رفتن به مطلب

تاثیر رب گوجه فرنگی بر روی پوست


ارسال های توصیه شده

محققان انگليسى دريافتند که افزودن رب گوجه فرنگى به رژيم غذايى روزانه، پوست را در برابر اشعه‌هاى مضر ماوراء بنفش محافظت مى‌کند.

پژوهشگران دانشگاه منچستر و نيوکاسل دريافتند که افزودن پنج قاشق غذاخورى رب گوجه فرنگى به رژيم غذايى روزانه داوطلب توانست با محافظت از پوست در برابر آثار اشعه ماوراء بنفش، مانع از آسيب پوستى شود.

اشعه ياد شده مى‌تواند موجب پيرى زودرس و حتى سرطان پوست شود.دانشمندان در اين تحقيق روزانه به داوطلب حدود گرم رب گوجه فرنگى استاندارد که حاوى مقادير زيادى گوجه فرنگى پخته شده است و همچنين به شرکت‌کننده ديگر فقط گرم روغن زيتون دادند.

پس از سه ماه، نمونه‌هاى پوست گروهى که گوجه فرنگى مصرف کرده بودند نشان داد که پوستشان درصد بيشتر در برابر آفتاب سوختگى مقاومت کرده است. اين ميزان، معادل مصرف بسيار پايين کرم‌هاى ضد آفتاب است.

همچنين در پوست اين افراد ميزان بسيار بيشترى پروکلاژن مولکول ساختاردهنده و نرم کننده پوست وجود داشت. بر اساس اين تحقيق، گوجه فرنگى زمانى که پخته مى‌شود آنتى اکسيدان ليکوپن با بالاترين غلظت در آن وجود دارد.

لسلى رودس، متخصص پوست دانشگاه منچستر مى‌گويد: وجود گوجه فرنگى در رژيم غذايى به طور چشمگيرى ميزان پروکلاژن را در پوست افزايش مى‌دهد که اين افزايش فرايند پير شدن پوست را کند مى‌نمايد.

با اين حال پژوهشگران هشدار مى‌دهند که بهتر است به گوجه فرنگى به عنوان يک افزودنى مفيد و نه يک جايگزين براى کرم ضد آفتاب نگريسته شود.

اين پژوهشگر مى‌گويد اين تحقيق در مقياس کوچک و کوتاه مدت انجام شده و اکنون پژوهشگران درصدد انجام تحقيقات جديدترى در مورد فوايد ليکوپن براى پوست هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...