نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی نظام کاشت درختان در باغ ایرانی

دسته بندی :مهندسی فضای سبز 27 فروردین 1390 نواندیشان 3450
نظام کاشت درختان در باغ ایرانی

مقاله بررسی نظام کاشت درختان در باغ ایرانی توسط سارا علیمردانلو دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تهیه شده که در نشریه اینترنتی معماری منظر منتشر شده و در اینجا می توانید این مقاله رو مطالعه کنید.

چکیده
امروزه با گذشت زمان و به وجود آمدن تغییرات نامطلوب، نظم و اصالت بسیاری از باغهای تاریخی رو به نابودی است. بسیاری از گونه‌های گیاهی بدون توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی درجای نادرست کاشته شده‌اند و یا در بسیاری از موارد، نظام هندسی کلی باغ در اثر بی‌توجهی و تغییرات نامناسب صورت گرفته، از میان رفته است.
به طور کلی در خصوص گونه‌های گیاهی موجود در باغهای ایرانی اطلاعات کمی موجود است و به اهمیت موضوع آنطور که باید پرداخته نشده است. شناسایی گونه‌های گیاهی و نیازهای محیطی هرگیاه، خصوصاً گونه‌های نادر قدیمی که بسیاری از آنها در معرض خطر نابودی قراردارند، یکی از مهمترین اموری است که باید مورد توجه قرارگیرد، تا گونه‌های قدیمی وبا ارزش از خطر زوال و نابودی حفظ شوند و از ورود گیاهان جدید که هیچ تناسبی با بافت تاریخی ، فرهنگی یک باغ ایرانی ندارند، جلوگیری شود.
هدف این مقاله بازشناسی گونه‌‌های درختان باغ ایرانی به منظور ارتقاء سطح دانسته‌ها در خصوص درختان موجود در یک باغ تاریخی و اهمیت آنها است. همچنین شناسایی خواص درختان باغ ایرانی و مکان مناسب کاشت آنها با توجه به کارایی هر درخت در آن مکان و نیز نماد شناسی آن در باغ ایرانی مورد توجه قرار می گیرد.
در این مطالعه ابتدا به بررسی کلی نظام کاشت در باغ ایرانی به لحاظ کابری، زیبایی، نمادین پرداخته و سپس جدولی برای ساماندهی اطلاعات تحقیق در مورد نظام کاشت درختان باغ ایرانی ارائه می شود.

واژگان کلیدی: باغ ایرانی، نظم کاشت، نماد شناسی، درختان باغ ایرانی.

سارا علیمردانلو / دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس / نشریه اینترنتی معماری منظر

نام فایل: بررسی نظام کاشت درختان در باغ ایرانی

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0