رفتن به مطلب

دليل خشکي لب‌ها


ارسال های توصیه شده

خشکي لب‌ها هم دلايل دروني مي‌تواند داشته باشد، هم دلايل بيروني....

• دلايل دروني: دلايل دروني خشکي لب‌ها بيماري‌هاي داخلي و تغذيه‌اي متعدد هستند که شايع‌ترين آنها فقر تغذيه است. فقر تغذيه يا سوءتغذيه در رژيم‌هاي سخت و طولاني به دليل وجود بيماري‌هاي گوارشي، کبدي، کليوي و قلبي مي‌تواند باشد و يا ناشي از رژيم غذايي براي لاغر شدن بدون تجويز متخصص تغذيه است.

• دلايل بيروني: خشکي لب‌ها هم شامل بيماري‌هاي پوستي و دقيق رعايت نکردن بهداشت لب‌ها است. شايع‌ترين بيماري‌هاي پوستي که باعث خشکي لب‌ها مي‌شوند بيماري‌هاي درماتيت سبورئيک، پسوريازيس، اگزما، وايکتيوز است اما عامل مهم خشکي لب‌ها که به افراد بستگي دارد مواظبت نکردن از لب‌ها است. عادات خيس کردن لب‌ها با زبان، فشار روي لب‌ها با دندان‌ها، استفاده از رژلب غيراستاندارد و بالاخره خيس شدن لب‌ها با مواد غذايي و ميوه‌ها مي‌تواند باعث خشکي لب‌ها شود. مواد غذايي آبکي مانند آش، آبگوشت و... ميوه‌هاي آبدار مانند مرکبات که PH اسيدي دارند و بعضا به صورت چهارقاچ گاز زده مي‌شود و تماس لب‌ها با آب اين‌گونه خوراکي‌ها و عدم شستشو با آب سالم بلافاصله بعد از خوردن موادغذايي مي‌تواند باعث حساسيت لب‌ها شده که اوايل به صورت قرمزي، خارش مختصر و سپس پوسته پوسته شدن در مي‌آيد.

از عوامل فيزيکي، تماس طولاني‌مدت با نور آفتاب و زندگي مستمر در آب و هواي خشک از علل ديگر خشکي لب‌هاست که مي‌توان با استفاده از کِرِم‌هاي مرطوب‌کننده لب‌ها که حاوي مواد ضدآفتاب با SPF 15 يا بالاترهستند از ايجاد آن جلوگيري کرد. در مواردي که علت خشکي لب‌ها بيماري‌هاي پوستي يا بيماري‌هاي داخلي باشد، ضمن درمان بيماري اصلي توسط پزشک متخصص مربوطه، استفاده از کِرِم‌هاي مرطوب‌کننده حاوي ضدآفتاب مخصوص لب‌ها هم بايد درمان اصلي تجويز شده توسط پزشک مورد توجه قرار گيرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...