رفتن به مطلب

10 غرفه برتر اکسپو 2015 میلان معرفی شدند.


ارسال های توصیه شده

این 10 غرفه از بین 143 غرفه انتخاب شده و بیش ترین تعداد بازدید کننده ها را داشته اند. مجموعه اکسپو خارج از شهر میلان با مساحتی بیش ار یک میلیون متر مکعب قرار گرفته و کانسپت طراحی غرفه ها " تقویت زمین، تامین انرژی زندگی " بود.

 

 

1- غرفه کشور انگلستان

معماری : Wolfgang Buttres ، Tristan Simmonds and BDP architectural studio

غرفه از 169.300 قطعه آلمینیوم با الگو گرفتن دنباله فیبوناچی ساخته سده است. دارای سیستم پخش صدا و نورپردازی است. بازدیدکنندگان از راهی ه سمت غرفه می روند که گل کاری شده و سیستم پخش صدای غرفه صدای زنبورها را پخش می کند و با بالارفتن تن صدا، لامپ های LED فعال می شوند.

 

expotop10-1.jpg

 

2- غرفه برزیل

معماری : Studio Arthur Casas and Atelier Marko Brajovic

مساحت : 4,133 متر مربع

این غرفه با شبکه های بزرگی از ترامپولین ها پوشیده شده و نشان دهنده انعطاف پذیری، سیالیت و عدم مرکز گرایی می باشد. در زیر این شبکه یک باغ از اناع گل ها و میوه های برزیل قرار گرفته، در این باغ صد ها لانه پرنده در بین گیاهان جاگذاری شده است.

 

expotop10-15.jpg

 

3- غرفه سوییس

معماری : Netwerch architectural firm

غرفه شامل 4 بخش بزرگ است که 4 محصول اصلی سوییس را در هر بخش قرار داده اند : قهوه، سیب، نمک، آب

دیوار های غرفه با هزاران مقوای کارتن خالی پر شده اند و زمین غرفه در واقع بیس یک آسانسور بزرگ است.

 

expotop10-30.jpg

 

4- غرفه چین

معماری : Tsinghua University's Academy of Art and Design and New York architects Studio Link-Arc

مساحت : 4,590 مترمربع

اسم این غرفه " سرزمین امید " است و کشاورزی بومی خود را که عامل تغذیه سالم می باشد، در این نمایشگاه نشان دادند. داخل غرفه لامپ های LED بسیار گرانی بر اساس تقویم شمسی و قمری چین گذاشته شده و در نورپردازی ها 5 رنگ خاک را نشان می دهند.

 

expotop10-43.jpg

 

5- غرفه آلمان

معماری : renowned German architectural firm Schmidhuber

فرم غرفه نشان دهنده ی طبیعت غنی آلمان است. در طراحی غرفه از سازه های منحنی، سایبان های عظیم سبز و درخت های خورشیدی بزرگ استفاده کردند. در درخت های خورشیدی سیستم ساده فتوولتاییک به کار رفته و با این کار انرژی لازم ذخیره می شود. بازدیدکنندگان قبل از رسیدن به غرفه با مسیری به سمت قسمت " منابع غذایی" راه پیدا می کنند، منظور از منابع غذایی آب، خاک، اقلیم و تنوع زیستی است.

 

expotop10-52.jpg

لینک به دیدگاه

6- غرفه جمهوری کره

در معماری این غرفه از سنت سفالگری کره استفاده شده و مجموعه مانند کوزه است. غرفه به گونه ای قرار گرفته تا این تصور را برای مردم ایجاد کنند که گویی بالای محیط پیرامون معلق است.

expotop10-63.jpg

 

7- غرفه استرالیا

در فضای خارج این غرفه، جنگلی ایجاد کرده اند که فضای ورودی را تعریف می کند و مردم را به سمت غرفه دعوت می کند و مردم با گذشتن از میان این راه از هوای تازه استفاده می کنند. به همین دلیل همواره هوای اطراف این غرفه 5 درجه خنک تر از هوای محیط خارجی است و اکسیژن لازم برای 1800 نفر از طریق این جنگل تامین می شود.

 

expotop10-58.jpg

 

8- غرفه Zero

معماری : Davide Rampello and Michele de Lucchi

داخل این مجموعه فضاهایی قرار داده اند که فرآیند تولید منابع غذایی، سیر تکاملی صنعت کشاورزی و فرهنگ تغذیه ملل مختلف را نشان می دهد. این غرفه از صنعت کشاورزی حمایت کرده چرا که اولین پیشه ای بوده که انسان از 12000 سال پیش به آن پرداخته و مواد غذایی خود را از این راه بدست آورده امروزه نیز 95 درصد از غذای مردم از این راه تامین می شود.

expotop10-77.jpg

 

 

 

expotop10-76.jpg

 

expotop10-79.jpg

 

9- غرفه امارات متحده عربی

معماری : Foster + Partners

صفحات نمای این غرفه تمثیلی از بیابان های عربستان است. دیوار ها 12 متر ارتفاع دارند و مانع از تابش مستقیم خورشید به فضاهای داخل می شوند و داخل مجموعه خنک می ماند. این صفخات مسیر بازدید را تعیین می کنند و در انتها مردم را به آتریم طلایی می رسانند.

expotop10-103.jpg

 

10- غرفه ایتالیا

معماری : Nemesi & Partners

مساخت : 14,000

فرم از سیمانی به خصوص که تمیز کننده ی هواست، ساخته شده و در مساحتی 9000 متر مربعی، 2000 تن از این سیمان استفاده کرده اند. در داخل غرفه فضا های خلاقانه ای ایجاد شده که نشان دهنده طبیعت و صنعت کشاورزی غنی ایتالیا است.

 

expotop10-112.jpg

 

 

 

 

expotop10-113.jpg

 

expotop10-115.jpg

 

expotop10-116.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...