رفتن به مطلب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: دولت انقراض گونه های کمیاب را جدی بگیرد


ارسال های توصیه شده

[h=1]عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: دولت انقراض گونه های کمیاب را جدی بگیرد[/h] ۹ خرداد ۱۳۹۴

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: محمداسماعیل سعیدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اظهار تاسف از عدم توجه سازمان محیط زیست نسبت به کشتار بی‌رویه گونه‌های در حال انقراض، گفت: متاسفانه سریال کشتار گونه های در حال انقراض ادامه دارد بدون اینکه سازمان محیط زیست این خطر را جدی بگیرد.

دولت و سازمان محیط زیست انقراض گونه های کمیاب را جدی بگیرند

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حفاظت نکردن از گونه‌های در حال انقراض، تصریح کرد: بسیار ضروری و لازم است دولت و سازمان محیط زیست انقراض گونه های کمیاب را جدی بگیرند و با حمایت و حفاظت از این جانوران نسل آنها را احیا کنند.

شکارچیان غیرمجاز سرزمین و پناهگاه جانوران را به قتلگاه آنها تبدیل کرده اند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر برخورد متولیان با شکارچیان غیرمجاز، گفت: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز سرزمینی را که روزی برای جانوران پناهگاه بوده به قتلگاه آنها تبدیل کرده و باعث از بین رفتن بسیاری از گونه‌های در حال انقراض شده‌اند تا جایی که روزی تنها عکسی از این جانوران بر جای خواهد ماند.

وضعیت حیات وحش در کشور بسیار تاسف بار است

سعیدی با انتقاد از وضعیت اسفبار محیط زیست و حیات وحش در کشور، گفت: متاسفانه وضعیت حیات وحش در کشور بسیار تاسف بار است. خلاء قانونی و نبود ضمانت‌های اجرایی باعث شده اقدامات در جهت حفظ محیط زیست چندان اثرگذار نباشد که این مشکل بیانگر ضرورت بازبینی هرچه سریعتر قوانین زیست محیطی در کشور است.

خشکسالی یکی از عوامل مهم نابودی حیات وحش

این نماینده مردم در مجلس نهم، خشکی تالاب ها را در انقراض گونه‌های کمیاب جانوری مهم عنوان کرد و گفت: از مهمترین عوامل شکار گونه های در حال انقراض، مشکلات زیست محیطی مانند خشک شدن دریاها و تالاب ها است که خطرات زیادی را برای محیط زیست به همراه آورده؛ به این معنی که حیوانات به خاطر یافتن آب به محل سکونت انسان نزدیک شده و در دام شکارچیان و چوپان‌ها می‌افتند، لذا لازم است که سازمان محیط زیست برای احیای رودخانه‌ها اقداماتی در دستور کار قرار دهد.

کشاورزان، شکارچیان و چوپان ها در کنار خشکسالی مهمترین عوامل انقراض گونه های نادر

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید برای جلوگیری از شکار بی رویه گونه های در حال انقراض اقدامات بازدارنده موثری را لحاظ کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، مهمترین عوامل انقراض گونه‌های کمیاب را خشکسالی، خشک شدن دریاچه ها، کمبود خوراک و کشتار آنها توسط کشاورزان، شکارچیان و چوپان ها عنوان کرد.

انسان‌ها سلطان زمین نیستند و نباید با زندگی جانواران بیگناه بازی کنند

سعیدی تاکید کرد: انسان‌ها باید به این باور برسند که سلطان زمین نیستند بلکه جزیی از این کره خاکی هستند که به واسطه عقل در بالاترین مقام قرار گرفته اند بنابراین نباید این حق را به خود بدهیم که برای تفریح، با زندگی جانواران بیگناه بازی کنیم و باعث مرگ آنها شویم.

برای حمایت از گونه‌های در حال انقراض باید محدودیت هایی برای شکارچیان لحاظ شود

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا جدا از قوانین تصویب شده، محدودیت‌های را برای شکارچیان لحاظ و وضع می کنند لذا لازم است در کشور ما نیز برای حمایت از گونه‌های در حال انقراض محدودیت هایی برای شکارچیان لحاظ شود.

حمایت از محیط بانان ضروری است

سعیدی با تاکید بر حمایت بیشتر از محیط بانان، گفت: متاسفانه حمایت چشمگیری از محیط بانانی که برای حفاظت و پاسداری از حیات وحش و محیط زیست زندگی و جان خود را به خطر می اندازند و تا آستانه مرگ پیش می روند صورت نمی گیرد لذا لازم است که متولیان به این مهم بیشتر توجه داشته باشند.

لزوم ارتقا فرهنگ دوست داشتن طبیعت و جانوران

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: لازم است خانواده‌ها، نهاد آموزش وپرورش و رسانه‌ها فرهنگ دوست داشتن طبیعت و جانواران را به افراد آموزش دهند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...