رفتن به مطلب

فرمانده رباتها :سالمندها محاصره میشوند!


vanaknamak

ارسال های توصیه شده

احترام به سالمندها کلا تو خون همه ی انسانها هست .اصلا تو کت هیشکی نمیره که بخواد به یه سالمند زور بگه مگه اینکه خون نداشته باشه! دوستان سوال خوبی مطرح فرمودید ( سوال شما : مگه موجودی هست که خون نداشته باشه؟!) از قضای روزگار بله هست! این موجود که خون نداره اسمش رباته و جدیدا هم فرماندشون گفته که میخواد سالمندای عزیزمون و محاصره کنن! در ادامه براتون از عملیات محاصره ی سالمندا میگم (که در کنفرانس روبویونیورس مطرح شده) و اینکه اصلا امکان پذیر هست یا نه !در جهان ربات ها روزانه تکامل می یابند .روند پیشرفت این تکامل را میتوانیم در کنفرانس روبویونیورس ببینیم .افتتاحیه ی امسال این کنفرانس در نیویورک برگذار شد . کنفرانس در 3 روز اجرا شد و قرار است در سئول ,توکیو ,شانگهای و سن دییگو هم برگذار شود .

 

در کنفرانس امسال 3 موضوع زیر بیش از سایر موارد مورد بحث قرار گرفتند . در ادامه اشاره ای به این سه موضوع میکنم:

موضوع داغ اول درباره ی حذف نیروی انسانی و مشکلات اشتغال برای انسان بود که در ادامه کارشناسان موضوع آموزش کار با رباتها را به میان کشیدند زیرا از بزرگترین مشکلات یک کارخانه که به تازگی وارد سیستم اتوماسیون شده اند آموزش کار با رباتها به نیروی انسانی است .کارشناسان به این سوالها پاسخ دادند که زمان و هزینه ی مورد نیاز برای آموزش اپراتورها چقدر باشد بهتر است و آیا زمان و هزینه مهم است یا کیفیت آموزش؟

 

موضوع داغ دیگر در مورد اتومبیلهای هوشمند بود .یکی از سخنران ها هود لیپسون بود.او استادیار دانشگاه کرنل است.(دانشگاه کرنل از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا و جهان به حساب می‌آید که در سال ۱۸۶۵ در شهر ایتاکا، در ایالت نیویورک تاسیس شده است ).لیپسون معتقد بود که در چند سال آینده انسانها نیازی به آموزش رانندگی ندارند! رباتها این وظیفه ی خطیر را به خوبی انجام خواهند داد .دهه های آینده پر از شگفتی خواهد بود .ما شاهد رانندگانی خواهیم بود که خیلی بهتر از انسان علایم و خطرات جاده را شناسایی میکنند و از کنار آنها با خیال راحت عبور میکنند .

 

موضوع سوم در مورد سالمندان بود .جمعیت سالمندان با رشد زیادی در حال افزایش است .رباتها کمک خیلی خوبی هستند که در کنار انسان میتوانند زندگی سالمندان را بهتر کنند . رادنی بروکس بنیانگذار انجمن بازنگری رباتها است . او معتقد است که تا چند سال آینده سالمندان توسط رباتها محاصره خواهند شد!

کارشناسان معتقد بودند که تا چند سال آینده رباتها از کارخانه جات بیرون می آیند تا بتوانند درهمه ی جاها فعالیت کنند! هدف نهایی اینکار آسان ,ایمن و جذاب کردن کارهاست!

منبع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...