رفتن به مطلب

مواد لازم براي سلامت موهایمان


ارسال های توصیه شده

براي حفظ سلامت موها، فقط موادي که به صورت موضعي مي توان استفاده کرد مهم نيست، بلکه نوع رژيم غذايي شما نيز در اين زمينه نقش موثري بازي مي کند. پس تنها به شامپو و ساير مواد آرايشي و بهداشتي توجه نکنيد، بلکه حفظ پاکيزگي مو و تغذيه مناسب آن نيز لازم است.

موي هر فرد ماهيانه 3 تا 3/5سانتيمتر رشد مي کند و اساس موي جديد، پوست و يا رشد ناخن ها منوط به تغذيه شما است. اگر تغذيه شما سالم باشد، سلول هاي سالم و قوي تري در سراسر بدن توليد خواهد شد.

رژيم غذايي سرشار از پروتئين و آهن مي تواند کيفيت مو را به طور بارزي تحت تاثير قرار دهد.

مکمل هايي نيز با تبليغ پُرپشت کردن مو وارد بازار شده، ولي نتيجه عکس دارد. اگرچه ممکن است بعضي از اين مکمل ها واقعا نتيجه بخش باشد، اما چه بهتر که با کمک تغذيه صحيح به هدف خود برسيم.

در موارد نادري ملاحظه شده که مصرف بيش از اندازه مکمل ويتامين a منجر به ريزش مو شده است.

و اما مواد لازم براي سلامت مو

1- ماهي سالمون: اين غذاي دريايي سرشار از اسيد چرب امگا 3 ، پروتئين ، ويتامين b12 و آهن است. اسيد چرب امگا 3 براي سلامت پوست سر مفيد و ضروري است و کمبود آن موجب خشکي پوست سر و ريزش مو مي شود.

2- سبزيجات سبز تيره: اسفناج ، بروکلي و برگ چغندر سرشار از ويتامين a و c هستند که بدن به منظور ساختن چربي پوست به آنها نياز دارد و سلامت مو را تضمين مي کنند. به علاوه سبزيجات سبز تيره سرشار از آهن و کلسيم هستند.

3- لوبيا، عدس ، نخود : آنها نه تنها سرشار از پروتئين هستند، بلکه آهن، روي و بيوتين نيز در آنها يافت مي شود که تمامي اين مواد براي سلامت مو مفيدند.

4- آجيل يا مغزهاي گياهي: اين دسته از مواد غذايي براي پُرپشت شدن و درخشندگي مو لازم هستند. اين مواد سرشار از سلنيوم هستند که براي سلامت پوست سر مفيد است.

مغز گردو حاوي اسيد آلفا لينولنيک (نوعي اسيد چرب امگا 3) است که حالت مو را بهبود مي بخشد.

آجيل همچنين سرشار از روي است. گفته مي شود که کمبود روي در رژيم غذايي منجر به ريزش مو مي شود.

5- گوشت مرغ و بوقلمون: اين مواد سرشار از پروتئين هستند که به طبع سلامت مو را تضمين مي کند. کمبود پروتئين موجب شکنندگي و کم پشتي مو مي شود و کمبود شديد آن نتيجه اي جز ريزش مو و تغيير رنگ آن ندارد. اين مواد همچنين حاوي آهن مي باشند.

6- تخم مرغ: سرشار از پروتئين است. همچنين بيوتين و ويتامين b12 نيز به مقدار فراوان در آن يافت مي شود.

7- غلات سبوس دار:اين مواد سرشار از آهن، روي و ويتامين هاي گروه b مي باشند. همچنين انرژي را ارتقا مي بخشند، بنابراين خوراک خوبي به خصوص در بعد از ظهرند.

8- لبنيات کم چرب: اين دسته از مواد به خصوص ماست و شير کم چرب سرشار از کلسيم هستند که ماده معدني حياتي براي رشد مو مي باشد.

9- هويج: هويج بهترين منبع ويتامين a مي باشد که براي سلامت پوست سر و قدرت بينايي مفيد است.

با تمام اين تعاريف مي توان گفت که مخلوطي از مواد غذايي ذکر شده در رژيم غذايي روزانه بايد گنجانده شود تا سلامت و زيبايي موها حفظ شود.

سلامت نيوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...