رفتن به مطلب

دانستنیهایی در مورد مغز یک بيمار


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

مغز شما توانایی یادگیری ناخوشی و بیماری دارد اما شما می توانید این امکان را از بین ببرید.

3316195_786.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ مغز بسیار قدرتمند است و توانایی های بسیاری دارد و خرد جز جدایی ناپذیر وجود مارا هم شامل می شود.

 

جمجمه فضایی برای نگهداری مغز و هم چنین ذهن و افکار است.بخشی که قادر به یادآوری گذشته و برنامه ریزی برای آینده است . در واقع آنچه را که در گذشته رخ داده به یاد می آورد و می تواند برای آنچه در آینده رخ خواهد داد برنامه ریزی می کند.

 

به طور کلی مغز مسئول تفکر، تخیلات، خاطرات ، ذخیره اطلاعات و بسیاری از وظایف دیگرمربوط به احساسات است .

 

حافظه

گاهی اوقات خاطرات و مسایل دردناکی برای افراد اتفاق می افتد که مغز به دلیل قابلیت توانایی قادر به یادآوری آن خواهد بود که این مساله رنج آورو حتی گاهی بدن در شرایط پرتنشی قرار خواهد داشت که این مساله هم برای بدن قابل یادآوری است.

 

نورون ها که اجزای تشکیل دهنده ی مغز هستند قابلیت برقراری ارتباط با همدیگر را دارندو در صورتی که نورون A قصد تعامل با نورون B را داشته باشد، اقدامات لازم برای آن ایجاد می شود و به بیانی دیگر تمامی اقدامات مغز کنترل شده است و چنانچه این هماهنگی و کنترل ازبین برود کل بدن را تحت تاثیر قرار داده و مشکل ساز خواهد شد.

 

یکی از متخصصان مغز و اعصاب می گوید روزی با بیماری مواجه شدم که 12 سال داشت وی در حالیکه در کلاس درس مشغول درس جواب دادن بودناگهان دچار تشنج می شود ، اتفاقی که تا به حال برای او پیش نیامده بود .

 

این متخصص ارتباطی جالب بین تشنج و الگوی کلامی کشف کرد.این دانش آموز در حالیکه مشغول پاسخ دادن بوده است حرکات اضافه ای در لب ها ایجاد می شود که در واقع هماهنگی نورون ها بین اجزای بدن هماهنگ نبوده است.

 

اما خوشبختانه مغز این قابلیت را دارد که بتواند هماهنگی کامل بین اجزای را در خود القا کند . بر همین اساس هم یک متخصص مغز واعصاب تئوری به نام تلقین ارائه داد که بر مبنای آن فرد به خود تلقین می کند این هماهنگی مختل نشود .

 

در حال حاضر پژوهشگران از روش شوک دادن به مغز بهره می گیرند ، این روش برای مبارزه با بیماری نظیر پارکینسون، صرع و حتی افسردگی حاد قابل استفاده است.

 

انتهاي پيام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...