رفتن به مطلب

اسیدفولیک مورد نیازمان را تامین کنیم


ارسال های توصیه شده

بدن ما انسان ها نیاز مبرمی به اسید فولیک (نوعی ویتامین) دارد. به گزارش «MSN» اسیدفولیک که به فولات یا فولیسین نیز معروف است، فواید متعددی به بدن کودکان و بزرگسالان می رساند. زنان باردار با مصرف مکمل های این ویتامین، خطر به دنیا آمدن نوزاد با نقص ستون مهره ها و مغز و جمجمه را کاهش می دهند.

مقدار مصرف اسیدفولیک:

بزرگسالان به روزی ۴/۰ میلی گرم اسیدفولیک نیاز دارند. نیاز بدن به طور روزانه باید از این ویتامین تامین شود؛ زیرا بدن قادر به ذخیره آن برای روز بعد نمی باشد. در صورت مصرف دخانیات یا قرص ضدبارداری به مقدار بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. ۲ تا ۳ ماه قبل از باردار شدن مصرف روزی ۴/۰ میلی گرم مکمل اسیدفولیک توصیه می شود. بیشتر زنان باردار از طریق رژیم غذایی قادرند تنها ۲/۰ میلی گرم اسیدفولیک تامین کنند و مصرف مکمل به جنین کمک خواهد کرد تا سالم رشد کند. اگر از بیماری دیابت، صرع و... رنج می برید، توصیه می شود در دوران بارداری ۵ میلی گرم اسیدفولیک مصرف کنید.

منابع اسیدفولیک:

مواد غذایی و غنی این ماده عبارت است از: نخود، عدس، سبزی با برگ سبز مانند اسفناج و کاهو. منابع دیگر نیز مانند جگر، کلم بروکلی، تمشک و نان سبوس دار است. توجه داشته باشید پخت طولانی مدت مواد غذایی میزان اسیدفولیک را کاهش می دهد.

مکمل ها:

افرادی که میزان کافی اسیدفولیک به بدنشان نمی رسد،با نظر پزشک مولتی ویتامین حاوی این ویتامین مصرف کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...