رفتن به مطلب

بازرسی سریعتر مسافران فرودگاه با ماموران رباتیک


ارسال های توصیه شده

در میان فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه هوایی پاریس در هفته گذشته، ربات‌هایی معرفی شدند که بزودی می‌توان از آن‌ها در سرعت بخشیدن به فرآیند بازرسی فرودگاهها بهره برد.

شرکت فرانسوی سیستم‌های برقی Thales، ربات‌های سفید و درخشان پلاستیکی را با قابلیت اسکن چهره و بررسی مدارک مسافران عرضه کرده که بزودی می‌توانند توسط واحد ایست بازرسی فرودگاه‌ها به کار گرفته شوند. همچنین از این ربات‌های چشم قرمز می‌توان به عنوان متصدیان اداره مهاجرت استفاده کرد، چرا که هیچ چیز به خوبی یک ربات نمی‌تواند به گردشگران خارجی خوشامد بگوید.

هر ربات عملکردی برابر با پنج مامور کنترل بلیت فرودگاه را دارد. این ربات‌ها، تصاویر اسکن شده مسافران را با سایر رایانه‌های امنیتی فرودگاه به اشتراک می‌گذارند و سپس چهره افراد روی کارت ورود به هواپیمایی که به نحوی رمزگذاری شده است، چاپ می‌شود. ماموران گیت فرودگاه، تصویر اسکن شده توسط ربات را با چهره فرد مطابقت می‌دهند تا مطمئن شوند فردی که وارد هواپیما می‌شود، همان فردی است که مدارکش توسط ربات تایید شده است.

تشخیص چهره حجم عظیم مسافران یک فرودگاه برای یک ماشین بیومتریک به نظر عجیب می‌رسد، اما این ربات‌ها - حداقل در بعضی از کشورها - عملکردی برتر از انسان‌ها خواهند داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...