رفتن به مطلب

5 نکته در عکاسی از دکوراسیون داخلی


ارسال های توصیه شده

عکسای از دکوراسیون داخلی

 

عکاسی مانند دیگر رشته های هنری دارای قوانین خاصی نیست و عکاسی دکوراسیون داخلی هم از آن مستثنی نخواهد بود. همیشه فرض می شود که باید دارای دروبین های حرفه و لوازم کامل عکاسی را داشته باشیم تا عکس های فوق العاده بگیریم،امروز در دیافراگم حالت ها و تیپ های از عکاسی دکوراسیون را باهم بررسی می کنیم که فقط نیاز به دوربین ، سه پایه و نرم افزار ویرایش عکس مانند فتوشاپ است. پس همراه آرل باشید...

1- استفاده از نور طبیعی

 

چشم انسان یک نعمت فوق العاده است و قادر به تشخیص درجه حرارت و گرمای نور زرد لامپ رشته ای و سبز کسل کننده لامپهای فلورسنت است در حالی که دوربین در برابر چشم انسان کاملا احمقانه عمل می کند. به همین دلیل در زمان عکاسی از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از نور طبیعی استفاده کنید و این قانون طلایی در عکاسی داخلی می باشد. وقتی شما دست به کار شدید تا از معماری داخلی عکاسی کنید مطمئن شوید تمام چراغ ها خاموش باشد با تاکید می کنیم همه چراغ ها خاموش باشد و اگر نور کافی از پنجره وارد محیط نمی شود شما با سه پایه از لرزش حرکت و تنظیمات شاتر با نور دهی به مدت طولانی ، می توانید از نور طبیعی استفاده کنید و خدای نکرده از فلش در عکاسی خود بکار نبرید.

شما بعد از استفاده از نور طبیعی در عکاسی داخلی نتایج بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد و رنگ ها تازه و تمیز ، سایه ها در جهات طبیعی تر ( نه بالا ، نه پایین ) و تنظیم تعادل رنگ سفید به شدت کاهش یافته است. توجه داشته باشید زمانی که نور روز به اندازه کافی می باشد به عکاسی از دکوراسیون داخلی بروید و سعی کنید از فضاها در زمانی که نور مناسب به داخل می آید عکاسی نمایید و بر خلاف عکاسی از فضای آزاد که در هوای ابری بهتر است ، عکاسی از معماری داخلی را در روز آفتابی انجام دهید.

2- عکاسی با فرمت خام RAW

 

اکثر دوربین های امروزه قابلیت ذخیره تصاویر با فرمت RAW را دارا هستند. فرمت JPEG که برای فشرده سازی فایل بسیاری از اطلاعات عکس را به منظور صرفه جویی در فضا از دست می دهد ولی در فایل ها RAW اساسا داده های عکاسی دست نخورده باقی می مانند. می توان فایل خام RAW مانند فیلم در عکاسی قدیم در نظر گرفت که اطلاعات نور بر روی آن ذخیره شده و هنوز به تصویر یا پیکسل تبدیل نشده اند. استفاده از فرمت RAW امکان کنترل بیشتر بر نور تصویر نهایی ، بازیابی مناطق کم نور ، تنطیم تعادل رنگ سفید دقیق تر ، و تعیین اندازه نهایی عکس را به شما می دهد و نرم افزار فتوشاپ یکی از ویرایشگرهای قوی برای این نوع فایل ها می باشد.

3- عکاسی بصورت مستقیم

 

تجربه در عکاسی معماری داخلی به من آموخته زمانی که در زاویه خود شک دارم بهترین حالت عکاسی بصورت مستقیم است. معماری اتاق را به عنوان راهنما قرار دهید و دروبین را در نقطه ای قرار دهید که با یکی از دیوارها مطابقت داشته باشد. اگر دوربین شما دارای راهنمایی ترکیبی منظره است ( در اکثر دوربین ها ، حتی دوربین های موبایل وجود دارد) بهترین زمان استفاده از آن در عکاسی از معماری داخلی است. در شبکه راهنمایی ترکیبی خطوط افقی و عمودی در وسط تراز قرار دهید. در زیر چند نمونه از قرار گرفتن خطوط افقی و عمودی را مشاهده می کنید.

 

iqmlubq0k655uyui8tj.jpg

 

ffvrrtkrl2s74u8698l.jpg

تکنیک عکاسی بصورت مسقیم به جای استفاده از زاویه های مختلف و چشمگیر به شما اجازه می دهد دیوار مانند یک پرده نقاشی باشد و ترکیب وسایل مانند سکته قلم عمل کند و در نتیجه عکسی هماهنگ تر خواهیم داشت. همچنین این تکنیک اجازه ی بیشتر برای برش در آینده به شما می دهد. بطور خلاصه بهتر است از عکاسی مستقیم به سمت سطح صاف استفاده کنید و همان طور که می دانید قانونی وجود ندارد و زمانی که به زاویه خود شک دارید به سمت سادگی بروید. در تصویر زیر حالت های مختلف از زاویه عکاسی را مشاهده می کنید.

 

kau3er4algg1y9qets5.jpg

 

 

4- تزنین اتاق

شاید یکی از موانع بزرگ در عکاسی از دکوراسیون داخلی کمبود فضا باشد به خصوص در آپارتمان های کوچک یا اتاق های کوچک ،حمام و آشپزخانه که به دیوار تکیه می دهید تا تمام فضا در عکس قرار بگیرد و عکسی بی نقض تهیه کنید. اولین ایده ای که به ذهن می رسد رفتن به بیرون و خرید یک لنز واید می باشد در حالی که شما می خواهید تغییر لنز دهید من تغییر فضا را به شما پیشنهاد می کنم. شما ممکن است عکس کامل نیمک را در عکس خود نداشته باشید چرا که در پشت قفسه کتابخانه است می توانیم آن را جابجا کنیم یا پلان خانه به شما اجازه نمی دهد شات بهتری از اتاق دیگر توسط در بگیرید.

 

jk24qvevcpwnv7l06bn4.jpg

 

شما می توانید از اجسام و وسایلی که ترکیب شما بهم می زدند خلاص شوید و به دور بریزید و این یکی از اسرار کثیف کوچک عکاسیست.

 

sg509qh1lrc8e4w5b2w.jpg

5- آشنایی با دیافراگم دوربین

 

اگر شما در حال عکسبرداری کلوزآپ و یا عکس های شرح دار در فضای خود هستید، مهم است که بدانید چگونه و زمانی که از دیافراگم دوربین بهره ببرید. دیافراگم اساسا ابزاری برای کنترل مجاز نور و مسئول تعیین عمق در هنر عکاسی است. به عنوان مثال شما در حال عکس بردای از یک گلدان هستید و می خواهید پس زمینه آن تار شود این ابزار برای انچه شما میخواهید موثر است. عدد کوچکتر برای دیافراگم ( یا گسترده کرده سوراخ دیافراگم) عمق تصویر کمتر خواهد شدو با بزرگتر کردن عدد دیافراگم ( تنگ کردن سوراخ دیافراگم) اشیا بیشتر مشخص شده و همه چیز واضح خواهد بود. پس برای داشتن یک پس زمینه تار نیاز به دیافراگم گسترده تر یا مرکز کانونی کوچکتری نیاز داریم و برای عکس برداری از کل فضا باید مطمئن شوید f- stop کرده ایم تا تمام جزئیات در عکس بطور شفاف دیده شود.

 

3v4bm8sb0j28r2h7ikfg.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...