رفتن به مطلب

وقتی از کار با رایانه خسته می شویم


ارسال های توصیه شده

هنگام كار با رايانه معمولاً چند عضو همواره دچار خستگي و درد مي‌شوند. در ادامه نرمش‌هاي مناسب براي هر يك از اين اعضا را شرح مي‌دهيم...

زانوها

در حالي كه روي صندلي نشسته‌ايد، پاي راست خود را دراز كنيد و عضلات آن را به صورت كشيده نگه‌داريد. كف پا را به سمت بالا بياوريد و اجازه بدهيد 5 ثانيه در اين حالت بماند. حال كف پا را به سمت پايين نگه‌داريد و 5 ثانيه در اين حالت نگه‌داريد

چشم‌ها

در كار با رايانه اولين عضوي كه زود خسته مي‌شود چشم است. از آنجا كه در اين وضعيت تعداد پلك زدن پايين مي‌آيد و سطح چشم رطوبت خود را از دست مي‌دهد، چشم‌ها شروع به سوزش مي‌كنند. براي رفع خستگي چشم‌ها بهتر است مطابق تصاوير زير نرمش‌هاي مناسبي را براي آنها انجام دهيد. ابتدا گردن را صاف نگه‌داريد.

1- چشم‌ها را به سمت بالا ببريد و 10 ثانيه نگه‌داريد.

2- چشم‌ها را به سمت پايين بياوريد و 10 ثانيه نگه‌داريد.

3- چشم‌ها را به سمت راست ببريد و 10 ثانيه نگه‌داريد.

4- چشم‌ها را به سمت چپ ببريد و 10 ثانيه نگه‌داريد.

دست‌ها

كار كردن با صفحه كليد و موشواره عامل اصلي خستگي دست‌ها به خصوص مچ دست است. براي رفع خستگي اين عضو مطابق شكل زير انگشت‌ها را در هم فرو برده و پشت دست‌ها را به سمت خود نگه‌داريد. حال دست‌ها را به سمت جلو دراز كنيد و تا حد امكان بكشيد. 5 ثانيه در اين حالت بمانيد و بعد كمي آنها را به سمت خود بكشيد. اين كار را بين 5 تا 10 بار انجام دهيد.

انگشتان

كار با صفحه كليد به خصوص در ميان تايپيست‌ها علت اصلي درد در انگشتان دست است. براي پيشگيري از اين دردها لازم است گاهي استراحت‌هايي به آنها بدهيم و با انجام نرمش‌هايي خستگي آنها را رفع كنيم. كافي است دست‌ها را با فشار مشت كرده و بعد با كشيدن عضلات انگشتان باز كنيم. اين كار را بين 5 تا 10 مرتبه براي هر دست انجام دهيد.

مچ دست

علت عمده دردهاي مچ دست كار با موشواره به مدت طولاني است. براي پيشگيري از اين دردها بايد سعي كرد تا جايي که امکان دارد كمتر دست خود را روي موشواره نگه داشت. نرمش‌هاي زير نيز اگر به طور روزانه و مرتب انجام شوند در كاهش اين دردها مؤثر هستند. با يك دست انگشتان دست ديگر را گرفته و سمت بالا بكشيد. 5 ثانيه در اين حالت نگه داشته و سپس پشت دست را گرفته و 5 ثانيه به سمت پايين نگه‌داريد.

شانه و گردن

راي برطرف كردن دردهاي شانه و گردن صاف بايستيد. شانه‌ها را به سمت بالا بياوريد و 5 ثانيه نگه‌داريد و سپس به پايين ببريد. اين كار را مي‌توانيد بين 5 تا 10 بار انجام دهيد.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...