رفتن به مطلب

مدال طلا، نقره و برنز ره‌آورد تکواندوی ایران از کره‌جنوبی


ارسال های توصیه شده

پایان تکواندوی آزاد (G2)

[h=1]3 مدال طلا، نقره و برنز ره‌آورد تکواندوی ایران از کره‌جنوبی[/h]

تیم ملی تكواندوی كشورمان در پایان رقابت‌های آزاد كره جنوبی، 3 مدال رنگارنگ به دست آورد.

3413941_761.jpgبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان مبارزات 6 روزه تكواندوكاران در تورنمنت آزاد كره جنوبی، تیم ملی تكواندوی كشورمان كه به دلیل نزدیك بودن مرحله اول مسابقات گرندپریكس، نفرات اصلی خود را در اختیار نداشت، یك مدال طلا، یك مدال نقره و یك مدال برنز در تکواندوی آزاد (G2) به دست آورد.

 

در نخستین روز این رقابت‌ها، آرمین هادی پور تكواندوكار وزن اولی كشورمان با شكست تمامی رقبایش بر سكوی قهرمانی سبك وزنان ایستاد.

 

تكواندوكار وزن 54- كیلوگرم كشورمان برای كسب نشان زرین طلا در این مسابقات، ابتدا 2 نماینده از كره جنوبی را با نتایج 16 بر6 و 19 بر 2 از پیش رو برداشت. سپس واسبر راساد از فیلیپین را 27 بر 4 برد تا راهی مرحله یك چهارم شود.

 

هادی پور در ادامه بار دیگر در یك مبارزه یكطرفه، مقابل نماینده كره جنوبی با نتیجه 19 بر 4 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در مرحله ماقبل فینال 19 بر 7 از سد جنار توریلوس از فیلیپین گذشت و در مرحله فینال هم با پیروزی 21 بر 9 در پایان راند دوم، آن‌هم مقابل نماینده كره جنوبی با شایستگی مدال طلا را به گردن آویخت. نماینده شایسته كشورمان با این طلای ارزشمند 20 امتیاز به اندوخته‌های خود در رنكینگ المپیك اضافه كرد اما امید عمیدی با كسب 4 پیروزی و یك شكست؛ نایب قهرمانِ وزن هفتم شد.

 

تكواندوكار ورن 87- كیلوگرم ایران برای كسب مدال نقره این مسابقات پس از اینكه اولین حریف او یعنی نماینده كره جنوبی در شیاپ چانگ حاضر نشد، در ادامه 3 پیروزی ارزشمند (راند طلایی، 9 بر یك و 15 بر 3) مقابل تكواندوكاران كشور میزبانی بدست آورد و راهی فینال شد.

 

عمیدی در مرحله نهایی 9 بر 5 نتیجه را به جسور بایكازوف ازبكستانی، نایب قهرمان جهان در سال 2015، قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی در سال 2014 و نفر اول رنكینگ المپیكی وزن چهارم، واگذار كرد و به مدال نقره این رقابتها دست یافت. هوگوپوش وزن 87- كیلوگرم كشورمان با كسب این مدال ارزشمند، 12 امتیاز به رنكینگ المپیكی خود اضافه كرد.

 

همچنین روز گذشته (یكشنبه) علیرضا نصرآزادانی با 4 پیروزی و یك شكست مدال برنز این وزن را به گردن آویخت.

 

كاپیتان تیم ملی تكواندوی كشورمان كه در نخستین گام در راند طلایی نماینده كره جنوبی را برده بود، در ادامه نیز با نتایج 12 بر 8، 13 بر 12 و 10 بر 8 از سد دیگر تكواندوكاران كشور میزبان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 

او برای راهیابی به فینال این مسابقات بازهم یكی دیگر از تكواندوكاران كره جنوبی را پیش رو داشت كه پس از تساوی در پایان راند سوم، در راند طلایی نتیجه را واگذار كرد و مدال برنز را بدست آورد. نصرآزادانی با این مدال ارزشمند، 7.2 امتیاز به اندوخته‌های خود در رنكینگ المپیك اضافه كرد.

 

امروز، در آخرین روز این رقابتها، فرزاد ذوالقدری و مهرداد نورمحمدی، نمایندگان ایران در وزن 68- كیلوگرم بودند كه ذوالقدری در نخستین گام نماینده لهستان را 13 بر 8 برد، سپس 11 بر 7 از سد ازبكستان گذشت و در ادامه 17 بر 9 كره جنوبی را شكست داد.

 

وی در مرحله یك چهارم نهایی در حالیكه از مبارزه دوم با آسیب دیدگی دست مواجه شده بود در راند طلایی نتیجه را به نماینده كره جنوبی واگذار كرد و در یك قدمی مدال از كسب سكو بازماند. مهرداد نورمحمدی نیز در نخستین گام برابر كره جنوبی متوقف شد. هدایت تیم ایران برعهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باك و مهرداد یوسفی (مربی) بود.

 

این دوره از مسابقات از (چهارشنبه – 31 تیرماه) در شهر "چونچئون” كره جنوبی آغاز و پس از 6 روز پیكار امروز (چهارشنبه) به پایان رسید.

 

تورنمنت آزاد كره جنوبی G2 بود و دارندگان مدال طلا 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز 7.2 امتیاز، در راستای افزایش رنكینگ المپیكی برای كسب سهمیه ریو 2016، بدست آوردند.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...