رفتن به مطلب

رفع تصرف از 250 هزار هکتار اراضی در 5 سال/موضوع برخورد با زمین‌خواری نیازمند همکاری همه سازمان‌های متولی است


ارسال های توصیه شده

رئیس دستگاه قضایی کشور که هم زمان با آغاز هفته قوه قضائیه در رسانه ملی حضور پیدا کرد با اشاره به موضوع زمین‌خواری گفت:موضوع برخورد با زمین‌خواری نیازمند همکاری همه سازمان‌های متولی است و دستگاه قضایی در بحث مبارزه با زمین خواری هم مثل مبارزه با مفاسد اقتصادی نقطه آخر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در 5 سال گذشته قریب 250 هزار هکتار از اراضی و منابع طبیعی رفع تصرف شد و در سال گذشته 43 هزار هکتار در کشور و در تهران بیش از 2 هزار مورد پرونده رسیدگی شده است.

آملی لاریجانی گفت: منتها جای تاسف است که میزان تصرفات واقعا گسترده است و می طلبد همه دستگاه ها کمک کنند و از قبل مانع تخلف شوند.

وی افزود: اخیرا تصمیم گرفتیم شورای عالی حفظ حقوق بیت المال را در حد وزیر و روسای قوا فعال کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در بحث حریم شهرها و روستاها تصرفات زیادی صورت می گیرد و شهرداری ها دهداری ها بخشداری ها مجوز می دهند و وزارت جهاد هم نظرش اینه که درست نیست.

آملی لاریجانی گفت: منتها قانون مشکل دارد یک قانونی مربوط به شهرداری ها است که شهرداری ها در حریم هم می توانند اجازه ساخت و ساز دهند اما در سال 74 مقنن تصریح کرده در خارج شهرها ممنوع است تغییر کاربری مگر در موارد خاص.

وی افزود: بنابراین ما هم باید قانون را شفاف کنیم وهم عزم و جزم داشته باشیم. مواردی داریم که دستگاه های متولی مجوز ساخت و ساز می دهند بعد از دستگاه قضایی می خواهند پییگیری کند. اگر دستگاه ها با هم همکاری کنند مشکلات کمتر می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...