رفتن به مطلب

خشونت، قبل از تولد هم اثر مخرب بر کودک دارد


ارسال های توصیه شده

خشونت، قبل از تولد هم اثر مخرب بر کودک دارد

 

 

 

 

کارشناسان مددکاری اجتماعی هشدار دادند: خشونت‌ خانگی حتی پیش از تولد نیز اثر مخرب روی نوزاد دارد و در روند رشد کودک خلل ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

 

کارشناسان خانواده و مددکاری اجتماعی در انگلیس با تاکید بر اینکه کودکان نسبت به ناراحتی‌های والدینشان فوق‌العاده حساس هستند، اظهار داشتند: تاثیرپذیری انسان از محیط زندگی خود به حدی است که خشونت‌های خانگی حتی پیش از تولد نیز می‌تواند روی جنین اثر نامطلوب داشته باشد تا اندازه‌ای که حتی بر روند رشد او در سال‌های آتی تاثیر بگذارد. در بدنِ زنان در واکنش به استرس و فشار ناشی از آسیب‌دیدگی هورمون‌هایی ترشح می‌شود که می‌توانند به جفت نفوذ کنند، بر فرآیند رشد جنین تاثیر بگذارد و پیامدهای سوء بر بارداری داشته باشند.

 

کارشناسان با تاکید بر ضرورت شناسایی زنانی که در دوران بارداری بیشتر از این نظر در معرض خطر هستند، متذکر شدند: مراقبان و پرستارانِ سلامت مادر و کودک باید آموزش ببینند تا بتوانند جهت رفع چالش‌ها و مشکلات خانواده‌ها، مداخله‌های لازم را انجام دهند.

 

همچنین در صورتی که بتوان از حضور پدران هم بهره گرفت شانس بیشتری برای حل این مشکلات وجود خواهد داشت. علاوه بر این، باید متخصصانی تربیت شوند تا از شاخص‌ها و نشانه‌های خشونت آگاه شوند و مهارت صحبت کردن با خانواده‌ها درباره این موضوعات را بیاموزند.

به گفته کارشناسان، نوزادانی که حتی چند هفته از تولد آنان نگذشته وقتی با خشونت میان والدینشان روبه‌رو می‌شوند این نابسامانی را به خوبی درک می‌کنند. کودکان و نوزادان می‌توانند احساس ترس در والدین خود را حس کنند.

 

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان با بیان اینکه تجربیات بد در خاطره و ذهن کودک جای می‌گیرند تاکید دارند: بی‌تردید این کودکان در سنین بالاتر دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

 

میگنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...