رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نقشه اتوکدی میدان چهارصد دستگاه تهران رو با فرمت DWG از لینک داده شده می تونید دانلود کنید:

دانلود نقشه

معرفی محله چهارصد دستگاه

چهارصددستگاه نام محله‌ای واقع در منطقه ۱۴ شهرداری تهران است. چهارصددستگاه از شمال با خیابان پیروزی، از جنوب با محله دولاب، از غرب با خیابان شکوفه و از شرق با سلیمانیه هم‌مرز است.

ساخت بزرگراه امام علی باعث تخریب بخشی از بافت قدیمی این محله شد. کتابخانه شبانه‌روزی «ابن سینا» و کلانتری شماره ۱۱۰ تهران در این محله قرار دارند.

این منطقه در نزدیکی میدان شهدا (زاله سابق) واقع شده است. در سال ۱۳۲۲ خورشیدی برای مستشاران آلمانی که برای ساخت و مونتاز هواپیماهای جنگی در صنایع دفاع پیروزی ساکن شدند، در نظر گرفته شد. در سال۱۳۲۵ با ترک رضا شاه از ایران این پروزه متوقف و منازل فوق به فرهنگیان وقت داده شد. این منطقه جزو اولین مناطق دارای آب لوله کشی با منبع بزرگ خود در تهران می‌باشد. کلانتری ۱۱۰ شهدا بر ویرانه‌های بانک شاهی آن زمان ساخته شده است. تعدادی از زنان لهستانی مهاجر در جنگ جهانی دوم به ایران با برخی ایرانها پیوند خورده و تعدادی باقی‌مانده در چادرهایی در آخر خیابان پروزی آن زمان (دوشان تپه قدیم، جنب خیابان قنادی قاقالی لی خوشه فعلی) ساکن شدند که پس از مرگ حول حوش درب ورودی صنایع دفاع فعلی دفن می‌باشند. از شخصیت‌های معروف ساکن در آن زمان این محله می‌توان به د کتر معین (نویسنده فرهنگ شش جلدی معین) نام برد.

منبع توضیحات: ویکی پدیا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...