رفتن به مطلب

۲۰ دقیقه قبل خوردن استامینوفن چای بنوشید


ارسال های توصیه شده

یافته‌های محققان ایرانی نشان می‌دهد: مصرف چای ۲۰ دقیقه قبل از دریافت استامینوفن باعث افزایش اثربخشی این دارو می‌شود.

این بررسی توسط گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشكی بقیه‌الله(عج) با هدف اثر مصرف چای بر بهبود اثربخشی استامینوفن بر روی ۱۲۰ بیمار مبتلا به سردرد انجام شده است.

در این مطالعه، ۵۸ بیمار در گروه مورد، یك لیوان چای و ۶۲‌نفر در گروه شاهد یك لیوان آب گرم به جای چای دریافت كردند و ۲۰ دقیقه بعد از نوشیدن چای یك قرص استامینوفن به آنها داده شد؛ سپس میزان درد آنها اندازه‌گیری شد.

نتایج این مطالعه حاكی است: مصرف چای به عنوان یك نوشیدنی عمومی ۲۰ دقیقه قبل از دریافت استامینوفن در بهبود سردرد در افراد موثر است و این امر به سن و جنس بستگی ندارد.

بجز سردردهای ناشی از افت فشار مایع مغزی نخاعی، سردردهای ناشی از عفونت، میگرن یا سردردهای ناشی از تومورهای درون جمجمه‌ای، انواع دیگر سردرد براحتی و با استفاده از داروهای ضددرد متداول مانند استامینوفن قابل تسكین هستند. استامینوفن به عنوان یك داروی ضددرد و غیراستروئیدی كاربردهای بسیاری از جمله در تسكین سردرد و كاهش تب دارد، اما مصرف زیاد استامینوفن می‌تواند به مسمومیت كبدی و به دنبال آن مرگ منجر شود. به همین دلیل استفاده از داروهایی كه بتواند به جای استامینوفن در درمان سردرد كمك كند، از اهداف سیستم‌های درمانی است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...