رفتن به مطلب

گيرنده سوپر هتروداين- راديو am


ارسال های توصیه شده

گيرنده سوپر هتروداين- راديو am

 

گیرنده سوپر هتروداین برای دریافت سیگنال های am استفاده می شود. که همانطور که گفته شد فرکانس حامل تخصیص یافته برای am در محدوده 540 تا 1600 کیلو هرتز با فاصله 10 کیلوهرتز است. و معمولا ایستگاههای مجاور با فاصله 30 کیلو هرتز از هم قرار دارند. بنابراین پهنای باند انتقال به 10 کیلو هرتز و پهنای باند پیام 4 تا 5 کیلوهرتز خواهد بود.یک گیرنده سوپر هتروداین شامل بلوک های ، فی ل تر rf ، نوسانگر محلی ، میکسر ، فی ل ترIF ، و در نهایت آشکار ساز پوش است. که در شکل نشان داده شده است. در ادامه به ساخت هر یک از این بلوک ها می پردازیم.

block.jpg

 

مدار نوسان ساز یک نوسانگر کولپیتس است . نحوه عملکرد این اسیلاتور بر اساس برقراری فیدبک مثبت، و افزایش نوسانات بر این اساس و در نهایت محدود سازی نوسانات بر اساس ماهیت بهره ترانزیستور یا Gm(x) که در آن بهره ترانزیستور در حالت سیگنال بزرگ کاهش می یابد و بنابراین باعث تضعیف سیگنال می شود بنابراین از افزایش دامنه نوسانات جلوگیری به عمل آمده و ترانزیستور در فرکانس LC شروع به نوسان می کند.

 

 

amfig2-2.gif

 

 

و در نهایت طبقه تقویت کننده صوتی و بلندگو و مدار کامل یک گیرنده سوپر هتروداین

rec-basic-fig1.gif

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...