رفتن به مطلب

گزارش تصویری از مسابقه رباتیک دارپا2015


vanaknamak

ارسال های توصیه شده

ربات در مسابقه رباتیک دارپا 2015 شرکت کرده اند که بیشتر آنها جز رباتهای واکر(قدم زن) بودند.در فیلم زیر رباتهای انسانمایی وارد مسابقه میشوند که 1جفت پای اضافه دارند! مسابقات روباتیک 2015 دارپا میزبان 25 تیم حاضر در این رقابت‌ها بود. این مسابقات هر ساله برگزار می‌شود و تیم برنده جایزه‌ی 2 میلیون دلاری را به جیب می‌زند. در ادامه به معرفی چند تیم شرکت کننده در این مسابقه میپردازیم و در انتها قهرمان این مسابقه را معرفی میکنیم و میبینیم.

ربات aero drc ساخته شده توسط تیم ژاپنی برای تعادل بیشتر 4 پا داشت و با جست و خیز وارد مسابقه شد :

 

Grit’s robot تیم دیگری بود که با رباتی چهارپا و همراه دو بازو خودنمایی کرد.نکته ی قابل توجه در مورد این تیم این بود که ربات آنها با قطعات کم هزینه طراحی شده بود.اعضای این تیم از آمریکا بودند:

 

تیم NimbRo از آلمان رباتی 4پا ارایه داده بودند که هرکدام از پاهای این ربات بر روی یک چرخ سوار بود!اسوین بنک از اعضای این تیم علت استفاده از چرخ را اینگونه توضیح میدهد: بنظرم استفاده از چرخ اولین اشتباه ما نبود! :

 

معرفی قهرمان دارپا 2015

قهرمان دارپا 2015 تیم KAIST از کره‌ی جنوبی بود. تیم کره‌ای از مرکز تحقیقات روبات‌های انسان نما در انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره‌ و کمپانی Rainbow است. نام روبات این تیم HUBO است.این ربات قادر است تا روی دو پای خود بایستد و میتواند با قرارگرفتن روی زانوها، با استفاده از چرخ‌هایی حرکت کند .HUBO در مقایسه با اغلب روبات‌های شرکت کننده در این رقابت، با سرعت بیشتری حرکت کرد.

در فیلم زیر با HUBO بیشتر آشنا میشویم :

مشاهده فیلم از این لینک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...