رفتن به مطلب

اعطای ۳۰۰۰ امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار برای محیط بانان به تصویب رسید


ارسال های توصیه شده

[h=1]اعطای ۳۰۰۰ امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار برای محیط بانان به تصویب رسید[/h] ۶ خرداد ۱۳۹۴

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در آستانه هفته محیط زیست، امتیاز کامل فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان در جلسه امروز هیات دولت به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر، افزود: سقف ۳ هزار امتیازی فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان امروز در جلسه هیات دولت مورد تایید اعضا قرار گرفت و به طور کامل به تصویب رسید.

ابتکار با اشاره به شرایط سخت کاری محیط بانان که حفاظت از ۱۱ درصد از عرصه سرزمینی کشور به عنوان مناطق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را برعهده دارند، اظهار کرد: این مساله تاثیر به سزایی در بهبود شرایط معیشتی محیط بانان خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور ضمن یادآوری برخی اقدامات صورت گرفته طی یک سال و نیم اخیر برای بهبود وضعیت معیشتی و دریافتی محیط بانان در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: تصویب این فوق العاده یکی از گام های موثر در این مدت است.

حمایت از محیط بانان از مهم ترین اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درگیری مسلحانه، عبور از مسیرهای سخت و مناطق بیابانی و کوهستانی، مواجه با مواد سمی و تله های انفجاری و آتش زا از جمله مخاطرات کاری محیط بانان دانست و گفت: حمایت از محیط بانان از مهم ترین اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی اشاره ای هم به دوره های آموزشی برگزار شده برای محیط بانان پس از مدت ها غفلت از این موضوع داشت و افزود: از ابتدای دولت یازدهم به دلیل اهمیت بحث آموزش و تاثیرگذاری آن در کاهش مخاطرات برای محیط بانان توجه ویژه ای به این بحث شده است و تنها در سال ۹۳ حدود ۸۵۰ محیط بان دوره های آموزشی را طی کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به از سرگیری تعیین و پرداخت حق الکشف به محیط بانان طی دو سال اخیر داشت و اضافه کرد: تجهیز محیط بانان از دیگر اقداماتی است که طی این مدت انجام شده و البته همچنان به ویژه در بحث تجهیز محیط بانان مسیر طولانی در پیش است.

وی گفت: به منظور کاهش فشار بر محیط بانان که به لحاظ کمبود نیروی انسانی گاها موظف به حفاظت از وسعت زیادی هستند، در برخی از مناطق حفاظت شده و پارک های ملی دوربین های الکترونیکی نصب شده و حتی در برخی مناطق از پهپاد برای پرواز بر فراز منطقه و حفاظت از عرصه های تحت مدیریت بهره گرفته ایم.

ابتکار یادآور شد: در ابتدای سال ۹۲، هشت مورد احکام اعدام قطعی و قصاص محیط بانان وجود داشت که از طریق ایجاد تعامل مثبت با اولیاء دم و قوه قضائیه، بیشتر این احکام شکسته و یا رضایت خانواده ها اخذ شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: با تمام توان برای بهبود معیشت و دریافتی محیط بانان تلاش می کنیم زیرا این افراد با خطرات زیادی مواجه هستند، به عنوان مثال، روز گذشته دو محیط بان در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان مورد اصابت گلوله متخلفان قرار گرفتند که یکی از آنها به صورت سرپایی مداوا شده و دیگری نیاز به جراحی دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

…………………………..تصویر احکام کارگزینی دو نفر از مامورین اجرایی محیط زیست (محیط بانان)

حدود ۲۴۰ هزار تومان بصورت ماهیانه به دریافتی محیطبانان اضافه خواهد شد

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ردیف فوق العاده سختی شرایط کار تاکنون با حدکثر هزار امتیاز به محیط بانان تعلق می گرفت که مبلغی در حدود ۱۲۰ هزار تومان می باشد.

با اضافه شدن امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار تا سقف ۳ هزار امتیاز حدود ۲۴۰ هزار تومان بصورت ماهیانه به دریافتی محیطبانان اضافه خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...