نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه یک کارگاه تولید قطعات الکترونیکی راه اندازی کنیم ؟

وان قلع

چگونه یک کارگاه تولید قطعات الکترونیکی راه اندازی کنیم ؟

این مطلب توسط دوست خوبمون آقا عباس از کاربران انجمن نواندیشان تهیه شده است.

آیا تا به حال به این فکر کردید که بعضی از قطعات الکتریکی یا الکترونیکی که دارید استفاده میکنید چه جوری ساخته شدن ؟؟
به نظرتون همه این قطعات تو کارخونه ها و توسط روبوت ها و به صورت ماشینی و مکانیزه درست شدن؟؟؟
خوب باید بگم که در حقیقت اینجوری نیست.بسیاری از این قطعات تو کارگاه های خیلی کوچیک و به صورت دستی توسط تعداد محدودی کارگر تولید میشن.
با توجه به اینکه تو روزگار امروزی داره توجهات کم کم به سمت تولید ملی میره (خدا کنه ادامه داشته باشه) لازم دیدم این بحث رو اینجا مطرح کنم و دید شما رو نسبت به تولید لوازم عوض کنم.
من مطمئنم شما تولید کننده ی خوبی خواهید شد 


خوب بهتره شروع کنیم.فقط قبل از ادامه ی بحث این نکته رو بگم ::
این مقاله فقط برای تغییر دید شما نسبت به تولید نوشته شده.ممکنه تو شرایط مختلف برخی قسمت های این نوشته به کارتون نیاد.ولی من سعی میکنم تا جاییکه میتونم طوری بحث رو ادامه بدم که تمام مطالب رو شامل بشه.اما در حالت کلی برای راه انداختن یک کارگاه واقعی به تحقیقات بیشتری نیاز دارید.من فقط تجربیات خودم رو براتون می نویسم.این فقط یک شروعه !
و اما با ذکر یک صلوات باقی بحث رو ادامه میدیم :
در بسیاری از موارد تولید کننده ها تو جاهای کوچیک مثل پارکینگ ها, مغازه ها , و … بدون سر و صدا مشغول به تولید کالای مورد نیاز مردم هستند.این تولیدات صرفا لباس و کفش و لوازم چوبی و .. نیست.برخی اوقات هم لوازم الکترونیکیه !!
یادتونه یه مدت یه پلاستیک به شکل گل تو بازار پخش شده بود با ابعاد کوچیک.وقتی اونو مقابل نور خورشید قرار میدادید شروع میکرد به تکون خوردن.بدون باطری !!!
این وسیله میلیون ها تومن از سرمایه ی کشورو برد به چین و تولیدکننده بسی عشق و حال کرد.حتما لازم نیست که شما تلوزیون و یخچال و اینجور چیزا تولید کنید که مایه دار شید.


اما چگونه یک کارگاه تولیدی راه اندازی کنیم ؟؟
اول باید بدونید چی می خواید تولید کنید.مثلا من خودم دنبال تولید یه وسیله هوشمند ارزون قیمت هستم.یه نمونه اولیه ازش ساختم,تست کردم و نتیجه گرفتم.حالا میام برآورد میکنم ببینم این وسیله که ساختم چقد هزینه داشته !
مثلا فرض کنید من بیست هزار تومن برای تولید یک نمونه خرج کردم.با احتساب اینکه شما می خواید مثلا ۱۰۰۰ تا تولید کنید و به بازار عرضه کنید به دلیل خرید عمده هزینه تولید هر نمونه میتونه از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کنه.مثلا بیست هزار تومن من تو تولید عمده میشه ۱۰ هزار تومن.پس برای تولید هزار نمونه ده میلیون تومن احتیاج دارم (البته برای بار اول ,هزار نمونه تولید خیلی زیاده)
شاید اولین سوالی که تو این زمینه به ذهنتون میرسه سرمایه باشه ! ولی نگران نباشید.اگه فکرتون برای تولید خوب و مفید باشه میتونید راحت به مقدار مورد نیاز وام بگیرید.شنیدم بانک اقتصاد یا بعضی از این موسسه های قرضالحسنه تو اینجور موارد خوب با آدم راه میان.البته این مقدار اونقدی که فک می کنید زیاد نیست.اگه جایی برای شروع کار داشته باشید (مثلا پارکینگ) بسته به چیزی که میخواهید تولید کنید حدود ده میلیون تومن ویا یکم بیشتر کافیه.
خوب بعد از اینکه جا و پول مورد نظر رو تهیه کردید میرسیم به قسمت تولید کالا.


خب.فرض میکنیم شما جا و سرمایه اولیه برای شروع کار رو مهیا کردید.حالا وقت عمله !
اولین کاری که باید کنید تجهیز محیط کاره.یعنی ابزارایی که برای شروع کار لازم دارید رو تهیه کنید.خب با انواع این ابزارا بعدا تو قسمت ((مراحل تولید)) آشنا میشید.بعد از اینکه ابزارهای لازم رو تهیه کردید.چند نفر کارگر استخدام میکنید و به امید خدا کارتون رو شروع میکنید
برای شروع کار باید تو کارگاهتون تعدادی میزکار مخصوص کارگاه (به تعداد نیاز) کنار هم بچینید.هر میز مخصوص یکی از کارگرها و برای مرحله ی خاصی از تولید در نظر گرفته بشه.
و اما مراحل تولید :
۱-خرید : این قسمت به عهده شماست.باید تشریف ببرید بازار و المان های مورد استفاده رو خریداری کنید(مقاومت , خازن …)
نکته : دقت کنید باید فیبر چاپی مورد نظرتون رو هم طراحی کرده باشید و به تعدادی که لازم دارید ازش زده باشید که شرکت های زیادی میتونن این کارو براتون انجام بدن.
۲-مونتاژ : تو این قسمت که معمولا اولین مرحله رسمی شروع کار حساب میشه المان ها روی فیبر چاپی چیده میشن.پس اولین میز کار میشه مخصوص مونتاژ.میتونید این کارو به این صورت انجام بدید: تعدادی ورقه از جنس کائوچو (ضخامت حداقل ۴ سانتی متر-ابعاد حدود ۴۰ در ۵۰ –البته به ابعاد فیبراتون بستگی داره)-فیبرها روی این ورقه ها به صورت منظم چیده میشن و کارگر این قسمت المان ها رو به ترتیب روی این قطعات می چینه.خب در اینجا مدار ها آماده رفتن به مرحله بعد هستند.
۳-قلع زنی : همونطور که خودتون هم تشخیص دادید تو این مرحله باید المان ها قلع زده بشن تا به برد متصل شن.حالا چه طوری؟؟؟
با هویه ؟؟؟؟
خیلی سخت میشه که ! مصیبته !!!!
خب اولین ابزار مهمی که می خواهیم به شما معرفی کنیم و باید حتما اونو تو کارگاه داشته باشین (( وان قلع )) هستش.

نام فایل: چگونه یک کارگاه تولید قطعات الکترونیکی راه اندازی کنیم ؟

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0