رفتن به مطلب

تاثير آدامس در بهبودي سزارين


ارسال های توصیه شده

تحقيقات تازه دانشمندان نشان مي‌دهد جويدن آدامس بدون قند ممکن است راهي براي بهبودي سريع‌تر مادراني باشد که با عمل سزارين فرزند خود را به دنيا آورده‌اند.

به گزارش هلث‌دي در يک مطالعه روي زناني که تحت سزارين قرار گرفته بودند، محققان مصري دريافتند دادن آدامس‌هاي بدون قند بعد از سزارين سبب شروع حرکات روده‌اي شده و به بازگشت عملکرد روده طبيعي کمک کرده و طول مدت بستري در بيمارستان را کاهش مي‌دهد. بعد از انجام هر عمل جراحي عملکرد روده‌ها براي مدتي بعد دچار اختلال مي‌شود عمل سزارين نيز جز اعمال جراحي است که بعد از آن تجمع گاز و يبوست فرد را آزار مي‌دهد مصرف آدامس به دليل تحريک سيستم اعصاب و آزاد شدن هورمون‌هاي گوارشي سبب تحريک فعاليت‌هاي روده‌اي مي‌شود.به گفته محققان دانشگاه آين‌شافر مصر اين روش هم بسيار آسان و ارزان است. دانشمندان با بررسي اين زنان دريافتند جويدن آدامس 15 دقيقه هر دو ساعت باعث بازگشت سريع‌تر حرکات روده به وضعيت اوليه و مرخص شدن سريع‌تر از بيمارستان به صورت 21 ساعت بعد از زايمان مي‌شود. درحالي که زناني که از جويدن آدامس امتناع کرده بودند 30 ساعت بعد مرخص شدند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...