازه بسیار کمی Fe3O4 در ساخت نوارهای صوتی بایاس‌ پایین و نوارهای استودیویی، پخش رادیویی و کامپیوتر مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

روش تولید:
شکل ذرات پیگمــنت در به‌دست‌آوردن ویژگــی‌های مغناطیسـی خوب بسـیار مهم است. از پیگـمنت‌های اکسید آهن ایزومری تولیدشده با روش رسوب‌گذاری مستقیم‌، به‌ندرت استفاده می‌شود. از سال ۱۹۴۷ پیگمنت‌های γ-Fe2O3 سوزنی‌شکل با نسبت طول به ضخامت ۵ به ۱ تا ۲۰ به ۱ و طول کریستال ۱-۱/۰ میکرون تهیه شده‌اند. فرم‌های غیرایزومری Fe3O4 با ساختار اسپینل یا γ-Fe2O3 با ساختار فوق‌کریستالین تتراگونال،‌ به‌طور مستقیم کریستال نمی‌شوند. این فرم‌ها از ترکیبات آهن که کریستال‌های سوزن‌شکل تشکیل می‌دهند (به‌طور معمول α-FeOOH و γ-FeOOH) به‌دست می‌آیند.
اکسی‌ هیدروکسیدها توسط آب‌زدایی و احیا به Fe3O4تبدیل می‌شوند. عامل احیاکننده می‌تواند گاز (مانند هیدروژن، کربن‌ منوکساید) یا ترکیبات آلی (مانند اسیدهای چرب) باشد. شکل هندسی ذرات درطول فرآیند حفظ می‌شود.
چون پیگمنت‌ها درطول این تبدیل، درمعرض تنش حرارتی قابل‌توجهی قرار دارند، ذرات FeOOH با پوشش محافظی از سیلیکات‌ها، فسفات‌ها، کرومات‌ها یا ترکیبات آلی مانند اسیدهای چرب، پایدار می‌شوند.
پیگمنت‌های Fe3O4 استوکیومتری بسیارریز دربرابر اکسایش اتمسفری پایدار نیستند بنابراین در دمای زیر ۵۰۰ درجه‌سانتیگراد با اکسایش ناقص یا کامل، به γ-Fe2O3تبدیل می‌شوند.
در یک فرایند دیگر به‌جای پیگمنت‌های FeOOH از ذرات سوزنی‌شکل α-Fe2O3 به‌عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. سنتز در یک راکتور هیدروترمال و بااستفاده از محلول Fe(OH)3 آغاز می‌شود. رشد کریستال توسط اصلاح‌کننده‌های آلی کنترل می‌شود.

نام فایل: پیگمنت های مغناطیسی

دانلود فایل: لینک به تالار گفتگو

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0