رفتن به مطلب

تجمع "دلواپسان" در اعتراض به حضور زنان در ورزشگاه‌ها


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

به نوشته رسانه‌های ایران، تعدادی از مخالفان حضور تماشاگران زن در مسابقات ورزشی، در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. وزیر کشور ایران پیش‌تر گفته بود که با هرگونه تظاهرات بدون مجوز برخورد خواهد شد.

d0hl6g3cy2t9hnq27evq.jpg

عدادی از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها روز چهارشنبه ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) مقابل وزارت ورزش و جوانان در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان همچنین مقابل درب ورودی این وزارتخانه نماز خواندند.

به گزارش وب‌سایت‌های خبری، تجمع‌کنندگان در شعارهای خود خواستار عزل شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور بانوان و خانواده شدند. برخی رسانه‌های هوادار دولت، از تجمع کنندگان به عنوان "دلواپسان" نام برده‌اند.

پیش از برگزاری این تجمع، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، در مورد تجمع مخالفان ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفته بود که این تجمع غیر قانونی است و نیروی انتظامی با هر کسی که این تجمع را برگزار کند، برخورد خواهد کرد.

در ۲۲ خرداد ماه نیز تجمعی اعتراضی نسبت به حضور زنان تماشاگر در مسابقات ورزشی مردان برگزار شده بود. در چند روز گذشته نیز بیانیه‌ای با عنوان "انصار حزب‌الله و اساتید و طلاب حوزه علمیه ایروانی" منتشر شد که در آن زنان علاقمند به حضور در مسابقه والیبال میان تیم‌های ملی ایران و ایالات متحده آمریکا تهدید شده بودند.

در بخشی از این بیانه آمده است: «منتظر حضور خونین امت حزب‌الله در ۲۹ خرداد ۹۴ مصادف با دوم رمضان در ورزشگاه آزادی جهت مقابله و رویارویی با حضور زنان و نهی از منکر مسئولین وزارت ارشاد هستیم.»

egit1nfvjr2u7wtj9sor.jpg

پلاکارد تبلیغاتی برای برگزاری تجمع "انزجارآمیز" علیه حضور زنان در ورزشگاه‌ها

عدم امکان حضور زنان در مسابقه میان ایران و آمریکا

به نظر می‌رسد حضور زنان در مسابقات جهانی والیبال که روز‌های ۲۹ و ۳۱ خرداد در تهران برگزار خواهد شد، امکان پذیر نیست، گرچه شهیندخت مولاوردی از رفع موانع حضور زنان در ورزشگاه‌ها خبر داده بود.

رباب شهریان، معاون امور ورزش زنان در وزارت ورزش و جوانان روز چهارشنبه ۲۷ خرداد به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت که در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها این وزارتخانه تصمیم گیرنده اصلی نیست.

به گفته او این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد و وزارت ورزش هنوز به نتیجه‌ مثبتی دست پیدا نکرده است. شهریان اضافه می‌کند که نمی‌توان با اطمینان گفت که حضور زنان در ورزشگاه‌ها در آینده قابل پیش‌بینی است یا خیر.

فدراسیون والیبال نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که خرید بلیت برای زنان امکان پذیر نیست. فدراسیون جهانی والیبال پیشتر از مسئولان ورزشی ایران خواسته بود شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنند.

عدم امکان حضور زنان در مسابقات ورزشی‌موجب شده است که این کشور نتواند میزبانی برخی رقابت‌های بین‌المللی را عهده‌دار شود. مسئولان فدراسیون والیبال ایران نگران‌اند که ادامه محدودیت‌ها، این فدراسیون را با محدودیت‌هایی در سطح جهانی روبرو کند.

DW.DE

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...