رفتن به مطلب

ورزش بهترين راه


ارسال های توصیه شده

آخرين و بهترين راه

وقتي با انواع ورزش ها وزنتان را کم مي کنيد، در واقع، کالري را به شادي تبديل مي کنيد. اين يکي، واقعاً بهتر است.

1-دوچرخه ها: با دوچرخه درجا مي زنيد، اگر 5 کيلومتر در ساعت بدويد، 120 تا 150 کالري خرج مي کنيد و اگر 12 کيلومتر در ساعت بدويد، 300 کالري از کف مي دهيد.

البته اين کالري از آن هايي است که مثل ريگ خرج کردنش چندان هم به ضررتان تمام نمي شود.

دستگاه هاي دو ثابت، قيمت هاي متفاوتي دارند. از 100 هزار تومني اش هست تا يک ميليون و نهصد و نود هزار توماني اش.

معمولاً گران ترهايش يک صفحه ي نمايشگر دارند که تنظيم سرعت دفعاتي که طي کرده ايد و کالري مصرف شده و زمان تمرين را به شما مي گويد و البته همراهش هم کنترل ضربان قلب را. شيبش هم قابل تنظيم در سطح هاي مختلف است.راستي سرعت حرکت يعني ميزان کيلومتر در ساعت را هم مي توانيد تنظيم کنيد. البته خريد اين دستگاه هاي دو ثابت، چندان با جيب خانوارهاي متوسط جور در نمي آيد. اما در باشگاه هاي تناسب اندام، تا دلتان بخواهد، سواري کنيد. منتها بعضي ها براي اين دستگاه ها، جدا از لوازم بادي بيلدينگ شان، پول مي گيرند!! البته محدوديت زماني هم داريد.

2-ايروبيک: ايروبيک هم يکي از روش هاي سانتي مانتال کم کردن وزن است. احتمالاً دو بار تمرين در هفته است. اما مؤثرترين فاصله ي اين تمرينات، 3 تا 5 نوبت تمرين هفتگي است. اگر هم دقيقاً روي کم کردن وزن و چربي هاي تلنبار شده سرمايه گذاري کرده ايد، به کمتر از تمام روزهاي هفته رضايت ندهيد.

اين روش، ريتم آرامي دارد. از حرکات سبک و کششي - نرمشي براي گرم کردن استفاده مي شود و برخلاف تمرينات وزنه ي ايروبيک، ماهيچه هاي شما را عضلاني مي کند. راستي اگر روزهاي اول، تمرکزي در پيدا کردن ارتباط موسيقي و حرکات تند هم پالگي هايتان نداشتيد، نااميد نشويد. اولش کمي دشوار است.

3-شنا: اين ورزش که آثارش روي هيروگليف مصريان، به جامانده از 2500 سال قبل از ميلاد مسيح هست، حتماً چيز به درد بخوري است.

شنا کردن، يک منبع بزرگ براي سوزاندن کالري ها است. اين را به خودتان وعده دهيد که تمرين مرتب شنا خيلي بيشتر از فعاليت هاي ايروبيک به کم کردن وزنتان کمک مي کند. شنا کردن مي تواند 660 کالري را در يک ساعت دود کند و به هوا بفرستد.

منبع:مجله همشهري جوان شماره 43

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...