رفتن به مطلب

شير دادن براي مادر مفيد است


ارسال های توصیه شده

يک پژوهش جديد توسط محققان آمريکايي نشان داد، زناني که به فرزندان خود شير مي دهند، احتمال حملات قلبي، بيماريهاي قلبي يا سکته را در خود کاهش مي دهند.

به گزارش بي بي سي، اين تحقيق نشان داد زناني که به مدت يک سال به کودکان خود شير مي دهند، در مقايسه با ديگران که در معرض گسترش بسياري از بيماريها قرار دارند، احتمال ابتلا به انواع بيماريها را تا ميزان 10 درصد کاهش مي دهند.

بر اساس اين گزارش حتي شير دادن به مدت يک ماه ممکن است خطر ابتلا به ديابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا را کاهش دهد.

همچنين شير مادر خطر عفونت گوش و مرگ ناگهاني، آرتريت روماتوييد، هوچکين (يک نوع بيماري بدخيم غدد لنفاوي)، پوکي استخوان و شانس چاقي در آينده را در کودک کاهش مي دهد و کودک را در برابر مننژيت باکتريال، عفونت تنفسي، ضايعات و نقص بينايي حفظ مي کند.

زنان مبتلا به «پسوريازيس» در خطر ابتلا به ديابت قرار دارند

يک تحقيق جديد از سوي محققان دانشگاه هاروارد نشان داد، زنان مبتلا به «داءالصدف» (پسوريازيس) خطر ابتلا به ديابت و فشار خون بالا را در خود افزايش مي دهند.

به گزارش بي بي سي، محققان دانشگاه هاروارد بر اين باورند که تورم همراه با شرايط مزمن پوست به ديابت و فعاليت بيش فعال سيستم ايمني بدن منجر مي شود.

«پسوريازيس» يک بيماري مزمن پوستي است و در اين بيماري ناحيه اي از پوست، ملتهب شده و برجسته مي شود، که با قرمزي پوست و خارش همراه است و روي آن نيز پوسته هاي نقره اي رنگ ديده مي شود. پوست سر، آرنجها و پشت بدن بيشتر در معرض اين بيماري قرار دارد.

اين بيماري واگير ندارد و از شخصي به شخص ديگر منتقل نمي شود، ولي در افرادي که يکي از اعضاي خانواده آنها به اين بيماري مبتلاست، بيشتر بروز مي کند. شيوع اين بيماري بين يک تا 2 درصد کل جمعيت است.

مصرف زياد گوشت قرمز احتمال ابتلا به سرطان کليه را افزايش مي دهد

تحقيقات جديد نشان مي دهد، مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به شايع ترين سرطان کليه را افزايش مي دهد. در حالي که خوردن انواع سبزيها مي تواند تأثيري پيش گيرنده در مقابل اين سرطان داشته باشد.

تحقيقات انجام شده توسط مجله انجمن رژيم غذايي آمريکا همچنين نشان مي دهد، افزون بر گوشت قرمز افرادي که نان سفيد و سيب زميني سفيد بيشتري مصرف مي کنند، بيشتر در خطر ابتلا به اين بيماري هستند تا افرادي که کمتر از اين مواد غذايي استفاده مي کنند. اين رابطه بويژه در ميان زنان قويتر بوده است.

افزايش اين احتمال به علت ميزان مواد گلوکز و مواد قندي اين گونه غذاهاست.

بر اساس اين تحقيق، عوامل مهم ديگري که در ابتلا به سرطان کليه نقش دارند، چاقي و استعمال سيگار هستند.

همچنين مصرف سبزيهايي مانند اسفناج يا ساير سبزيهاي سبز رنگ در کنار گوجه فرنگي خطر ابتلا به اين سرطان بويژه در مردان را کاهش مي هند.

استفاده از تخم مرغ در صبحانه به کاهش وزن کمک مي کند

استفاده از تخم مرغ در صبحانه، گرسنگي و نياز فرد به کالري را تا 24 ساعت کاهش مي دهد.

پژوهشگران آمريکايي دريافتند، مرداني که در صبحانه خود از تخم مرغ استفاده مي کنند در ساعتهاي پس از مصرف صبحانه نياز چنداني به تأمين کالري در بدن خود احساس نمي کنند.

در اين باره «ماريا لوز فرناندز» از دانشگاه کنتيکت، به پژوهش در خصوص تفاوت رژيم غذايي همراه با تخم مرغ و رژيم غذايي همراه با نان يا کربوهيدرات در گرسنگي افراد و احساس نياز آنان به کالري در طول روز پرداخت.

اگر چه هر دو نوع مواد غذايي از کالري بالايي برخوردارند، اما مرداني که در صبحانه خود از تخم مرغ استفاده مي کردند، در قياس با رژيم غذايي نوع دوم به مدت 24 ساعت تمايل کمتري در مصرف کالري داشتند.

مردان شرکت کننده در اين طرح تحقيقاتي اظهار داشتند، حتي سه ساعت پس از مصرف تخم مرغ کمتر احساس گرسنگي کرده و بيشتر مواقع احساس سيري داشته اند.در اين تحقيق اين گونه نتيجه گيري شده بود که خوردن تخم مرغ در وعده غذايي صبحانه به عنوان بخشي از برنامه کاهنده کالري به کاهش وزن افراد و با انرژي شدن آنان در طول روز در قياس با رژيمهاي غذايي حاوي کربوهيدرات منجر مي شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...