رفتن به مطلب

کشمش و این همه خاصیت ؟


ارسال های توصیه شده

 

کشمش و این همه خاصیت ؟

Raisins.jpg

این روز‌ها بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از قند و شکر در کنار دمنوش‌هایی مانند چای یا سایر نوشیدنی‌های دارای کافئین از دیگر محصولاتی استفاده کنند که هم طعم شیرینی دارند و هم برای بدن مفید هستند. خوراکی‌هایی که نه تنها ضرری برای سلامت بدن ندارند، بلکه اگر آن‌ها را به میزان مناسب مصرف کنید زمینه بروز نگرانی شما را با حرکت عقربه‌های ترازوی سنجش وزن فراهم نمی‌آورند. کشمش یکی از این موارد است که امروزه جانشینی برای مربع‌های سفید رنگ در قندان‌های خانواده‌های ایرانی است

اگر تاکنون به این فکر نیفتاده‌اید که با استفاده از آن هم شیرینی مورد نیاز در هنگام مصرف برخی نوشیدنی‌ها را تامین کنید و هم کمکی به سلامتتان کرده باشید، توصیه می‌کنم با ما همراه باشید و سخنان مستانه تابش، کار‌شناس تغذیه و رژیم درمانی را پس بگیرید سپس تصمیم بگیرید.

 

 

بفرمایید آهن میل کنید

همان طور که می‌دانید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،‌‌ همان انگور خشک شده است که فقط حدود ۱۵درصد رطوبت دارد و می‌تواند بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. به عنوان مثال حاوی مقادیر زیادی آهن است تا به آنجا که گفته می‌شود اگر زمانی که قصد پختن گوشت را دارید چند عدد کشمش به آن اضافه کنید این کار هم از میزان چربی موجود در غذای شما می‌کاهد و هم میزان آهن موجود در آن همچنین فیبر را کاهش خواهد داد

اگر دارید فکر می‌کنید که مصرف چه میزان از این ماده غذایی یا‌‌ همان انگور خشک شده می‌تواند آهن مورد نیاز بدنتان را تامین کند؟ باید بگویم که شما با مصرف روزانه ۶۰۰ گرم کشمش، ۹۰ درصد آهنی را که بدنتان به آن نیاز دارد تامین خواهید کرد. ۱۰ درصد باقی مانده هم به طور حتم چندان سخت نیست و فقط کافی است سری به فهرست مواد غذایی حاوی این عنصر بزنید و برای آن هم برنامه ریزی کنید تا هیچگاه در این زمینه به مشکل برنخورید.

 

 

برای آنهایی که نمی‌خواهند پیر شوند

هیچ فردی دوست ندارد رد گذر زمان روی چهره و کارکردهای سایر اندام‌هایش آنچنان باقی بماند که خیلی زود فرسوده شود، به عبارتی بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم به نحوی زندگی کنیم که تا حد امکان تظاهرات بالینی ناشی از گذشت سن و رسیدن به دوره می‌انسالی را به تاخیر بیندازیم.

شما هم اگر جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می‌کنم از خوردن این دانه‌های شفابخش غافل نشوید، زیرا آنتی اکسیدان موجود در آن‌ها می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند و از بروز علایم پیری، همچنین ابتلا به امراضی که ارتباطی مستقیم و غیر مستقیم با بالا رفتن سن دارند، بکاهد.

 

 

به جنگ تنش‌های روزمره بروید

گسترش خدمات و تعدد موضوعاتی که به طور مستقیم به مسایل روزمره افراد ارتباط دارند، اگر چه نتوانسته زمینه رفاه بیشتر را برای آن‌ها فراهم آورد، اما به همین میزان باعث بروز مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، امراض روانی و افسردگی شده است. مواردی که اگر چه پزشکان برای رفع آن‌ها به سراغ تجویز فهرست بلند و بالای دارو‌ها می‌روند اما می‌توان با کمک تغذیه سالم نیز از چنین فشارهایی کاست. تعجب نکنید، همه این‌ها را گفتم تا بگویم که مصرف کشمش برای افرادی که دچار افسردگی شده‌اند یا دایم احساس تنش و اضطراب دارند، همچنین مبتلایان به امراض عصبی بسیار مفید خواهد بود.

 

 

دوست دندان‌ها

امان از موش شیرینی که به سراغ دندان‌های من و شما می‌آید و در یک چشم برهم زدن در آن‌ها لانه می‌کند، سرانجام صاحب خانه می‌شود و باید عطای داشتن دندانی که البته دیگر سالم هم نیست به لقایش ببخشیم و آن را دور بیندازیم.

برای همین است که همیشه گفته می‌شود تا حد امکان از خوردن مواد قندی خودداری کنید یا بعد از مصرف آن‌ها دندا‌‌نهایتان را مسواک بزنید. این در حالی است که اگر کشمش را جایگزین قند کنید از چنین مشکلاتی دور خواهید ماند، زیرا این دانه‌های انگور خشک شده اگرچه شیرین و چسبناک هستند، اما اثر سوئی بر دندان‌های شما نخواهند داشت، حتی می‌توان این‌گونه بیان کرد که توانایی جلوگیری از فساد دندان‌های شما را نیز دارند، ضمن اینکه گفته می‌شود کشمش برای سلامت لثه‌ها هم بسیار مفید است.

 

 

ورود ممنوعی برای سرطان

با پیشرفت دانش بشری، این روز‌ها همه ما شنونده توصیه‌های متعدد برای پیشگیری از ابتلا به برخی از امراض از جمله سرطان هستیم.

در این میان خودداری از مصرف برخی خوراکی‌های مضر همچنین استعمال مواد دخانی اگر چه در راس هشدار‌ها جا خوش کرده‌اند، اما واقعیت این است که نباید از نقش مهم مصرف مواد غذایی مفید برای دوری از این امراض نیز غافل شد. کشمش هم یکی از این موارد است، زیرا به گفته محققان و پژوهشگران طب سنتی می‌تواند موجب جلوگیری از ابتلای فرد به سرطان‌های مختلف به ویژه سرطان کولون شود، همچنین از رشد غیر معمول سلول‌ها که خود یکی از نشانه‌های ابتلا به این عارضه است ممانعت کند.

 

 

هوای استخوا‌‌ن هایتان را داشته باشید

پوکی استخوان نیز یکی از امراض دنیای مدرن است، جهانی که افراد در آن بیش از اینکه به فکر تغذیه سالم باشند، مشتریان انواع غذافوریو تنقلاتی هستند که نه تنها سودی برای بدن آن‌ها ندارد بلکه به تدریج اثر مخربی نیز برایشان خواهد داشت و بدون اینکه متوجه شوند روزی می‌رسد که استخوان‌هایشان حتی توان مقابله با کوچک‌ترین ضربه‌ای را ندارد.

درست حدس زده‌اید، منظور‌‌ همان اسکلت بدن است که پوک می‌شود و ما از آن به عنوان پوکی استخوان یاد می‌کنیم. نگران نباشید فقط یادتان باشد که کشمکش منبع خوبی برای تامین ویتامین D و هورمون استروژن مورد نیاز بدن شماست ضمن اینکه نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارد، شاید به همین دلیل است که مصرف آن به زنانی که در سن یائسگی قرار دارند، توصیه می‌شود.

 

 

یک لیوان سلامتی

اگر چند روزی است که از ناراحتی‌های گوارش گله‌مند هستید و فکر می‌کنید دچار بی‌نظمی در فعالیت‌های معده، همچنین یبوست شده‌اید، می‌توانید از این دانه‌های خشک شده کمک بگیرید، برای این کار یک قاشق غذاخوری کشمش را درون یک لیوان آب بریزید و بگذارید به خوبی خیس بخورد، وقتی که خود کشمش‌ها خیش خورد ابتدا آب لیوان را سربکشید و در آخر دانه‌های انگوری شکل را میل کنید.

اگر هم ورزش می‌کنید پیشنهاد می‌کنم پیش از شروع حرکات ورزشی این کار را انجام دهید یا یک فنجان کشمش مصرف کنید، این کار موجب می‌شود سلول‌های شما در هنگام ورزش سلامت خود را حفظ کرده و کمتر آسیب ببینند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...