رفتن به مطلب

نکات کلی در هنگام خرید گیاهان آپارتمانی چیست ؟


masi eng

ارسال های توصیه شده

نکات کلی در هنگام خرید گیاهان آپارتمانی چیست ؟

 گیاهی که برای خرید و نگهداری در ساختمان انتخاب می کنید باید از لحاظ میزان نور مورد نیاز با نور موجود در محل مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

 حاشیه و نوک برگ ها نباید قهوه ای و سوخته باشد ضمن اینکه پشت برگ ها و محل اتصال برگها به ساقه نیز باید جهت پی بردن به وجود احتمالی علایم آفات و بیماریها بررسی گردد تا در صورت وجود این علایم از خرید گیاه انتخاب شده اجتناب نمود.

 گلدان را بلند کرده و کف آن را نگاه کنید، در صورتی که ریشه ها از گلدان بیرون زده اند و در صورتیکه ریشه ها در سطح خاک گلدان نیز دیده می شوند نشان دهنده عدم ظرفیت گلدان برای گیاه و سهل انگاری در تعویض گلدان می باشد، بدین جهت و از آنجا که در صورت خرید گیاه مذکور تعویض گلدان ضروری است و رشد گیاه با تعویض گلدان و انتقال از محل گلخانه به ساختمان دچار استرس می گردد بهتر است از خرید آن صرف نظر کرد.

 در صورت خرید گیاه در فصل زمستان باید آن را در حین انتقال از محل خرید به داخل ساختمان از سرما مصون نگه داشت . در فصل تابستان نیز از آفتاب سوزان با گیاه جلوگیری کرد.

 بهتر است جهت سازگار شدن گیاه با محیط جدید دو تا یه بار در روز برگهای گیاه را آب پاشی کرد. به هر حال ممکن اسست در روزهای اول پس از انتقال به داخل ساختمان ، گیاه تعدادی از برگهای پایین خود که زرد و پژمرده شده است را از دست بدهد.

 در هنگام خرید هماهنگی گلدان با وضع، فرم و فضای اطاق را در ذهن خود مسجم نمایید. بعضی از گیاهان با شکل خاصی و تعداد برگها مانند آگلونما اطاق کوچک شما را بزرگتر جلوه می دهند.

 در صورتی که مایل به خریداری گلدانهای با کاشت گروهی و گیاهان مختلف هستید دقت نمایید که گیاهان مجموعه از نظر قد و رنگ و نیازهای محیط کاملاً هماهنگ باشند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...