رفتن به مطلب

تغییر وضعیت شارژرهای خورشیدی پرتابل با تولید Solar Paper


ارسال های توصیه شده

تغییر وضعیت شارژرهای خورشیدی پرتابل با تولید Solar Paper

 

درحالیکه مجموعه‌های مختلفی از پنل‌های خورشیدی برای شارژ نگه داشتن‌های گجت‌های موبایلی وجود دارند، اغلب آنها یا بسیار کوچک بوده به طوریکه موثر نمی‌باشند یا بسیار بزرگ هستند و به سادگی قابل کاربرد نیستند. خالقان Solar Paper یا کاغذ خورشیدی در پی حل این مشکل با یک شارژر خورشیدی پرتابل برآمده که می‌تواند تا ده وان انرژی را تولید کرده و در عین حال سبک‌تر از یک آیفون 6 پلاس و اندکی عریض‌تر و بلندتر از آن باشد.

 

43adwlvfe2gr6wssefho.jpg

نام این پنل به این دلیل انتخاب شده که به اندازه‌ای باریک بوده که قابل قرارگیری میان صفحات یک دفترچه می‌باشد و به عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین شارژر خورشیدی جهان توسط سازندگان خود، نامیده شده است. این دستگاه دارای ابعاد 9x19x1.1 سانتیمتر و وزن 120 گرم می‌باشد، درحالیکه پنل‌های خورشیدی واقعی دارای تنها 1.5 میلی‌متر ضخامت هستند.

 

 

16pksq9gznvvoz1zcx5.jpg

 

اما Solar Paper دارای ویژگی‌های بهتری فراتر از تنها شکل فیزیکی خود می‌باشد. برخلاف اغلب شارژرهای خورشیدی موجود در بازار، این دستگاه مجهز به پنل‌های ماژولار بوده که از طریق آهنربای تعبیه شده به هم متصلند. در صورت نیاز به انرژی بیشتر، می‌توان تا چهار پنل را به یکدیگر متصل کرد. هر پنل می‌تواند ماکزیمم 2.5 وات انرژی تولید نماید، بنابراین چهار پنل قادر به تامین تا ده وات انرژی از طریق USB می‌باشند. در یک روز آفتابی، این دستگاه به خوبی یک شارژر دیواری 5V/2A عمل می‌کند.

 

 

r4y5nbzdti8x67q3lsvg.jpg

 

Solar Paper همچنین دارای تعدادی ویژگی‌های هوشمند داخلی به منظور کمک به کاربر در بهره‌بری بیشتر از آن است. به منظور اجتناب از ریستارت دستی با از دست رفتن نور، مشکلی که در اغلب شارژرهای خورشیدی رقیب وجود دارد، Solar Paper طوری برنامه‌ریزی شده که به صورت خودکار به ادامه‌ی شارژ در صورت شناسایی نور کافی بپردازد.

 

همچنین یک نمایشگر LCD داخلی در این دستگاه وجود دارد که جریان وارد شده به دستگاه متصل را نشان می‌دهد. این اطلاعات برای درک چگونگی تاثیر شرایط جوی، زاویه‌ی شیب و جهت خورشید بر روی میزان شارژ مفید است و به این ترتیب می‌توان دستگاه را در بهترین شرایط قرار داد.

گروه پشت این پروژه عرضه‌ی اولین گروه از این محصول را در سپتامبر 2015 پیش‌بینی کرده‌اند و همچنین انتظار فروش دومین گروه را در ماه‌های اکتبر یا نوامبر دارند.

منبع : gizmag

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...