رفتن به مطلب

رییس سازمان جنگل ها: اقدامات انجام شده در حاشیه دریاچه ارومیه امیدوار کننده است


ارسال های توصیه شده

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقدامات انجام شده در حاشیه دریاچه ارومیه در اجرا و نظارت امیدوار کننده است.

 

42ba84be51234a3.jpg

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها - خداکرم جلالی عصر دوشنبه در چهارمین جلسه کارگروه اجرایی کنترل گردو غبار در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه و استان خوزستان اضافه کرد: این پروژه شاخص ترین پروژه در دولت است و سازمان جنگل ها و ادارت کل منابع طبیعی استان ها به عنوان نمایندگان دولت تلاش دارند حاشیه امنی برای مردمان روستاهای اطراف دریاچه فراهم کنند.

جلالی اظهار داشت: دریاچه ارومیه از قبل بیابانی نبوده بلکه تغییرات اقلیمی و بهره برداری بی رویه از منابع آن را به این روز انداخته است و اکنون باید تلاش کنیم وضع موجود را به مانند گذشته برگردانیم که البته این کار بسیار دشوار و زمانبر است.

مسئول اول منابع طبیعی کشور خاطر نشان ساخت: سازمان جنگل ها از دانش و تجربیات بالایی در زمینه بیابان زدایی برخوردار است و بر این اساس ریسک دیگر جایز نیست و اقدامات باید دارای راندمان بالا و اثربخشی باشد.

رییس سازمان جنگل ها، کار در حاشیه دریاچه ارومیه را سنگین و گسترده خواند و یادآور شد: دولت نگاه ویژه ای به این پروژه دارد و 500 میلیارد تومان علاوه بر مصوبات، اختصاص داده است تا در مناطق بحرانی کار انجام شود.

وی از استان های آذربایجان غربی، شرقی و خوزستان به عنوان استان های درگیر خواست کار را سرعت ببخشند زیرا این طرح برای نظام و منطقه بسیار مهم است.

وی فرهنگ سازی و بهرگیری از مشارکت واقعی مردم در پروژه را مهم تلقی کرد و افزود: مردم را در اقدامات اجرایی و تصمیم گیری ها دخالت دهیم تا علاوه بر رفع مشکلات معیشتی باور های لازم در آنان ایجاد شود.

بر اساس این گزارش در چهارمین جلسه کارگروه اجرایی کنترل گردو غبار در حوزه آبخیزدریاچه ارومیه و استان خوزستان که به منظور ارائه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه های سال 93 برگزار شد، آقایان نامدار مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، دکتر وهاب زاده مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی و دانایی معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان گزارش جامعی را از وضعیت پیشرفت فیزیکی و مالی درسال گذشته و سه ماهه نخست امسال ارائه کرده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...